1000 gemaakt. 100 met deze wijzerplaat. (wordt aangenomen) Hoeveel zouden er nog zijn? Hoeveel zijn er op het forum?
Prachtig!
In dit leuke topic kom ik vrijwel alleen maar moderne horloges tegen. Ik ben zelf meer van de vintage exemplaren en dan zijn ze al snel wat minder vaak voorkomend. Een willekeurig vintage horloge uit mijn collectie hier tonen heeft dus niet zo veel zin, want dan kan ik wel een poosje bezig blijven. Voor één vintage horloge wil ik hier graag een uitzondering maken, want ik denk dat deze zeker de enige op HF is, en mogelijk zelfs uniek in Nederland. Hoeveel van deze horloges - want jubileum exemplaar - er in totaal ooit - in Duitsland - zijn uitgegeven weet ik niet, maar veel zullen het er niet zijn.
Apart, afwijkend van bijna alle andere horloges in dit topic, want:
- vintage
- een zak horloge.
- goud (althans zwaar verguld)
- waarschijnlijk nooit gedragen
- een braille horloge ( voor gebruik door een blinde dus).
Hieronder wat plaatjes van mijn gouden Sinn Braille zakhorloge uit naar schatting eind jaren '50, begin jaren '60, met een (aangepast) Unitas 6498 uurwerk er in:
In de jaren dat ik deze presage limited edition heb, kan ik mij niet herinneren dat ik hem op HF van iemand anders voorbij heb zien komen
en daaruit volgt dan de gerechtvaardigde conclusie dat het de enige op HF is?
'n Stowa, niet zo speciaal, ware het niet dat ie als factory finish kromme wijzers heeft. (Best dat’k er kan mee lachen)
Klopt, vintage van voor 1965 doen niet mee helaas !🫣
Ik vermoed dat deze Cellini danaos de enige is op het forum.
De Cellini is sowieso een model wat niet veel gezien wordt, laat staan specifiek deze Danoas.
Wel hebben wij binnen 't gezin de 31mm en 38mm variant, in andere uitvoeringen haha
Toch wel een van mijn favorieten hier hoor
Dat is ook zo Don, en dat weet ik, maar dit horloge kan je niet modern noemen, want een zakhorloge. Maar wel gemaakt na 1965 hoor. ik schat zo medio jaren '70.
Prachtig horloge, mooi strak design, en Superwaterproof. Zou dat nog zo zijn?