De Drukste Dial

Een zeldzaamheid :grin:

1 like

PS Stond dit uurwerk in die tijd ook bekend als “slecht” of is met het de wetenschap van nu? Ik vind namelijk 850 gulden een forse prijs, helemaal in 1997. Was denk ik toen toch ‘top of the bill’, dat dacht ik indertijd in ieder geval wel … anders had ik hem nooit gekocht. :wink:

De drugste dial…

image

9 likes

Tja wat is slecht? Ze lopen zoals je zegt gewoon goed als een quartz en ze hebben veel functies, dat was toen vrij high tech, een alarm, chrono, tweede tijdszone. De uurwerken zijn echter niet gemaakt of te repareren maar het zijn weg werpuurwerkjes. Als ze kapot gaan moet er een nieuwe in eigenlijk. Wereld van verschil met de 7a voorgangers. Dat is tegenwoordig meer de gang van zaken met producten. En is in het begin niet zo’n probleem. Maar na 20 jaar als de uurwerken niet meer gemaakt worden wel. Vind dat jammer met een horloge, voor mij is de eeuwigheid van een horloge juist een van de leuke dingen.

Over de lange termijn prestaties ben ik ook niet echt te spreken. Ik merk echt heel veel problemen met die 7t uurwerken, heb er een boel gehad. Veel die niet meer willen lopen en dat na een jaar of 20 al. Maar ook een boel die wel lopen maar problemen hebben met de functies. Het alarm dat niet meer werkt en de chrono die het alarm geluid maakt als je hem start en niet goed stopt, dat is een probleem dat je heel veel tegen komt. Geen idee wat het is maar blijkbaar iets in het circuit board dat mis is, is niet te verhelpen meer.

2 likes

Dank je wel Daniel! Verhelderend. :ok_hand:
Ben blij dat ik de problemen (nog) niet ervaar. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik dit horloge de laatste 20 jaar hooguit een dag of 20 totaal heb gedragen. Het is de eerste twee jaar wel mijn dagelijkse horloge geweest.

1 like

Hahahaha, die mag idd niet ontbreken :grin::sweat_smile::rofl:

1 like

Ik houd niet zo van drukke wijzerplaten maar er zijn uitzonderingen

:slightly_smiling_face:

4 likes

De Seiko 7T3x serie is druk, maar bij Citizen kunnen ze er met de U680 ook wat van.

3 likes

Die kunnen er inderdaad ook wat van.
Ik heb zelf al een tijdje een oogje op een andere drukke Citizen.

3 likes

Ik hoor het wel als ik gewonnen heb :rofl:

1 like

Hahahaha, die kans is niet klein, maar de uitdaging ligt eigenlijk meer in het vinden van iemand die de cijfers gaat tellen. :roll_eyes: