De grote zoek actie! Wat zal het gaan worden?

Las ergens 3-4. Met wat korting kom je inderdaad rond de 4500 uit denk ik. Als je al zo lang gespaard hebt dan kan er ook nog wel een paar honderd bij lijkt me.

1 like

Of 4 :wink:

Mooi model wel dus ik hoop dat je gelijk hebt!

1 like

Op de oude SOH 42 zit de datum op 3 uur. Op de nieuwe SOH 42 zit hij op 6 uur.

Op de SOH 46 zat en zit de datum op 6 uur.

1 like

Ik heb hem op staal gekocht maar heb later de leren band er bij gekocht. Zeker geen spijt van. Vind hem zelf op rubber niet zo geslaagd.

7 likes

Op de nieuwe zit de lichtgevende markering bovenop de bezel (12 uur).

SOH op de dure mesh zo rond de 2900/2950 goed te krijgen. Op rubber goedkoper.

Ik ben weg van de SOH op mesh.:heart_eyes:

Ik iemand mij vertellen of dat het klopt dat je op de breitling SOH geen andere stalen band past?

Gave combi zeg!!

1 like

Een Breitling noem je een upgrade :thinking:

Kan me niet herinneren de soh ooit op een andere stalen band dan de Mesh te hebben gezien.

Edit: geen idee of de endlinks van andere modellen zouden passen op deze kast. Lijkt me sterk iig.

ik zeker wel! maar als goed leest gaat dan ook alleen om dit model, Maar waarom vind jij van niet? wat zou je dan adviseren?

Alleen mesh, rubber en leer. Zijn geen bracelet voor met passende endlinks althans ik heb ze nooit gezien. Maar IRL geweldig mooi horloge de SOH! Nieuw model is manufactuur volgens Breitling, maar in bases een Tudor uurwerk. Oude model was ETA 2824-2 Top Grade, beide uiteraard met C.O.S.C.

1 like

Het rare is inderdaad dat mensen die deze hierarchie bij een aanschaf mee laten wegen dat vooral doen vanwege wat het uitstraalt, dus wat hun peers er van vinden. En die kennen van de 150 à 200 merken er maar 10. Of 3.

Daarnaast, “staat” een Cartier quartz van €1400 “boven” een nieuwe Daytona of een Rolex 1016? Ingersoll staat een “tier” boven Tissot? (En zo kun je wel een paar alinea’s doorgaan). Discutabel is zwak uitgedrukt.

Best interessant om even door te kijken, als je je realiseert dat het zeg 90% een afspiegeling is van marketing.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik zou er niet meer dan een beetje van af laten hangen. Afschrijving is wel verschillend per merk (en meer nog vooral model). Dat is prima om te negeren, maar dat kun je imo beter wel bewust doen.

2 likes

Jij niet?

Het is ook niet dat ik puur naar een merk kijk… maar ik vind het verhaal achter een horloge en merk wel leuk om te weten! Maar als ik puur voor merk en model was gegaan had ik nu op zeker al de speedy gekocht. (Maar die viel me wat tegen toen ik hem aan had). Qua rest waarde maakt het me in principe niet zo veel uit. Ik koop niet met de gedachten om later weer te verkopen. (Maar je weet je het nooit)

1 like

Prachtige keuze.
Ik zou zeker kiezen voor de SOH II (met datum op 6 uur) in het blauw. Kopen op mesh en later rubber erbij kopen. Later krijg je spijt dat je de mesh niet hebt gekocht.
Snap niet waarom er zo minderwaardig over Breitling wordt gedaan. Ja, die hele Bentley collectie vind ik ook echt een misser.
Maar de Navitimer (42mm dat wel) echt een cult/ classic. En met de SOH, Colt toch aantal hele mooie modellen.

2 likes

Daar heb ik wel bewondering voor. Voor de Speedy gaan (die je eigenlijk niet leuk vind) omdat het een iconisch horloge is in de ogen van liefhebbers is voor mij niet anders dan, zeg, een Rolex kopen omdat veel niet-liefhebbers mensen dat merk herkennen. Je koopt het uiteindelijk voor jezelf.

1 like

Vergeleken met bepaalde horloges van longines en oris…nee, niet echt. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

[quote=“dialstatic, post:57, topic:119372”]
Voor de Speedy gaan (die je eigenlijk niet leuk vind) omdat het een iconisch horloge is in de ogen van liefhebbers [/quote]

Dat zie ik niet zo veel gebeuren eigenlijk. Vooral dat “die je eigenlijk niet leuk vind” deel, en dat 2e deel ook niet nu ik er over nadenk.

Nee ok, maar de TS gaf zelf aan de Speedy tegen te vinden vallen na 'm om de pols te hebben gehad. Dus als hij 'm zou kopen, zou hij dat vooral voor anderen doen.

1 like