De echte ‘kermit’

Hoi

De eerste oris die ik echt cool vind.

Heeft iemand deze?

10 likes

De zoveelste special edition van Oris. Uniek is ie zeker, maar ik krijg er echt hoofdpijn van. Was ooit fan van Oris maar dat is sinds een tijd compleet weg.

1 like

Haha ja dat snap ik :rofl:

1 like

Ligt in Utrecht bij Punte in de etalage. Ik vond 'm meh…

1 like

Oris and Disney’s The Muppets Kermit the Frog
Aldus de website …
Dan ben ik al klaar he … Kermit is geen Disney creatie … gekocht ja maar Kermit komt uit het brein van Jim Henson.

4 likes

same here. heb er een paar gehad en het waren voor mij nooit blijvers. dat zou bij de nieuwe Cal 400 anders kunnen zijn, maar die vind ik eerlijk gezegd weer zo duur, dat ze Oris in een segment duwen waar ze gewoon niet meekunnen. denk niet dat er veel mensen zijn die een divers 65 prefereren boven een BB58 voor hetzelfde geld. of een ProPilot boven een Breitling

1 like

Als hierna de Gonzo en Animal varianten gelanceerd worden vind ik de grap geslaagd.

4 likes

Dat zeggen ze ook niet he, die ‘s na Disney impliceert dat kermit eigendom is. :face_with_raised_eyebrow:

Wat vindt je dan van Omega (Speedmaster)?

Omega was ik vroeger net zo’n liefhebber van als Oris; heb tien jaar dagelijks de Seamaster om gehad. Maar net als bij Oris is Omega uit zijn marktpositie geschoten en dan is de lol er voor mij gewoon af. Ik merk het nu ook bij Longines een beetje; vrees dat die over 10 jaar ook niet meer te betalen zijn.
Speedmaster heb ik niet veel mee. Wel mooi model met rijke historie, maar niet echt mijn ding.

2 likes

Gister inderdaad voor de lol even om de pols gehad bij Punte tijdens het passen van een ander horloge. Oris kwam ter sprake door de BCPD die ik op dat moment om had, maar het is inderdaad écht een heftig kleurtje…
De koraal roze en blauwe vond ik veel mooier.

1 like

Ik vind m heel tof, mooie maat en gave wijzerplaat.
Er staat een leuk filmpje op Hodinkee waarbij er een soort talking watches is tussen Kermit de Kikker en Ben Claimer eigenaar Hodinkee.

1 like

Ik vind Kermit de kikker leuk in zoverre we het over de Muppet shows olv Jim Henson hebben. Dat IP recht in 2023 zo rot is dat Disney kan claimen dat een stuk 60 jaar oud vermaak hun intellectuele eigendom is, dat is te wijten aan de corruptie van politici. Disney betaalde het halve Amerikaanse congres smeergeld (pardon, campagne-bijdragen) om Mickey Mouse jaar na jaar uit het publieke domein te houden, daarom zijn die rechten inmiddels 120 jaar op te rekken. Eigenlijk is het dus een godsliederlijke schande dat Oris dit überhaupt moet licentieren. Van Disney. Ik spuug op de grond wanneer ik dat bedrijf noem.

Dat gezegd hebbende, het is een vrolijke wijzerplaat met een übercool datumvenster. Yay.

Alleen jammer dat de Propilot tegenwoordig zo godsliederlijk lelijk is. En meer dan een beetje saai. Ik laat 'm even aan me voorbij gaan. Ook voor 800 Euro.

4 likes

Vandaag bij Punte in Arnhem ook gezien.
Vond de datum aanduiding op de 1e van de maand leuk gedaan. Maar verder inderdaad mehh…

1 like

Ze maken het best wel bont bij Oris hè?

Man man man…

Ik doe dees maar even achter melkglas…

Kutkleur. Kutklok. Kutprijs.

2 likes

Rustig!!! :joy:

1 like

:golf:

Duren Kermit, bijna net zo grappig als het horloge zelf

Ik vind hem wel lachen :blush:

Zou ik hem kopen? Nee, daarvoor is ie te duur. En de witte print is een beetje flets op dat groen. Maar dat felgroen naast het doffe titanium is wel een top combi :ok_hand:

1 like

Ik had ook liever een bijv. donkergroene print gezien voor de uurmarkeringen. Dat wit is wat me het meeste tegensteekt aan dat horloge, het haalt de leesbaarheid wat onderuit. Verder kan ik 'm wel smaken.

1 like