De Enige op HF!

Deze zie ik weinig hier

6 likes

5 likes

Komt dit in de buurt Ferry?:

Hoewel ik niet geloof dat die van mij (of eigenlijk die van mijn wederhelft) uit 1936 stamt. Want hij is praktisch mint. Liep overigens niet. Heeft een beurt gehad. Zou het een jaren 60 art deco revival remake kunnen zijn? Hoe weet je dat de jouwe uit '36 is? Het doosje ziet er zo uit:

Ik waag een poging met de Oris uit het tweede doosje:

13 likes

Seiko SLQ019

17 likes

Dit is zeker en vast het enige Nomos Testuhr op het forum…

5 likes

Niet mijn smaak maar altijd heel apart horloge gevonden

De huidige stand der zaken, bij mijn weten:

Ik heb nog steeds niet exact deze Superman en deze SBGP011 gezien, dus ik ga er even van uit dat dit lijstje juist is.

11 likes

Zeker weten, hoewel op die (ook van mijn wederhelft) van mij een wijzerplaat zit lijkt een beetje goudkleurig maar is patina denk ik. Als je de case back ziet lijkt het net een maanschap. Maar ja, die is waarschijnlijk jaren gedragen. Een goed HF vriend heeft die van mij onderhanden genomen en er ook een mooi bandje op gemaakt. Die heeft alles uitgezocht van dit horloge en die zei dat die uit begin 1930 kwam. Volgens mij heeft hij veel terug kunnen vinden op de Duitse site https://mikrolisk.de/show.php?site=280 kom je gelijk bij Oris uit. Grote kans dat die van jou jonger is, maar toch origineel. Maar ja dan moet je alles uitzoeken van dat uurwerk. Ik verwacht niet dat die van jou een remake is uit de jaren 60, maar he, ben maar een kneus he :grin:, zeker weten doe ik het niet. Vergelijk anders eens het uurwerk met die van mij (is ook geen zekerheid natuurlijk) maar zou er zeker zuinig op zijn, je weet maar nooit.
Draagt je vrouw het horloge ?. Die van mij heeft er 7 en draagt altijd dezelfde Longines two tone :rofl:.
Gr, Ferry

3 likes

Niet mooi, wel prettig weird. En nauwkeuriger dan een Patek.

De blauwe sowieso :wink:

19 likes

Bedankt voor de link en foto’s. Ik zal hem binnenkort eens openen.

Ze heeft ze als oude winkelvoorraad gekocht. Altijd in het doosje gezeten. Maar zou toch wel iets van patina verwachten na bijna een eeuw.

Mijn partner heeft iets meer dan 7 horloges maar draagt bijna altijd haar FC Slimline Moonphase. Hoewel de 35mm goudkleurige PRX die ik haar laatst kado heb gedaan meer en meer draagtijd krijgt. Deze Oris is slechts een enkele keer gedragen.

1 like

Nice, die zie je niet veel idd!

1 like

Iemand een Oak & Oscar hier? Willekeurig model?
Hier mijn Sandford GMT PVD met sandwich dial.
Nummer 70 van 100

15 likes

10 likes

Nog liefhebbers / eigenaren van Valimor hier?

10 likes

18 likes

Platinum Ice Blue :slightly_smiling_face:

9 likes

X-33 Marstimer…

28 likes

Vreselijk mooi horloge, lijkt mij alleen best fors :hushed:

1 like

Thenks! Is het ook :sunglasses:

En dat valt echt reuze mee door het gehele ontwerp van het horloge! Tevens draagt het titanium bij aan een buitenaards comfortabel draagcomfort :space_invader:

1 like