Vandaag een pakketje binnen gehad, voor de meeste onder ons geen vreemde gebeurtenis.
Echter dit pakketje zijn de eerste stapjes die je moet nemen om een lang gekoesterde wens uit te laten komen. Ik kan bij een horlogemaker in de leer om te kijken of ik er een beetje gevoel voor heb. Dus weer de schoolbanken in, en mocht het lukken naar Schoonhoven! Dank aan Paul_k die de twee oefenuurwerkjes voor een klein bedrag op stuurde (eigenlijk doneerde).
Heel veel succes! Ik ken de spanning, het is pas een dik jaar geleden dat ik m’n eerste uurwerk uit elkaar haalde. Alleen gaat het bij mij hobby blijven; geen plannen voor een carrièreswitch.
Succes!
Ik ben wel benieuwd of het ook zelf aan te leren is?Kun je met boeken, internet en zelf uurwerken uit elkaar halen de beginselen leren voor bijvoorbeeld een beurtje te doen op een gangbaar eta uurwerkje?
Of is dat gewoon niet te doen en heb je pointers nodig van de professional?
Fantastisch! Initiatief, lef, liefhebberij, het komt allemaal samen in de stap die je bezig bent te gaan zetten. Heel, heel veel succes en wat verstandig om je te laten scholen.
Als schoolmeester met emeritaat zie ik met lede ogen aan, dat het voortgezet onderwijs niet aansluit bij wat er werkelijk aan mogelijkheden ligt bij, jawel, vooral jongens. Moeten ze verzorging doen. Bah! Moeten ze Duits leren, of Frans. Jakkie. Weg ermee. Een bromfiets uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, een Rietveldstoel in elkaar knutselen en mooi aflakken, dat! Bij Kabaalstra leren hoe ze zelf een horloge kunnen ontwerpen en bouwen. Alle jongens? Nee, natuurlijk niet. Maar wel veel jongens (en soms- om politiek correct te blijven - : wat meiden erbij).
Leuk vooruitzicht.
Ook erg leerzaam (ik vind het ook boeiend en zou het ook willen leren in de toekomst).
Veel succes met je “opleiding”.
P.S.: Hou ons op de hoogte