De dikste dresser is nog zo’n een flex die niets toevoegt. De dunste diver dus, moet die dan onder de mouw van je duikpak schuiven?
Dit kan je toch geen echt duikhorloge noemen? 30M waterdichtheid en niet eens lume op de wijzers?
En quartz.
Dat is geen automaat.
Mijn fout. Ik doelde dus op de Nove Trident dat die Quartz is
Staat toch niet dat het een automaat moet zijn.
Een duiker is voor mij een duiker als er een duikring op zit!
Ja, da’s een badkuipduiker. ![]()
Lijkt erop dat VPC toch vrij goed zit met hun “dunste automaat duiker”. Nutteloze flex op zich, maar goed, dat is wat marketing doet uiteindelijk.
Ik vind het geen lelijk ding. Enkel die naam, hmpf.
Okee, en de prijs natuurlijk. Die is ook lichtjes stevig voor een merk zonder iets van geschiedenis/reputatie. Dan zit je toch al snel in het vaarwater van iets meer gerenommeerde merken.
Dus als je een sportstuur in een Trabant zet is het een sportauto?
Repeat
…
Of…
Niet?
Voor mij ook als je er mee kunt duiken. Snap je?
Volgens mij heeft de topicstarter gewoon gelijk. ![]()
Het idee van een duiker is dat je er ook weer mee boven komt.
Als je de wijzers niet kunt zien… Wordt dat een uitdaging. Wat moet je dan met die ring?
Misschien hebben ze technisch gezien wel gelijk, maar gezien horloges zoals de Sinn 809 jaren geleden al 9,5 mm dik waren zou het mij erg verbazen moest er niet al eens iets dunner voorbij gekomen zijn.
Je hebt dat fout. Gelukkig is er gewoon een ISO standaard. ![]()
Yup. Met het horloge is niks mis, maar ik zal er nooit eentje kopen wegens de naam.
Mijn Glycine combat is nog dunner 10,6 mm,maar 200 diep rated.
Vraag is wat is een “echte duiker” vanaf welke diepte spreken we hè,vanaf 500 meter,of pas na de 1000 meter grens ?
Volgens standaarden-organisatie ISO is 100m in principe genoeg om een duikershorloge te zijn (+ een lijstje andere eisen).
Ooit? Waarschijnlijk niet. (Zenith Rainbow Elite?) Nieuw te bestellen? Ik denk het wel.