Waerde foorum bezoeckers,
Laten wij oppassen dat deze posting en bijbehorende actie niet wéér uitmondt in hele discussies over respect, namaak etc etc.
De afgelopen jaren zijn dergelijke postings telkenmale verwijderd door de beheerder omdat de emotie te hoog opliep, en terecht.
Laten wij berusten in de verschillende meningen al hebben wij een falikant andere.
Jur (de wijsneus)
ik vraag me af of ze bij markplaats momenteel niet standaard alle onze berichten over de nep rotzooi er niet gelijk weer afgooien.of tewel bannen.
Horolovar schreef:
“Kortom, in deze bange tijden, met vreselijke rampen in Birma en China, vind ik dat we best even vraagtekens mogen zetten bij het nut van de energie die we steken in het aanpakken van een paar nephandelaartjes (echt waar – allemaal kruimelwerk als je het afzet tegen de bijna 3 miljard omzet van alleen al de Swatch Group).”
Jack73 schreef:
“Maar laat mensen die zich wel ergeren aan de nephandel en zich willen inzetten om hier iets aan te doen aub in hun waarde.”
2006 schreef:
“Wel dat er een aantal forumleden een daad wil stellen,en daar moet je gewoon respect voor hebben.”
Ik heb Horolovars post nu een paar keer gelezen en ik begrijp niet waarom Jack en 2006 zich daarover opwinden.
Sterker nog. Ik vind dat, als iemand op een forum zich zo netjes en genuanceerd uitlaat als Horolovar, je dit moet accepteren.
Ik begrijp het zo dat Horolovar van mening is, dat jullie energie op een andere plaats zinvoller zou zijn. Dat is zijn mening en die is volgens mij zonder onvertogen woorden geuit.
Dat jullie teleurgesteld zijn, nu kennelijk niet iedereen onvoorwaardelijk wil meedoen, daar heb ik begrip voor, maar ik lees uit zijn post niet dat hij iemand niet in z’n waarde laat en ook niet dat hij geen respect heeft.
Ik lees er alleen uit, dat hij op dit moment vindt, dat er nu belangrijker dingen aan de orde zijn.
Dat is zijn mening. En zoals jullie verlangen, dat hij jullie mening respecteert, mag ik verwachten, dat jullie de zijne respecteren.
Daarvoor zijn fora, om vrij en op beschaafde manier, binnen de grenzen van de wet en het fatsoen je mening te kunnen uiten.
Maar dat is mijn mening en daar mag iedereen het mee oneens zijn.
Overigens Horolovar: Ik wil niet weten hoeveel omzet die Chinese en andere nepfabrikanten totaal aan omzet maken en hoeveel stuks ze bij elkaar per jaar op de markt gooien.
Oh en als jullie willen weten of ik meedoe, nee.
Ik heb vaak genoeg gezien hoe in Italië de vliegende handelaren hun rommeltje bij elkaar raapten als er een politieagent een beetje té dicht bij kwam, om 10 meter verder de hele rotzooi weer uit te stallen. Ze wisten gewoon, dat de agent hooguit één keer per maand wilde ingrijpen.
Nu echter de regering er echt achteraan gaat en bijv. de beroemd-beruchte markt in Ventimiglia heeft laten opruimen zie je nauwelijks nog nep. (althans niet tijdens m’n laatste bezoek)
M.a.w. als Rolex, Omega, Breitling en noem maar op eindelijk hun vinger uit hun neus halen en optreden – één briefje aan Marktplaats is genoeg – is het probleem opgelost.
Voor ons blijft het vechten tegen de bierkaai – zie het snotjongensachtige antwoord van Marktplaats – en daarvoor vind ik m’n tijd en energie te kostbaar.
Maar als jullie iets bereiken, bravo en dan zal ik vooraan staan om jullie te feliciteren.
Ik had deze verkoper al eerder op mijn lijst staan van fake verkopers.
Aan de hand van de foto’s is het moeilijk te beoordelen, maar aan de prijzen wel.
Dames Rolex voor 175 Euro (kan niet). In andere advertenies worden zelfs blanco papieren aangeboden.
Voor ongedragen Rolexen klopt de prijs gewoon niet. Fake of gestolen.
In de advertentie van de Rolex Yachtmaster 18K goud geeft hij het min of meer zelf al aan tussen de regels. Gouden Rolex voor 550 Euro, Geen Chinees prulwerk etc.
Als je originele Rolex verkoopt dan doe je dat anders, niet op deze wijze.
Dit is nu waar je juist voorzichtig mee moet zijn. Niet je vingers aan branden.
Zou de verkoper van de Rolex die CMEJewellery tipt misschien foto’s van een origineel horloge hebben gepost in zijn MP-advertentie? Anders is het wel een hele goede kwaliteit replica, waarbij de prijs wel weer te verklaren is.
Ik zou deze advertentie tóch melden, ben ik bang. Er wordt nergens gezegd dat het een originele is en er wordt niet gesproken over papieren. Verder is de informatie zó gedetailleerd, dat het raar is dat hij dergelijke details kent, maar niet op de hoogte is van het prijsniveau van dit horloge (mits het echt is).
Met begrip voor alle meningen die inmiddels geuit zijn, sluit ik mij bij het advies van Jur aan.
S.v.p. laten we hier geen verdere discussie hier meer voeren, maar ons richten op de actie, althans voor degenen die meedoen.
Als iemand de neiging of behoefte heeft om ter discussie te stellen of iets zinvol is of niet, laten we dat dan in een nieuwe discussie doen.
Zijn inmiddels al weer verwijderd, met dank aan …?
Maurits,
even voor de duidelijkheid ik zeg niet dat Horolovar geen respect heeft.
Ik zeg alleen dat je respect kan hebben voor deze actie`s.
Meer in de trant van petje af.
Bovendien sloot Horolovar zijn bijdrage af met:
Ik zie uw reacties met enthousiasme tegemoet.
Horlovar
Het heeft dus ook niks met opwinding te maken maar gewoon een reactie op zijn posting. Ik deel ook zijn mening want ik schreef:
Klopt van die paar nephandelaartjes zal de Swatch Group niet arm worden.
Maar ik bekijk het ook van een andere kant.
Vooral doorgaan!!! (goede Actie)
TIP! vaak bieden en weer verwijderen (vorige en opnieuw dit X30)
Bieden met naam (ANTI FAKE) bv.