De handbeschilderde 7005? Dit is plan B

Nadat ik mijn handbeschilderde 7005 aan de wereld had getoond (lees: diverse fora) kwam ik in contact met een Seiko-liefhebber in Singapore. Hij had een 7005 te koop. Na wat heen en weer gemail deze klok voor de prijs van wat onderdelen gekocht.

Binnen 5 dagen in huis vanuit Singapore! Moet een record zijn! Het horloge ziet er goed uit, loopt matig: de sec. wijzer raakt de urenwijzer. De bijgeleverde duikring heeft behoorlijk wat ‘wabi’, maar gelukkig heeft Rob al een nieuwe geleverd.

De lugafstand is 18mm. Ondanks de grootte van het horloge (iets meer dan 40mm) lijkt het niet groot. Een grove band lijkt me niet op zijn plaats. Ik heb een nylon US Army band besteld bij Yaffle.

Nu gaat deze naar Richard en die gaat er mee aan de slag!

(Dat het glas van dit horloge er vreemd uitziet, komt omdat er een soort beschermende folie over het glas geplakt zit)

Menno

Wat zijn die (horloge)fora toch leuke plekken om te verkeren:) Van harte met deze leuke aanwinst.

Afgelopen weekend ging er een zwarte 7005 weg op eBay voor $251.

mvg, Frans

Mijn beste,

De onderdelen ruil welke als losprijs voor deze Seiko is betaald, is een mooi eerbetoon voor deze markante klok.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dat is tenminste een nette wijzerplaat.

Mooi! (tu)