De goede sint

De goede sint is weer in het land, welk horloge zou jij graag in je schoen vinden en waarom?

Ik zelf een Vintage Omega Seamaster, simpelweg de klasse en de rust die het horloge uistraalt. Onwijs mooie dresser!

Of een Rolex datejust 41mm blue met jubilee bracelet, maar dat is denk ik iets te hoog gegerepen voor nu :grin:.

4 likes

Waarom? Omdat ik deze erg mooi vind en graag hebben wil als eerstvolgende aanvulling in mijn horloge doos en/of om de pols. Weer totaal verschillend van wat ik al heb, lekker verschillende stijlen en merken bezitten vind ik wel leuk. Heb niet echt een andere reden dan dat!

2 likes

verlaat vrijdag de fabriek, dus met een beetje geluk zit hij op sinterklaasavond wel om mijn pols!

6 likes

Breitling Colt Skyracer Breitlight.
lijkt mij een prima dagelijks horloge, superquartz, goed waterdicht, licht, niet te hoog, zwart, kan overal bij gedragen worden.
moet hem nog in het echt gaan zien, veel gehoorde ā€œklachtā€ is dat ie nogal goedkoop/plasticachtig aandoet. Tevens niet echt een bandenswapper vanwege de constructie. We zullen zien.

1 like

Yes! ik ga ook voor de Seamaster dit jaar! Helemaal met jouw argumentatie eens. :+1::relaxed:

1 like

Deze op jouw foto is wel het schoolvoorbeeld van een redial, dus de sint moet wel goed zijn huiswerk doen :wink:

3 likes

Had ik gezien ja, was even de afbeelding die ik het snelst kon vinden. [quote=ā€œseptentrio, post:6, topic:131374ā€]
dus de sint moet wel goed zijn huiswerk doen
[/quote]

Doet hij vast welšŸ˜‰

1 like

Uit nieuwsgierigheid: hoe zien jullie dat? De ā€˜S’ ziet er raar uit maar verder zie ik niets. Ik weet ook niet of die S wel klopt voor dit model natuurlijk (dat is te onderzoeken maar jullie weten dat uit het hoofd, zonder bouwjaar etc. voor handen te hebben).

Ik vind het ā€˜vintage’ hoekje der horlogerie heel interessant maar door dit soort opmerkingen durf ik eBay amper te openen, uit angst voor een misstap.

1 like

Mijn beste,

Ik ben nogal gecharmeerd van onderstaande Omega Aqua Terra!!
Heeft eigenlijk alles in zich wat een horloge moet hebben!!
Doch, vooral is het de schoonheid die deze Omega uitstraalt.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

5 likes

De kleur en materiaal van de wijzers komt totaal niet overeen met de rest van het ontwerp en toont geen engel spoor van patina. Nu heb ik zelf niet veel ervaring met vintage horloges maar hier is een artikel om je op weg te helpen.

Kijk anders even [of stel de vraag] in het vintage horloge forum.

Gr

1 like

Mijn in service zijnde, almost ready, 8306:

:heart_eyes:

3 likes

Deze graag want hij is zooooo mooi :heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Nice! Zeer behulpzaam. Weer e.e.a. geleerd :slight_smile:

1 like

Wat mooi!