De grote opruiming verklaard...(veel leesvoer en fotos)

Onlangs zijn er heel wat horloges uit de verzameling verdwenen. Ik zit nu ruim een jaar op het forum en toen ik even wat fotos terug ging kijken is het bijna niet te geloven hoeveel horloges er door mijn handen zijn gegaan. Ondanks dat ik er een aantal had verkocht zat ik toch nog met een stuk of 23 horloges. Erg leuk maar ja je hebt maar twee armen. Wat overigens niet wil zeggen dat ik maar 2 horloges wil overhouden. :smiley:
EĆ©n van de leukste aspekten van het horlogevirus is het online struinen naar modellen in de hoop koopjes te scoren. Het wachten tot de postbode eindelijk dat pakketje komt afleveren is een verslavend gevoel. Op die manier heb ik ook heel wat leuke modellen gescoord. Ze kregen echter geen draagtijd en dat is jammer. Vandaar dat ze in de verkoop gingen. Er zijn echter een aantal horloges waarvan ik verwacht ze nooit meer weg te doen. Ik zal ze nog eens even voorstellen.

Deze Automaat van Immersion was een exclusieve uitgave met Zwitsers uurwerk. Het is natuurlijk een overduidelijk Submariner geinspireerd model. Daarbij komt dat de regatta vlaggetjes hem weer aan Corum doen denken. Dit waren en zijn nog steeds topmerken die ik ooit eens hoop te bezitten. Dit doet echter niets af aan dit horloge wat al 15 jaar perfect zijn diensten bewijst.

Deze Tag Heuer 4000 had ik bijna verkocht voor een belachelijk lage prijs. Gelukkig besefte ik me dit net op tijd en ben ik blij dat ik hem nog heb. Dit horloge heb ik al bijna 18 jaar en is eigenlijk altijd mijn daily beater geweest. Het feit dat hij quartz is zorgt ervoor dat ik hem nu ook vaak draag wanneer ik ff snel een horloge om moet doen en geen tijd of zin heb om hem gelijk te zetten.

De Hamilton Jazzmaster had ik ook bijna verkocht. Waar was ik mee bezig? Dit horloge is gewoon een lust om naar te kijken. Ik had mijn zinnen er op gezet en ging met frisse moed sparen toen ik het geld in een paar uur bij elkaar had door een pokertoernooi te winnen. De volgende dag heb ik hem meteen gehaald.

Hamilton is toch wel een favoriet merk van me geworden en de King Scuba is een heerlijk horloge. Je kan er naar hartelust mee varieren met banden en het quartz uurwerk loopt perfect op tijd.

De PRS516. Een mooie zware automaat welke met trouwdatum gegraveerd in de vlindersluiting. Deze gaat daarom natuurlijk ook niet weg.

Tot slot de Seiko Velatura Direct Drive. Dit Horloge blijft ieder keer een feest om naar te kijken. Hij is lekker groot maar draagt toch zeer comfortabel door de licht gebogen kastvorm. Ik had met dit horloge eigenlijk precies hetzelfde gevoel als met de aankoop van mijn Immersion 15 jaar geleden.

Na een jaar verzamelwoede kom ik er nu langzaam achter dat bepaalde exemplaren toch een extra waarde of betekenis voor me hebben. Ik had er dus bijna twee van verkocht om weer wat nieuws te financieren. Gelukkig is dit niet gebeurd. Met het sparen gaat het zeer goed. Ik weet alleen nog niet precies wat er gaat komen. Doorsparen tot een Rolex zie ik mezelf nog niet doen maar wie weet wat ik nog met pokeren ga verdienen. :wink: Mijn voorkeur gaat nu nog uit naar Longines, Omega en Tag Heuer.
Ook ben ik me aan het beraden of ik een automaat of quartz zal nemen. Ik ben mijn quartzmodellen toch meer gaan waarderen. Je pakt ze snel en ze lopen altijd perfect. Ook is een servicebeurt minder snel nodig. De komende tijd is het dus veel lezen, kijken, twijfelen en vooral beheersen. Ik moet echter wel bekennen dat er een Alpha Seamaster met zwarte wijzerplaat onderweg is. :smiley: Die kon ik gewoon niet laten liggen. Ik heb niet zo veel meer te verkopen maar wie weet komt er nog iets op het marktgedeelte. Maar deze hierboven zeker niet. :wink:

dreski Schreef:

EĆ©n van de leukste aspekten van het horlogevirus
is het online struinen naar modellen in de hoop
koopjes te scoren. Het wachten tot de postbode
eindelijk dat pakketje komt afleveren is een
verslavend gevoel.

:smiley: Ik ken dat maar al te goed!
Je hebt een mooie collectie overgehouden!

Gefinancierd met pokerwinsten. Dat is leuk! Misschien dat ik eens niet met play money, maar met echte doekoes aan de gang moet.

JĆ¼rgen Schreef:

Gefinancierd met pokerwinsten. Dat is leuk!
Misschien dat ik eens niet met play money, maar
met echte doekoes aan de gang moet.

Onderschat het niet hoor. Ik heb ook eerst een jaar met playmoney gespeeld. Toen een freeroll gewonnen en dat uitgebouwd. Veel boeken gelezen ook. Discipline is het belangrijkste. Ik ben (nog) geen high roller maar speel de laatste twee jaar wel winstgevend.

Jah,mooi verhaal en in voor mij ook zeer herkenbaar, op het pokeren na dan. Hoop dat je veel plezier blijft beleven aan deze mooie hobby.
groets,
arrie rombout

Je hebt iig een fraaie verzameling overgehouden:) Mooi fotoā€™s trouwens(tu)

Leuk verhaal mooie fotoā€™s en een mooie verzameling er is nog al het een en ander veranderd in een korte periode dat maakt de hobby alleen maar leuker ik ben het met je eens wat betreft de quartzhorloges ik betrap me zelf daar ook steeds op je hoef ze maar te pakken en staan altijd goed omdoen en klaar volgens mij worden we lui

gr Pieter

Henrik Schreef:

dreski Schreef:


EĆ©n van de leukste aspekten van het
horlogevirus
is het online struinen naar modellen in de hoop
koopjes te scoren. Het wachten tot de postbode
eindelijk dat pakketje komt afleveren is een
verslavend gevoel.

:smiley: Ik ken dat maar al te goed!
Je hebt een mooie collectie overgehouden!

Is het geen tijd om een zelfhulpgroep op te richten ? :smiley:

En het ergste is: een ā€œbuitenstaanderā€ heeft totaal geen enkele feeling met onze verslavingā€¦ :frowning:

Leuk verhaal met zeer bekend voor komende stukjes, succes met de verkoop en het opnieuw struinen.

Ik snap het verhaal helemaal. Alleen kom ik niet aan opruimen toe, alleen uitbereiden. :smiley:

Is dit de complete collectie of heb je een paar minder gewaardeerde exemplaren achtergehouden? :wink:

Groeten,

Martin

Nee ik heb nog wat over hoor. Hier is een lijstje:

De Pulsar Chrono. Heb ik ook al erg lang en gaat meestal alleen in de zomer eens om de pols.

De Vostok. Tja kon ik niet laten liggen en hou ik voorlopig nog even. :wink:

Certina DS. Ook een horloge wat ik al zeer lang bezit. Krijgt niet veel draagtijd maar de blauwe wijzerplaat blijft mooi. Deze moet eigenlijk ook nooit weg.

Deze ga ik wel verkopen. Ik heb een optie aan iemand gegeven maar wanneer de persoon hem niet wil hebben komt hij binnenkort op het forum.

EĆ©n van de allereerste kinetics in Nos staat met 2 extra banden. Hier had een forumlid een optie op genomen maar ik ga hem vandaag nog een keer pb-en en anders gooi ik hem over een paar dagen weer op de markt.

De Orient quartzdiver. Heb ik in principe ook iemand voor maar mocht het niet doorgaan gaat hij volgende week weer in de verkoop.

Orient Day Date. Was niet duur en is gewoon een erg leuke bling-watch. Goed uurwerk ook. Er is een blauwe crocoband onderweg. Wanneer hij er is maak ik wel een paar mooie fotos.

De Marti Incabloc. Een kado van mijn opa aan mijn vader. Die is dus erg apart en eigenlijk mijn enige vintage.

Alpha Day date. Tja die Alphas vind ik gewoon leuk hoor. voordeel is dat je ze voor het geld ook niet hoeft te verkopen. :wink:

En tot slot de Alpha Sub. Tja wie heeft hem niet. Toevallig heb ik hem vandaag om op de oysterband.
Nou ik heb toch nog wel wat over zie ik. :smiley:

Die Certina lijkt erg op je TAG Heuer. Toch een goede keuze om die zelf te hebben gehouden!

RogierJ Schreef:

Die Certina lijkt erg op je TAG Heuer. Toch een
goede keuze om die zelf te hebben gehouden!

Hij doet inderdaad denken aan de Tag Heuer lijn (ik meen de SL) van zo een 20 jaar geleden. Toch is de schakel erg uniek van vorm. Het is een mooie klok hoor die destijds ook niet goedkoop was. Ik oud toch wel van bicolor. Ik heb een bicolor Longines Hydroconquest gezien en die is erg verleidelijk om aan te schaffen.

Gelukkig! :smiley:

Ik dacht al, ik mis er een paar, die ik ook niet te koop heb gezien.
Elke keer als ik die kinetic zie, heb ik een klein beetje spijt dat ik geen bod heb gedaan.

Die Carbon(?) band staat mooi op de sub, trouwens.

Groeten,

Martin