helemaal echt eigen bezit. Je kunt ze ook op “Citizen only” of “effe een mooie…” voorbij zien komen. Hier de ene om de pols (maar daar houd ik eigenlijk niet van, van polsfoto’s).
Die Citizen heb ik ook en zie ik vaker voorbijkomen hier. Ik draag hem nu ook weinig. De kleur match niet overal lekker mee. Maar in de korte-mouwenmaanden gaat hij vast vaker om de pols.
Het ontwerp is gemaakt door industrieel ontwerper Martin Larsen, hij is Deens en gevestigd in Copenhagen.
Zijn ontwerpen vallen regelmatig in de prijzen. Van glaswerk tot bibliotheekbanken tot horloges. Maar ook bijzondere buitenmeubels voor de binnenstad van Kopenhagen.
Ik weet zeker dat ik de enige ben met dit horloge omdat het merk toch een beetje neusophalend verguisd wordt door connaisseurs. Begrijpelijk, door het V&D-verleden, maar wat mijns inziens meer historie en Nederlands trots heeft dan de zoveelste Aziatische industrialist die zichzelf microbrand noemt met een generiek NH35 in de zoveelste diver case.
Afijn. De sand blasted case is hoekig en mooi gedefinieerd. De pushers zijn net zo grof gevormd en vallen prachtig in de case. Een echt Deens ontworpen, dus ècht Danish Design, met een door mij zo geliefde snaarstrakke Miyota quartz:
Moeilijk begrip ook dat connaisseurs - Lijkt helaas nog al eens alsof het prijskaartje één van de ingrediënten bij sommige experts een fucktor is
En ja, DD biedt overigens voor liefhebbers van strak, eenvoudig ontwerp best aantrekkelijke (soms keihard gekopieerde) design modellen, ik heb er ook enkele van
Dat is inderdaad een lekker kleurtje. Is paars het nieuwe ‘tiffany blue’? Ik zag laatst de Purple Eye van Akrone ook al langskomen (niet mijn foto):
Die is gaaf! I want!!!
En bedankt…
Die moet ik nu hebben
Hebben jullie thuis geen wandelende dr. oetker-pudding op de bank zitten om ruzie mee te maken ofzo?
…….
Ja ze heeft duidelijk het kortste strootje getrokken…
Wow! Fantastisch!
scherp en goede tips
Er zijn wel een aantal Les Vauberts op het forum, maar de roségouden big date heb ik nog nooit gezien.
Dat lijkt op horloge nummer 3 ‘Enige op HF’ in mijn bescheiden sub-€300 verzameling van glimmertjes te zijn.