De foto's en de verhalen

Vanavond stelde ik me op het forum voor, en er kwam al een aantal verzoekjes voor wat foto’s van mijn collectie. Hieronder zal ik wat foto’s zetten die ik vanavond nam:

Tissot PRS516 automatic. Dit was mijn eerste mechanische horloge enkele jaren geleden.

Tissot PRS200 quartz. Dit horloge kocht ik omdat ik de blauw/paarse wijzerplaat helemaal te gek vond.

TAG Heuer 1500-series. M’n eerste (quartz) TAG. Zoals wellicht bekend, heeft Obama ook zo’n horloge. Heel mooi, ingetogen model.

TAG Heuer S/EL (Sports/Elegance) quartz met een houtskoolkleurige wijzerplaat.

TAG Heuer Link Chronograph met een blauwe wijzerplaat, quartz. De bezel heb ik hier nog hoogglanzend, ik moet het nog even zijn originele satinbrush finish teruggeven, maar ik vond dit ook wel wat hebben.

TAG Heuer Carrera CV2017 automaat. Tijdens een weekendje Barcelona eind 2008 kwam ik deze tegen bij een tweedehandswinkeltje. Hij was in matige staat. Nadat ik de authenticiteit had vastgesteld, kocht ik hem voor €1.250. Eenmaal thuis heb ik het horloge in ere hersteld en hij is weer als nieuw.

EDOX Les Vauberts. Dit mooie automaat-horloge kreeg ik van mijn lieve vriendin als Kerstcadeau. Leuk om het balanswiel te zien.

OMEGA Speedmaster Pro 30th anniversery handgewonden. Deze kocht ik twee weken geleden, het horloge is welliswaar 10 jaar oud, maar heeft eind 2008 een grote beurt gehad door OMEGA, en is als nieuw. Op de tweede foto zie je dat ik er ook een (non-OMEGA) lederen bandje bij heb, uiteraard wel een originele OMEGA vouwsluiting.

En aan dit project werk ik nu: een OMEGA Seamaster professional automatic chronometer. De vorige eigenaar had er een aftermarket bezelinsert in gezet (echt een kleur blauw waaraan je op een km afstand ziet dat het niet origineel is), en de bezel voor het gemak maar vastgelijmd…! Ook heeft hij zitten klunzen op de kast, zo is hij aan het schuren gegaan zonder het uurwerk eruit te halen, terwijl de kroon en de helium-escape ventiel er nog op zaten. Resultaat is dat het helium ventiel is geraakt en afgeplat. Ook zat er een NEP band om, wel met een echte OMEGA sluiting gelukkig. Inmiddels heb ik de bezel verwijderd en de lijmresten ook. Ik heb een originele OMEGA bezel incl insert besteld, alsook een helium ventiel en band. De kast ga ik nog even op een juiste wijze polijsten (buitenlant lugs) en netjes maken. Ik hoop alleen dat de bezel komt met de “klikring” en dat dunne “ijzerdraadje” wat er normaal gesproken onder zit, anders kan ik hem niet goed bevestigen. Ik houd jullie op de hoogte.

En tot slot een groepsfoto…

Wat ik nog op mijn verlanglijstje heb? Een Rolex Sea Dweller of Submariner, een Panerai Luminor en ook een 1-wijzerige Meistersinger zou ik leuk vinden…

Oh ja… de Tissot’s zijn te koop.

mooie collectie hoor (tu)

Mooie collectie!!!

Wat is je prijs voor de Tissot PRS516 automatic?

Leuke collectie hoor! Is je interesse gaandeweg van TagHeuer naar Omega verschoven of is deze opbouw toeval?

Mooie indrukwekkende collectie. Als ik het goed begrijp ‘knutsel’ je zelf ook aan de horloges. Nou dan zit je hier wel goed, er zijn een paar forumleden (en daar hoor ik zelf dus absoluut niet bij:)) die wonderen verrichten aan horloges.

Mijn beste,

Zoals bij je presentatie al gezegd:
Je hebt een prachtige verzameling horloges. Horloges welke stuk voor stuk een lust voor het oog zijn en een genot voor de pols waaraan ze gedragen zullen worden.

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Da’s nou een fraaie collectie! (tu)

Mooie collectie hoor. Met die PRS516 is voor mij ook de mechanische horlogetik begonnen.

Bedankt voor het delen, m.n ook de bijbehorende verhalen, altijd leuk. (tu)

Groeten,

Martin

W E L C O M E…
Leuke reportage(tu)

Leuk man (tu)

Bedankt voor de tijd en moeite om dit met ons te delen, top!

Gr. Roel

Dat ziet er heel goed uit ! (tu)

Groet,
Werner

Geachte dames en heren aankomende forumleden;
DIT is nog eens een voorstelrondje!
Klasse en leuke collectie!
Jur

Dat is een hele mooie collectie mijn complimenten

gr Pieter