De HF Cartoon, jaargang 2023, 2024 en 2025

Deze uitbrengen als poster in de jaarlijkse strip zou fantastisch zijn😊

1 like

(Maand September)

Dit weekend geen @Jurk maar wat een geweldige tijd was dit toch ! :grinning::+1:

19 likes

Heb alles nog in perfecte staat :+1::+1::+1:
Altijd een leuke periode als de kerst strip/ kalender weer begint :crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face:

4 likes

Ja @Jurk: gaan we weer dit jaar? Hopelijk doet @RO3L ook weer mee!

5 likes

De kerstactie vast voorbereiden
De ups zijn straks niet te vermijden
Ook ik ben weer klaar
Om 't eind van het jaar
Met limericks te begeleiden!

7 likes

Ik zal de guerrilla marketing dit jaar aan een ander overlaten. :grimacing::joy:
Uiteraard wil ik het best aansturen vanuit de achtergrond.

6 likes

Het recente pretpark deed me direct denken aan het HF eiland :+1:

3 likes

Maar je deed het zo goed :pleading_face: :rofl:

3 likes

Dat was het inderdaad! Mijn narratief op deze tijd was dat het qua tekenen het de meest uitdagende tijd was. Moest mezelf echt pushen om het elke keer weer passend te maken. Het vroeg ook alles van mijn MacBook Pro by the way :joy:. Moest een externe SSD toewijzen als werkgeheugen om Photoshop te laten werken. Dikwijls werd het hem te zwaar en liep hij vast. Opslaan van de tekeningen duurde soms een kwartier.

Het vroeg ook echt heel veel tijd. Heb er omgerekend met alle opmaak zeker 700 uur in zitten. Het geld ging ook naar het goede doel natuurlijk, maar omgerekend was het niet meer dan minimum loon wat ik voor mijn tijd kreeg. Het was gevoelsmatig een beetje uit balans geraakt waardoor ik dit niet nog een keer zo all in ben gegaan. Heb daarnaast een verantwoordelijke en goed betaalde baan en een jong gezin, dus dat schuurde ook een beetje.

Het was ook Corona tijd, dus je kon niet veel anders. Dat kwam goed uit. Maar nu het sociale leven ook weer terug is, heb ik ook niet meer die tijd. Gisteren lekker met de Mazda naar een auto event geweest.

Zoals vaker ook door jullie aangegeven, dat de humor 1 onderdeel is, is het tekenen een tweede. De humor is er altijd al geweest en het tekenen heeft zich ontwikkeld. In het begin nog privƩles genomen, maar de afgelopen 2 jaar uit elkaar gegroeid met de tekenaar en neem ook al 2 jaar geen les meer. Wellicht hielp ik hem ook de Corona tijd door en zijn die tijden veranderd. Helemaal prima. Het tekenen is naar mijn idee nog steeds weer een stuk verder dan de kwaliteit zelf ten tijden van de puzzel.

Ik heb dus de afgelopen 2 jaar naar een balans gezocht, waar het voor mij nog leuk was en ik jullie kon blijven bedienen. Dat heeft vorig jaar geresulteerd in een Puzzel en dit jaar weet ik het nog niet. Ik hou mij aanbevolen voor ideeƫn.

Dat is leuk!!

Zou het er graag inhouden, maar dan moeten er wel een goed en haalbaar idee hebben. Daarnaast moet het team ook weer klaar staan. @amaris @Schoen en iemand die weer het geld doet.

:joy::joy::joy:🫣

:kissing_heart: en jij @Schoen ?

14 likes

Absoluut en dat weet ik ook, vandaar ook even het berichtje dat het werk nog steeds gewaardeerd wordt, toen de geweldige puzzel en nu wanneer ik in het kleinste kamertje van het huis zit de kalender zie, geweldig :grinning::+1:

2 likes

Just say the word, captain :woman_pilot:

4 likes

Dat is top!! :sunglasses::+1:

1 like

Sorry jongens, tekening komt morgenavond. Wel begonnen, niet af. En nu met wat vrienden Glory aan het kijken.

Wel nog 2 zoethouders uit het Swatch BlancPain topic. :sunglasses:

Let vooral op de muis. Heef nu iemand hem voor 5 euro in de rij gezet? Wat een uitbuiting!

34 likes

@flowert als eerste in de rij (voor 100 euries en een maaltijd :wink:), Muis met een rolletje cash en daarachter Karl Lagerfeld? Duur rijtje!

3 likes

Zal je wel net als ik balen, zit je de hele avond te kijken komt die knuppel op het laatste moment even afzeggen. Die krijgt van mij een ban, en mocht muis de drukte niet overleven (nou ja, wel een muis van staal) anders ook nog een broodje dooie muis voor Badr. Nee beter een dooie rat. Hadden al die andere Marokkanen ook wel kunnen afzeggen, heb nog iets kunnen genieten van de partijen.
Nu niet aan de zuip he Jurk, morgen fris en fruitig tekenen :wink:

1 like

Zeker als alles het toelaat, wil ik dit jaar voor het goede doel een aantal werken geven , maar dan A2 formaat ipv A3

4 likes

Dat is sowieso tof :+1: maar ik hoop op je up kunde :upside_down_face:

2 likes

Oja, zeker weten
upBE_FO

2 likes

Cartoon van deze week :sunglasses:
Het is meer een plaat dan een strip geworden. Weer eens wat anders.

De paarse boom en de vlag van de rising sun:

Ik ben er de hele wereld voor over gereden:
https://www.horlogeforum.nl/t/op-de-motor-24-000km-naar-de-ad-gereden-voor-na/470989?u=jurk

De bruine man:

Bijna alles draaide deze week om dit topic…
De handjes, de zwerver met geld. De pochende advocaat :joy:. Vanalles.

Fijne avond!

6 likes

49 likes