De Enige op HF!

De nuclaire fallout boven 024 dorp na een wedstrijdje V/N :joy:

1 like

Er staat trouwens ook een NA ergens hier

2 likes

Dat is een ding wat zeker is,. Hij loopt perfect maar ik twijfel nog of ik hem hou. Ik ben nog niet helemaal tevreden met de kleurstelling van het uuurwerk aan de achterzijde. Deze heeft echt drie verschillende groentinten wat ik echt niet mooi vind. Ik heb ook contact met Yema opgenomen kijken wat ze kunnen doen.

De afwerking is wel echt van Rolex niveau (zeer goed dus maar geen GS niveau) :wink:

6 likes

Dito hier. Althans: nu. Hij liep volslagen ruk (-20s/dag) en is keurig opgehaald, gereguleerd en eerder deze week hier weer afgeleverd. Nu +2s/dag over drie posities op de timegrapher :ok_hand:

Als ik recht van achteren kijk met daglicht in de rug is de kleur uniform. Afhankelijk van de hoek waarop je het horloge vervolgens draait verschieten de kleuren van de afzonderlijke onderdelen omgekeerd van elkaar van en naar dezelfde tinten (ā€˜starbucks’-groen naar olijf en vice versa). Ik vermoed dat het een ā€˜producteigenschap’ van de gebruikte afwerking is. Benieuwd naar de reactie van Yema hierover.

Alleen GS werkt af op het niveau als GS in het prijssegment tot ~10K€ :grinning: Desalniettemin heel blij met de Wristmaster: comfortabel, perfecte diameter vs. hoogte ratio voor mijn pols. Krijg er veel positieve reacties op.

Is er een specifieke reden dat je voor #1868 hebt gekozen?

Dat is het jaar dat het eerste polshorloge was ontwikkeld door Patek Philippe.

Maar hier zullen de meningen over verdeeld zijn natuurlijk🫣

1 like

13 likes

Best tevreden. De reden van aanschaf was de vorm van de kast en natuurlijk de bijzondere reliƫf van de dial. Maen heeft het een model dat als twee druppels water lijkt op de Reiser.
Wat betreft uurwerk heb ik nog niet
bijgehouden hoe secuur die nou is.
Maar dat is van secundair belang.

1 like

Dat laatste horloge verdient wel een betere foto!

1 like

Gok dat ik de enige ben met deze IWC 3254

28 likes

En de Kompass Uhr ben ik verder ook nog niet tegengekomen…dit is de heritage versie van PD zelf niet de originele IWC versie.

11 likes

Trumpie?

18 likes

Nee hoor jij bent af:

Hoewel ook niet helemaal want de mijne heeft geen cijfers :smiley:

6 likes

Wel voor uitstraling - :100:

Lijkt me wat jonger misschien, ook gezien de wijzers. Geen datum, zoals de mijne, heeft meestal wel mijn voorkeur. Die van jou wel een automatic?

1 like

Dacht handwinder :thinking:

1 like

Leuk altijd, handwinders.
Maar dus verschillen onze Wristmasters toch wel aardig wat. Kroon leek me ook al anders geplaatst, dial, wijzers, datum - ik houd het toch maar even op ā€˜de enige op het forum’ :wink:

1 like

Ach ik gooi er nog eentje tegenaan die ik deze week weer eens droeg…redelijk uniek denk ik :face_with_monocle:

Ditzelfde model heb ik ook maar dan met Glycine en hetzelfde logo op 'n iets andere dial. En die is nog origineel Vacuüm maar loopt te snel. Overigens houden bij dit design de ā€˜klauwtjes’ nog extra het glaasje op hun plek, heel vreemd :roll_eyes:

6 likes

Yema Meangraf Sous-Marine Y60 hier nog niet gezien.

20 likes

Duc Decreon de Saint Pierre.
Volgens mij de enige hier.

Duc-decreon-de-saint-pierre-horloge

13 likes

Nee, de blauwe met de astronaut (?) en de maan (?) erop? Lijkt een tof ding!