De Enige op HF!

@tijdsbeeld was eigenlijk voor jou bedoeld. :wink:

1 like

Voor zover ik heb kunnen nagaan is dit de enige Lero op Hf. Hij was eerst van Bas. Volgens hem pastte dit mooi in mijn groeiende Eska/Royce verzameling, want ook Lero is een merk van S. Kocher uit Grenchen (CH).
Loopt perfect, dankzij Bas. Patina én gebruikssporen op kast, plaat en band: love it!

13 likes

Ha, ik had 'm daar idd vanmorgen gepost. Dank voor de verwijzing!

1 like

Nog niet eerder gezien hier.

5 likes

Wat is de reden dat alleen de 4 en de 6 op de dial staan? Zijn dat punten in cricket? En is de 12-uursmarkering gebaseerd op een wicket?

Duikers met Monnin case van leuk, klein Frans merk. Van de '70s t/m '90s actief en begin van dit decennium weer nieuw leven in geblazen, in samenwerking met Wolbrook. Dit is de automatische GMT en die bevalt heel goed!
20250826_173818

20250826_174038

En inmiddels is er ook een gezellig HGP topic! :beers:

11 likes

Yep! Leuk toch?

1 like

Absoluut!
Was alleen niet zeker wat de precieze referenties waren. Mooi horloge.

1 like

Het forum is zo uitgebreid dat ik echt niet weet welk horloge wanneer is geplaatst

8 likes

13 likes

Ik zie dit als nieuw HF 2026 horloge wel zitten hoor :wink:

2 likes

Sign me up! Please take my money.

Zie net dat iemand mij al voor was met dit idee

2 likes

Je kan het weer oppakken met ze! Maar ik denk dat er nu al zo veel mensen hier er een hebben dat het extra lastig wordt.

Als ik nu op de achtergrond vol in de voorbereiding was met HGP en dat topic was ineens gestart zoals nu dan had ik echt gehuild haha.

Hahahaha ja dat zou lullig zijn geweest.

Mocht ik ooit een HF horloge starten ga ik eerder voor wat anders. Was ook meer een verwijzing naar de populariteit van het merk momenteel op het forum

1 like

Een echte Jos Baijens. Ontwerper van brillen, maar hij heeft ook een aantal horloges ontworpen.

8 likes

Leuk de cijfers op de bezel , wijzerplaat geeft beetje tuxedo gevoel

Ben ik weer met een uniek klokje – dit keer mijn Defakto Mono Superluminova. Voor zover ik kon vinden heeft niemand op het forum een Defakto, laat staan dit specifieke model (en dan heb ik het nog niet eens over de speciaal op aanvraag gezandstraalde kast).

Even kort iets over het merk: Defakto is een echt microbrand en eigenlijk een eenmansoperatie van Rafaël Ickler, gevestigd vlakbij Stuttgart. Hij doet alles zelf: van het ontwerpen en maken van de kasten tot het aanpassen van de uurwerken. De focus ligt op minimalistische horloges – variërend van drie wijzers tot Einzeiger-modellen – en dat in verschillende prijsklassen, grofweg van €335 tot €1500.

Zelf was ik al langer op zoek naar een betaalbaar Einzeiger-horloge en na veel speurwerk online ben ik uiteindelijk bij Defakto uitgekomen. Het horloge bevalt me tot nu toe uitstekend: het draagt geweldig en met een Einzeiger-horloge heb al wat sneller bekijks.

6 likes

Met een kast van Ickler… Edit: dat heb je zelf ook geschreven maar Ickler maakt voor meer merken kasten

Was gister toevallig nog op een deep dive over deze kasten,

Dit is een heel leuk merk!

1 like