De eeuwige zoektocht naar de juiste bracelet (Vintage Chronografen Extravaganza)

Ik ga dit weekend eens mijn NSA band verhangen op de chronos. Meestal vind ik staal met rechte endlinks echt ruk staan. Maar wie weet.

Ik voeg zelf altijd een beetje faux patina toe :stuck_out_tongue: Maar zoek maar eens een vintage BoR band voor een schappelijke prijs… vintage heeft altijd mijn voorkeur maar er is te weinig aanbod.

Ik heb er al meerdere verkocht hier op het forum voor een euro of 40. :wink:

1 like

Haha nou dan heb ik overal gezocht maar niet op de juiste plek! Als je nog banden hebt dan hoor ik dat graag!

Vind ik ook. NSA stijl werkt gewoon niet op chrono. Je moet altijd wat taper hebben voor vintage zonder duikbezel. Mijn NSA ligt al maanden in de kast te verstoffen.

Ja, herkenbaar dit. Groot liefhebber van staal maar die oude chrono’s komen vaak op gare, niet-originele banden. Practisch head-only dus…

Tropics zijn inderdaad een goed alternatief zoals @koekoek aangaf , zeker als je hem sportief wilt dragen…

Ik heb een blauwe tropic op mijn Olymic zitten. Draag lekker. Staat overigens in de blauwe afdeling deze knapperd…

1 like

Moet zeggen dat ik niet vaak een geslaagde combinatie tegen kom mbt stalen band op een vintage chronograaf.

Toch zijn er genoeg, heb zelf redelijk veel oude stalen banden die ik gaande weg gekocht heb. Toch zit er geen standaard op een horloge.
Blijf toch vaak enkel bij originele banden, maar ook dat is geen vast gegeven.
De combinaties van @XXoF vind ik vaak erg geslaagd, wellicht wil hij er hier enkele laten zien?

Hier wat voorbeelden van wat ik leuk vind.

Mijn voorkeur gaat naar staal en dan ben ik vooral fan van Beads of Rice, maar leer is ook vaak goed.

5 likes

Tja help, het is inderdaad niet eenvoudig.

Zelf draag ik de EP ook wel eens op staal en geloof het of niet de Breitling 817 is standaard op zo een glimmende flex band van maruman gezet en ik vind dat eigenlijk wel heel lekker. Terwijl leer of nato natuurlijk ook top is.

3 likes

Erg mooi ! Ik vind de Breitling op de stalen band wel heel goed staan, zo werd deze ook geleverd volgens mij aan de A.M.I. ??

1 like

Jip. Origineel zo geleverd. Een Zwitsers horloge en een Japanse band.

Ik heb ook de doos erbij.

.Die is ook wel geinig. Chrometro da polso I

4 likes

Top man !! echt een bijzonder horloge.

1 like

Het heeft wat tijd gekost. Maar ondertussen toch wat stalen moois op de kop kunnen tikken.

https://www.instagram.com/p/B88YiRYHPzp/

Vintage Oyster Rivet bracelet. (Was niet makkelijk om een vintage unbranded non-rolex oyster te vinden met curved ends)

https://www.instagram.com/p/B8gWqGQnNSz/

Een NOS Stelux Wire Mesh met curved ends.

Nu op zoek naar een mooie beads of rice in 20 mm met curved end. De huidige die ik gekocht heb blijkt een replica omega miskleun te zijn. Hebben we niks aan.

1 like