De horlogeforum anti fake week

Ik ben het helemaal eens met Joram. Alleen klikken bij 100% zekerheid.
Anders neemt Marktplaats ons niet serieus.

Jack

Om alle advertenties van een adverteerder te linken naar dit forum ga je als volgt te werk:

  • Open 1 advertentie
  • Ga in de advertentie op de link ‘alle advertenties van adverteerder’ staan
  • rechtermuisknop —> snelkoppeling kopieren
  • Daarna plakken in je bericht

Je kopieert dan een link die begint met verkoper.marktplaats gevolgd door een nummer.

http://verkopers.marktplaats.nl/9485737

Jack,

Dank voor je bijval en het toevoeg van hoe alle advertenties van een verkoper (oplichter?) te openen.

Met vriendelijke groeten,

Joram Krol.

Los van het feit dat Marktplaats gelegenheid biedt om namaak artikelen aan te bieden, is het mij opgevallen dat als je op bv “Breitling” zoekt, onderaan de pagina met resultaten advertenties verschijnen voor websites met replica horloges.
Er staat “ads by Google” boven maar Marktplaats staat het blijkbaar toe dat deze advertenties verschijnen en verdient er ook aan.
Volgens mij wordt het tijd voor een melding aan de wat meer serieuze instanties omdat Marktplaats hier (met mijn bescheiden kennis) strafbaar is.
Jur

Dit is juist!

Doe aangifte en je hebt een mooie zaak, mocht het je lukken dan heb je een mooie precedent…
Ik ben in training voor veen weekje klikken :wink:

Op de laatste mail die ik van Marktplaats ontving wilden ze met mij niet meer corresponderen. Zie info hierboven.

Dit is mijn laatste antwoord aan hen:

Prima Jolly,

Als je het zo wilt spelen dan kan je met mij ook die kant op.

Inmiddels het ik het programma RADAR aangeschreven en hen over deze zaak geinformeerd. Hierin heb ik ook jullie (lees jouw) reactie betrokken.

De correspondentie heb ik onze website gepubliceerd, zodat iedereen kan lezen dat jullie niet bereid zijn om mee te werken.

Als ex justitie medewerker zal ik bij het openbaar Ministerie informeren naar de mogelijkheid om jullie aan te pakken op strafbare feiten.

Wij zijn altijd bereid geweest om jullie te helpen deze wantoestanden te bestrijden en Marktplaats schoon te houden van dit soort praktijken. Maar als jullie zelf niet willen dan houdt alles op.

Wat mij betreft hoef je niet meer te reageren op deze mail, maar ik vind het zelf niet mee dan fatsoenlijk om jullie te informeren over onze acties.

met vriendelijke groet

Ed

Deze is ook zeer triggy :

betreft mi en geeft 3 verschillende locaties aan, Rotterdam, Amsterdam en Utrecht.
levert alles

http://verkopers.marktplaats.nl/10536460

Best Watch heeft twee lokaties Utrecht en Helmond en blijft ook maar doorgaan:

http://verkopers.marktplaats.nl/6449582

haha, die texten van die Dino zijn eigenlijk heel grappig.
Wat een debiel. De mooiste : “nep-biedingen worden verwijderd” Broeha !!!

En die klokjes zijn zo slecht nagemaakt, dat we eigenlijk een “help Dino de zomer door” actie zouden moeten starten.
Wat een triestigheid…
PS in Hardenberg spreek je Dino uit als Dienoooooooohhhh :slight_smile:

Bas

Haaaa !!
Wat een pret. Het gemiddeld intellectueel niveau van de nepper-verkoper is heel bijzonder. Deze heeft zelfs zonder schroom het “logo in glas gelazerd”. Gelukkig is dat van saffier, anders was het vast kapot gegaan :slight_smile:

Het is werkelijk erg grappig die advertenties te lezen.
Je krijgt er echt zo’n beeld bij van de gemiddelde verkoper. Hoe heetten die twee van Koot en de Bie toch maar weer ? van die types met bont en grote zonnebrillen en zo…

Bas

Hij heeft anders wel een rolex day-date met chronometers.
Helaas zijn het niet hele goeie chronometers, wat ze doen het volgens de advertentie maar 24 uur :slight_smile:

wederom een debiel van grote klasse.

Ik volg deze discussie op DZVL ook. Ik weet dat daar op het forum heel veel juristen rondhangen. Er zullen er best bij zijn die hun startende praktijk in het nieuws willen zetten middels een zaakje tegen marktplaats/Ebay/Google. denk ik zo…

en ik vroeg me af of iemand met enige kennis van automatisering niet voor de welwillende klikker een scriptje zou kunnen maken met alle “in strijd met de regels” klikjes onder elkaar in een mailtje. Dat scheelt weer heel veel werk voor alle goedwillende melders…

Nu we op dit forum met een stel volwassenen – naar ik aanneem – de handschoen opnemen tegen de handel in neppers, heb ik als rechtgesneden anarcho-liberaal toch een vraag. Wat is onze motivatie?

Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat we menen op te moeten komen voor de belangen van de grote horlogemerken (in de postings kom ik alleen namen zoals Rolex, Omega en IWC tegen). Alleen al de Swatch Group (waartoe Omega behoort) maakte in 2006 een omzet van meer dan 5 miljard Zwitserse franken, dat is 2,8 miljard euro. Die jongens zijn heel wel in staat zelf voor hun hachje op te komen, zou je denken. En wist u dat hun marketing policy daaruit bestaat, dat ze steeds minder produceren in de lage prijscategorieën? Om die reden maakte de Swatch Group in 2006 maar liefst 55 miljoen horloges minder. Gevolg: de productie in Maleisië werd stopgezet. Niet zo vreemd dat andere fabrikanten in het Verre Oosten kansen zien om – even kort door de bocht – dat gat dan maar te dichten met neppers. Waarvan er overigens slechte, maar zeker ook minder slechte zijn – puur bezien als tijdmeetinstrument. De nieuwe Asian 7750 (een legaal product) en de Venus 150-nabouw (Seagull 1900-serie, eveneens een legaal product) zijn daar voorbeelden van. Dat die uurwerken vervolgens in een nagemaakt jasje worden gestopt, doet daar dan even niets aan af.

Dit wil ik even doortrekken naar de downloadproblematiek in de muziekindustrie. Een illegale MP3 wordt doorgaans alleen genoten door mensen die sowieso nooit van plan waren om de legale versie aan te schaffen. M.a.w. de muziekindustrie roept wel over gemiste omzetten, maar harde cijfers ontbreken omdat er geen referentie is. Er is gewoon geen vergelijking mogelijk wat er zou zijn gebeurd als het fenomeen MP3 nooit had bestaan. Terug naar horloges: iemand die een nep Speedmaster koopt, doet dat omdat hij de meer dan twee mille voor een echte er gewoon niet voor over heeft, ook al heeft hij dat geld liggen. Daar mist Omega geen stuiver omzet aan.

En wat is de volgende stap? Dat we de politie gaan bijstaan bij het uitschrijven van parkeerboetes? Kortom, in deze bange tijden, met vreselijke rampen in Birma en China, vind ik dat we best even vraagtekens mogen zetten bij het nut van de energie die we steken in het aanpakken van een paar nephandelaartjes (echt waar – allemaal kruimelwerk als je het afzet tegen de bijna 3 miljard omzet van alleen al de Swatch Group).

Ik zie uw reacties met enthousiasme tegemoet.

Horlovar

Beste Horlovar,

Uiteraard is meedoen aan deze aktie vrijwillig.
Heb je geen last van de nephandel en heb je er niets op tegen, doe dan vooral niet mee.

Maar laat mensen die zich wel ergeren aan de nephandel en zich willen inzetten om hier iets aan te doen aub in hun waarde.

Jouw mening is duidelijk, en bedankt daarvoor.

Jack

Horlovar, Ik vind dat je een heel goed punt hebt.

Op DZVL heb ik ook gepost (werd met niet geheel in dank afgenomen)

[quote]Overigens, hoe verwerpelijk het ook is, ik stoor me er nauwelijks (meer) aan. Ik zoek gewoon niet meer naar horloges op Marktplaats. Er is gewoon een (hele grote) groep mensen die hier niet komen maar maar wat graag die nepshit kopen. Dáárom wordt het ook aangeboden. De échte liefhebber die er toch intrapt (en dan heb ik het over de overduidelijke nepshit die 90% van de advertenties betreft) is gewoon naïef!

En merk- / imago-bescherming vind ik een verantwoordelijkheid van het merk, niet van haar idolate aanhangers![/quote]

maar ook (in een reactie):

quote(en feitelijk kunnen pubers met nep-Breitlings of fake Paneraii me aan mijn aars corroderen) dan nog is het aan de kaak stellen van het ongeïnteresseerd zijn van de fabrikanten in hun productbescherming uiterst legitiem in mijn ogen.

Ik doe overigens nog steeds mee met de actie hoor. Omdat ik een gruwelijke hekel heb aan de arrogantie en onkunde van de handelaars in neppers. De dragers en het financiële welzijn van de merken interesseren me inderdaad geen reet![/quote]

Met excuses voor het taalgebruik, ik wond mij een beetje op :wink:

Ik koop en draag mijn horloges voor mezelf. Neppers interesseren me niet. Overigens meen ik mij te herinneren dat de laatste persoon die ten strijde trok tegen neppers zelf net flink genept was.

Geniet gewoon van je échte horloge. Het is niet onze taak mensen te beschermen tegen de aankoop van neppers (van dat weten ze zelf donders goed). Het is onze taak met juiste informatie (op de forums) liefhebbers te helpen verantwoorde aankopen te doen :wink:

Verder wens ik iedereen (mijzelf incluis) vanaf morgen veel succes met het helemaal gek maken van Marktplaats. Lacroix, één tip: Als jij zelf níet op Marktplaats klikt maar die tijd eens gebruikt om de media op te zoeken met het hele verhaal? Een paar emails aan nieuwsredacties en TV-stations zijn zo verzonden!

Lacroix Schreef:

Op de laatste mail die ik van Marktplaats ontving
wilden ze met mij niet meer corresponderen. Zie
info hierboven.

Dit is mijn laatste antwoord aan hen:

Prima Jolly,

Als je het zo wilt spelen dan kan je met mij ook
die kant op.

Inmiddels het ik het programma RADAR aangeschreven
en hen over deze zaak geinformeerd. Hierin heb ik
ook jullie (lees jouw) reactie betrokken.

De correspondentie heb ik onze website
gepubliceerd, zodat iedereen kan lezen dat jullie
niet bereid zijn om mee te werken.

Als ex justitie medewerker zal ik bij het openbaar
Ministerie informeren naar de mogelijkheid om
jullie aan te pakken op strafbare feiten.

Wij zijn altijd bereid geweest om jullie te helpen
deze wantoestanden te bestrijden en Marktplaats
schoon te houden van dit soort praktijken. Maar
als jullie zelf niet willen dan houdt alles op.

Wat mij betreft hoef je niet meer te reageren op
deze mail, maar ik vind het zelf niet mee dan
fatsoenlijk om jullie te informeren over onze
acties.

met vriendelijke groet

Ed

Perfect (tu),
Als Jolly als zo`n domme koe heeft gereageerd vraagt ze ar gewoon om.

Beste,
Ook jij hebt een punt! Ik zie ons al auto’s aanwijzen waarvan de parkeertijd is verlopen omdat wij wél een kaartje hebben gekocht.
Wellicht is het ook de frustratie; jij loopt met je 3k Breitling en je buurman ook. Die laatste heeft er echter 80 euro voor betaald.
Aan de andere kant heeft het ook wel iets ludieks en toont het betrokkenheid.
Het stimuleert ook de overheid om in te grijpen (bij deze) en daarmee heeft het toch ook wel weer een belangrijke signaalfunctie. We bellen tenslotte wél de politie als er ergens wordt ingebroken!!
Als prive-persoon weet ik het echter soms ook niet meer. De namaak-industrie is vaag en wordt een steeds groter grijs gebied.
Ik denk dat iedereen zijn gevoel dus maar moet volgen maar wél bedankt voor het tegengas.
Jur

Horolovar Schreef:

En wat is de volgende stap? Dat we de politie gaan
bijstaan bij het uitschrijven van parkeerboetes?
Kortom, in deze bange tijden, met vreselijke
rampen in Birma en China, vind ik dat we best even
vraagtekens mogen zetten bij het nut van de
energie die we steken in het aanpakken van een
paar nephandelaartjes (echt waar – allemaal
kruimelwerk als je het afzet tegen de bijna 3
miljard omzet van alleen al de Swatch Group).

Ik zie uw reacties met enthousiasme tegemoet.

Horlovar

Klopt van die paar nephandelaartjes zal de Swatch Group niet arm worden.

Maar de vraag die je ,jezelf moet stellen is:
Wil je er wat aan doen?
Ben je bereid om je nek uit te steken, of blijf je alleen maar klagen over de nephandel en werkeloos toekijken?
Het feit dat in deze een paar nephandelaartjes actief zijn op marktplaats heeft er niet zoveel mee te maken.
Wel dat er een aantal forumleden een daad wil stellen,en daar moet je gewoon respect voor hebben.

Respect? En een post eerder een wildvreemde vergelijken met een domme koe?

Ik vind respect een uitgehold mode-begrip dat helaas de laatste jaren behoorlijk aan betekenis en waarde heeft verloren, aangezien mensen schijnbaar denken het te kunnen opeisen…

Respect moet je verdienen, begrip (of in bepaalde gevallen bewondering) kun je van me krijgen. Geldt ook voor deze actie. Ik begrijp en bewonder de inzet van de initiatiefnemers. Dat is mede de reden dat ik vanaf morgen meedoe (Komt er een stoere actie-slogan trouwens? ‘KLIK over MARKTPLAATSNEPPERS!’ of zo?). Anderzijds heb ik ook begrip en bewondering voor mensen die kritische vragen durven stellen!

Kan niet wachten tot morgen. Verwacht Ed (Lacroix) minimaal bij ‘5 in het land’ :smiley:

Jij vindt klaarblijkelijk dat hij/zij intelligent heeft gereageerd.

En ik heb respect voor deze forumleden,dat jij het een mode-begrip vindt kan ik ook niks aan doen.

Wat ik vind is voor jou een raadsel tot ik het je vertel hè! Maar vooruit dan:

Ik vind niet dat hij/zij intelligent reageert, maar neem niet automatisch aan dat hij/zij op basis van eigen initiatief antwoordt. Noch neem ik aan dat dit zijn/haar normale manier van communiceren is. Misschien was hij/zij gewoon de bewuste ochtend met het verkeerde been uit bed gestapt. Ik oordeel niet over mensen op basis van één gebeurtenis.

Ik hou je niet verantwoordelijk voor mijn mening aangaande respect, dus daar kun je inderdaad niets aan doen. Hoe jij voelt over respect als begrip, wie jóuw respect verdienen en hoe jíj het uitdeelt is geheel jóuw vrije keuze. Mooie maatschappij hebben we hè?

Sorry aan Lacroix voor het vervuilen met off-topic van zijn onderwerp. Van mij mag een moderator opschonen of splitsen. Kunnen we hier tenminste weer campagne-slogans gaan verzinnen :slight_smile: