Dat is het jaar dat het eerste polshorloge was ontwikkeld door Patek Philippe.
Maar hier zullen de meningen over verdeeld zijn natuurlijkš«£
Dat is het jaar dat het eerste polshorloge was ontwikkeld door Patek Philippe.
Maar hier zullen de meningen over verdeeld zijn natuurlijkš«£
Best tevreden. De reden van aanschaf was de vorm van de kast en natuurlijk de bijzondere reliƫf van de dial. Maen heeft het een model dat als twee druppels water lijkt op de Reiser.
Wat betreft uurwerk heb ik nog niet
bijgehouden hoe secuur die nou is.
Maar dat is van secundair belang.
Dat laatste horloge verdient wel een betere foto!
En de Kompass Uhr ben ik verder ook nog niet tegengekomenā¦dit is de heritage versie van PD zelf niet de originele IWC versie.
Trumpie?
Wel voor uitstraling - ![]()
Lijkt me wat jonger misschien, ook gezien de wijzers. Geen datum, zoals de mijne, heeft meestal wel mijn voorkeur. Die van jou wel een automatic?
Dacht handwinder ![]()
Leuk altijd, handwinders.
Maar dus verschillen onze Wristmasters toch wel aardig wat. Kroon leek me ook al anders geplaatst, dial, wijzers, datum - ik houd het toch maar even op āde enige op het forumā ![]()
Ach ik gooi er nog eentje tegenaan die ik deze week weer eens droegā¦redelijk uniek denk ik ![]()
Ditzelfde model heb ik ook maar dan met Glycine en hetzelfde logo op 'n iets andere dial. En die is nog origineel Vacuüm maar loopt te snel. Overigens houden bij dit design de āklauwtjesā nog extra het glaasje op hun plek, heel vreemd ![]()
Duc Decreon de Saint Pierre.
Volgens mij de enige hier.

Nee, de blauwe met de astronaut (?) en de maan (?) erop? Lijkt een tof ding!
Ah ja, dat is de cosmodiver(ruimtevaart) Noors producent sellita uurwerk. Limited edition 137 stuks wereldwijd. Ik heb nummer 30. Met custom caseback. Oorspronkelijk was het een russisch vostok/meranom project met een noorse initiatiefnemer.
Jij staat vast vaker in dit topic Cihan dan wie dan ook ![]()