Ik heb er 2 waarvan ik bijna zeker weet dat het de enige zijn op het forum. De 1908 en de SLGB005 UFA Spring drive.
Lekker duo Nick, maar volgens mij kan jij er ook een trio van maken ![]()
Nee, jij hebt hem ook. Dat de bezel aan ander kleurtje heeft vind ik niet tellen.
Beide mooi, is mijn conclusie ![]()
Hoe sta je dan tov een andere dial kleur ?
Wel eerder ergens anders hier geplaatst
Maar nu ik dit topic zie. Vrij zeker dat deze de enige hier is
Tja, dat is -in mijn optiek- cosmetisch en daarmee slechts een variant op een bestaand model dus niet persé een ander horloge. Maar dat is slechts mijn mening en daarmee geen gegeven feit.
Maar als iemand hier een mooi horloge plaatst met een kleur wijzerplaat die verder niemand hier heeft, dan krijgt die van mij een dikke like.
Kijk, dat is het leuke van dit forum, je kunt hier discussiëren over volledig onbelangrijke horloge-gerelateerde zaken. ![]()
1908 blijft een bijzondere zie hem nooit voorbij komen
![]()
Ik denk deze.

Vermoedelijk mijn GS Spring Drive SBGA095 met ‘spiderweb guilloche’ wijzerplaat.
Een GS limited van 300 stuks voor de Amerikaanse markt, nog met dual logo (Seiko / GS).
Vond ik een interessante optie, niet alleen vanwege de dial, maar ook de 39mm maatvoering (ipv 41mm van bijv. Snowflake, die toen ook net verkrijgbaar werd buiten Japan).
Sorry, even geen eigen foto bij de hand, maar zweven er eigenlijk nog meer Seiko SDGZ013 Brightz Panda’s op dit forum? JDM LE in titanium, 500 stuks van gemaakt. Met het 8R48 uurwerk toch wel een dikke knoeperd…
(Foto van ‘t web, ik zal binnenkort wel een mooie eigen maken…
)
Ik weet dat @merl er ooit ook één heeft gehad.
Later is de sterk gelijkende SRQ029 verschenen, in staal en (m.i.) toch net wat minder speciaal.