Ik kreeg dus een gratis dode Tissot van Jackw. Een PR516GL met ESA 9150 met een kapotte balans en een circuit waarvan ik niet wist of er nog leven inzat.
Ik moet het glas er nog eens uithalen omdat er wat vuil onder zit. Het lijkt erger dan het is trouwens. Hij loopt nu vrij goed, even aanzien hoe het op de lange duur gaat. Maar ik ben er erg blij mee
Knap hoor dat je deze vintage, weer “bij de tijd” hebt kunnen brengen.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral bij het dragen van deze gelouterde Tissot.
Mooi werk. Leuk dat deze mooie Tissot weer tot leven is gewekt.
Ik zie dat het achterdeksel een soort stelschroef met een schaalverdeling bevat. Mag ik vragen waar dat doe dient?
Batterij vervang geheugensteuntje. Als je de batterij in b.v. juli vervangt dan weet je dat je volgend jaar rond die tijd weer een nieuwe batterij moet kopen.
Batterij vervang geheugensteuntje. Als je de
batterij in b.v. juli vervangt dan weet je dat je
volgend jaar rond die tijd weer een nieuwe
batterij moet kopen.
Ik ben er ook erg blij mee Mazzel dat ik zo snel een donor vond, was wel een gok of ie ĂĽberhaupt bruikbaar zou zijn, maar de onderdelen die ik nodig had bleken toevallig in orde te zijn
Deze was even aan mijn aandacht ontsnapt… Wat een Gave klok!.. en ja… een Dynotron… gewoon een gaaf uurwerk… ben met de mijne een tijd aan het tobben geweest… maar dan leer je ook meer…
Waar zitten de verschillen tussen de 9150 en 9154 eigenlijk?.. ik kan ze zo 1,2,3 niet ontdekken
Deze was even aan mijn aandacht ontsnapt… Wat een
Gave klok!.. en ja… een Dynotron… gewoon een
gaaf uurwerk… ben met de mijne een tijd aan het
tobben geweest… maar dan leer je ook meer…
Waar zitten de verschillen tussen de 9150 en 9154
eigenlijk?.. ik kan ze zo 1,2,3 niet ontdekken
U vraagt wij draaien
•ESA 9150: 1967, the first electronically controlled balance wheel movement, date, running at 21,600 BPH.
•ESA 9154: 1970, date, increased to 28,800 BPH; 9150 and 9154 look very similar.
•ESA 9157: 1975, date, 28,800 BPH.
•ESA 9158: 1975, day and date, 28,800 BPH; 9157 and 9158 look very similar and do not have the quality of the earlier 9150 and 9154.