De ene 42mm is toch niet die andere 42 mm titanium duiker πŸ€”

Nee dit is geen NA of grote vergelijkende test.
Alleen dat je niet op cijfers op papier alleen af moet gaan.
Aangezien mijn zoon ook een

best wel erghorloge gekkie is komt hij vaak langs met ’ pa die moet je ook een proberen ’
Hij weet natuurlijk ook dat ik een echte liefhebber ben van Tudor waarvan ik de meeste modellen nu wel gehad heb maar deze nog niet. Nu ben ik ook nog eens liefhebber van duikers en hou van de uitstraling van titanium.
Dus gewoon omdat het kan hier 2 titanium duikers die op papier praktisch dezelfde maat van 42 mm hebben.
Maar wat een verschillen zeg.

15 likes

Grappig, de CWC Ti is 41,5, net een halve millimeter groter dan de standaard RN Diver.

Maar de lug tot lug is wel gelijk met 47mm. Alleen de bezel, die is net geen 39mm.

Zet daar een 42mm Pelagos tegenover met een 43mm bezel, 50mm lug tot lug, dan wordt het verschil snel duidelijk.

1 like

Klopt het is vooral de bezel en wijzerplaat afmeting die de looks bepalen.

Lug to lug is in mijn ogen veelzeggender dan de diameter. Misschien wat off topic maar de Nomos Club Sport 42mm vind ik een mooi horloge maar de lug to lug van 52,3mm maakt het voor mij een no go.

1 like

Dat is ook zeker waar een lug to lug van meer dan 50mm past bij mij gewoon niet mooi om de pols.

Kijk, daarom is een wrist check eigenlijk altijd een moetje.
Duiker,dresser, witte plaat, vorm kast, lug/lug, zoveel factoren die het uiteindelijk bepalen hoe groots of klein het valt

1 like

Die Tudor blijft zo geweldig. Dat is voor mij het eerst volgende horloge wat in de collectie moet komen.

1 like

Leuk vergelijk Dan. Ondanks het verschil in afmeting is de Pelagos (voor mij) het mooiere horloge. Wint op punten qua looks :wink:

1 like

Is inderdaad prachtig :boom:

1 like