De grote zoek actie! Wat zal het gaan worden?

Dat ie een nette prijs! Heb de PO nog niet om gehad omdat dat hij S&C bv voor 5700 stond.

List is inderdaad , 5700 EU of 5800 zelfs.

24Chrono daar vind je ook genoeg P.O’s voor ongeveer 4K hoor , maar dan is het vaak Italie etc.

NL geleverd dan moet je bij Ramon zijn. :thumbsup:
Zelfs hier op het forum vind je er 1 :wink:

2 likes

Misschien dat je via die weg de heritage (II) voor nog minder hebt.

Die kans is heel groot , grijs zal de Breitling altijd een stuk minder dan 4K kosten.
Toch zou ik in dit prijs segment altijd voor een Omega gaan , puur mijn mening uiteraard.

Ik heb sowieso een mooi prijs kunnen afspreken vooral ik de breideling zou willen (met een mooie prijs voor het inruilen van mijn LLD)… ga het vandaag eens laten bezinken en morgen nog eens kijken! zal dan ook eens vragen wat de prijs van de nieuwe versie is… (naar wat ik begreep met een uur werk van Tudor???)
Het mooi van dit horloge vind ik wel dat het niet gelijk is van kijk mij eens met mijn Breitling!

overigens vertelde de verkoper dat hij dit model zelden of nooit terug kreeg om in te ruilen… en dat het merk redelijk prijs vast is! (maar ach dat kunnen natuurlijk ook verkoop praatjes zijn)

Wat betreft door sparen voor een rolex…Ik heb er nu een paar aan gehad… vooral Sub’s… maar ik denk gewoon dat het niet mijn ding is… terwijl ik ze bij een ander altijd super vind…

en qua budget zit ik idd tussen de 3k en 4k… dus de Speedy, BB. etc… als iemand nog andere merken/modellen weet let me know!!

Deze vind ik erg fraai hoor!

Deze heb ik om gehad tijdens 5 uur wachten op vliegveld Johannesburg.

Wat een schitterende klok. Kwam helaas zo’n 3K tekort

…en toevallig heb jij er 1 te koop haha…

Lekker voor die Breitling gaan, prachtige klok! Vind de datum op 3 meer in balans. De oude Breitlings met goud zijn opzichtig, dat is allang niet meer. De Superocean lijn is erg mooi en populair, goed voor de waarde dus.

Po is ook mooi, maar je moet ergens een grens trekken. Kijk je naar een PO en je zit alweer bijna aan de Rolex etc.

Ik ga morgen of dinsdag nog een kijken. Alleen jammer dat er gaan andere stalen band op kan… Maar goed met rubber is hij ook super!!

Neem hier wel de vouwsluiting bij.

Dit is het horloge van @Ronald . Ik heb je budget niet gezien maar wel serieus te overwegen nog voordat je de knoop doorhakt. Is een prachtexemplaar.

3 likes

Ook de Breitling is een topper hoor.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

had het horloge wel gezien! is zeker een mooi exemplaar! ik ben zelf echt nog niet uit… Ik denk wel als er omega of tudor had gestaan inplaats van breitling had ik het horloge al lang gekocht…

Dit niet-helemaal-arbitraire-maar-uiteraard-discutabele-merk-hiƫrarchie-lijstje is mogelijk interessant als je op die manier tegen horloges aan wilt kijken: http://www.devonbuy.com/watch-brand-hierarchy/

Baume & Mercier wordt hierin ā€˜mid-level luxury brand’ genoemd, samen met merken als Longines, TAG Heuer, Maurice Lacroix.

In die logica staat het een stapje boven merken als o.a. Junghans, Raymond Weil, en Ball (ā€˜mid level brands’ zonder luxury), maar een stapje onder bv. Omega, Breitling, Rolex, Panerai, Montblanc, Tudor (ā€˜popular luxury brands’).

Ik zou me daar persoonlijk allemaal niet zo druk om maken, maar voor mijn gevoel klopt het wel ongeveer.

2 likes

Herkenbaar! En het kan heel rap gaan…

Ergens tussen deze jongens en Maurice Lacroix in, hoewel Longines en TH voor mn gevoel meer historie hebben.

EDIT: post van @dialstatic nog niet gezien. Wat hij zegt dus!

EDIT 2: … en dan Montblanc een trapje omlaag ivm minder ā€˜pedigree’ dan de andere merken in die categorie

1 like

Best een prima lijstje inderdaad. Wel is het zo dat sommige types een hoger niveau kunnen hebben dan het gemiddelde van dat merk en heb ik het gevoel dat huidige ontwikkelingen er niet helemaal in mee zijn genomen.
Ik vind bijvoorbeeld Mont Blanc, Rado en Glycine vrij hoog staan en Oris en vooral Tissot vrij laag staan (Toegegeven dat ik een enorme Oris fanboy ben).

1 like

Toch begrijp ik niet zo goed waarom je de Speedy ā€œgoedkoopā€ fragiel vindt. Wat bedoel je hiermee? Dit is toch wel een vrij stevig horloge kan ik uit ervaring zeggen.

Heb je de nieuwe Rolex Explorer 1 (ref 214270) ook al eens omgehad? Valt binnen je budget en heeft een mooie stevige band.

ik kan het ook niet goed beschrijven, maar zo voelde het. Ik ga hem een dezer dagen nogmaals passen. Ben benieuwd of het dan anders aanvoelt!

Zou sowieso de combo met leren band en met stalen band proberen. Maakt vaak ook veel verschil. In het bijzonder bij smalle polsen.

Succes!

Misschien helpt dit je keuzen te maken… :wink:

6 likes

Waar? Ik heb hem nog niet onder de 4800 gezien…

Kreeg het idee dat budget van TS rond de 3.5k max ligt…