De Horlogeforum.nl Limited Edition 2011 – uitslag

Okay, dankjewel dreski. Zeer informatief. Heb zo m’n twijfels of ik hier aan moet gaan beginnen, met mijn notoire twee linkerhanden… :slight_smile:

Even een kleine link van gemaakt voor de geinteresseerden: http://tinyurl.com/4y6f9hq

1 like

Ik ga voor de plexi. Zo snel krast t nu ook weer niet en ik stoot liever een plexi glas tegen een gestuucd muurtje dan een saffierglas. En de look en feel van plexi is onovertroffen.

1 like

Snooker Schreef:

@marnix.moed: Je kan de voorkeur voor je nummer
opgeven in je bestellingsmail, zoals in de
openingspost staat.

Bedankt voor de headsup. Heb zojuist m’n mailjte gestuurd.

Ik kreeg een beetje het idee toen ik las dat er extra bezelinlays besteld konden worden dat je het kon afwisselen, maar het ziet er allemaal redelijk permanent uit.

Jammer, had het wel leuk gevonden om de GMT eenvoudig een andere look te kunnen geven.

1 like

Steinhart heeft sinds kort (na de presentatie van het voorstel) een nieuw soort glas: vintage saffier. Dat is saffier glas met een licht bolling (lijkende op plexi) dat aan de binnenkant dubbel ontspiegeld is. Dit glas heeft geen loep. Het voorstel van Steinhart om dit glas standaard in de Limited te zetten hebben we met plezier geaccepteerd. Dus de Limited komt nu standaard met dit “vintage"saffier”.

Het blijft echter mogelijk om toch voor plexi (zonder loep) te kiezen of voor gewoon plat saffier (met loep en ook ontspiegeld) zonder meerprijs. Wie dus geen vintage saffier wil, moet dat extra aangeven bij de bestelling!

1 like

Henrik Schreef:

Steinhart heeft sinds kort (na de presentatie van
het voorstel) een nieuw soort glas: vintage
saffier. Dat is saffier glas met een licht bolling
(lijkende op plexi) dat aan de binnenkant dubbel
ontspiegeld is. Dit glas heeft geen loep. Het
voorstel van Steinhart om dit glas standaard in de
Limited te zetten hebben we met plezier
geaccepteerd. Dus de Limited komt nu standaard met
dit “vintage"saffier”.

(tu)

Mooie aanpassing, ik zit nog te dubben.

vind dit een mooie aanvulling!

Dat vintage saffier maakt het wel makkelijker om inderdaad gewoon saffier te kiezen :slight_smile: Een beetje de looks van plexi, maar de voordelen van saffier. Ideaal dus!

Ligt er heel erg aan hoe dat gebolde glas is gemaakt. Als ie aan de onderkant plat is dan heb je ontzettend last van spiegelingen. Kijk maar naar een Tissot Seastar. Als het glas ook aan de binnenkant is uitgeslepen dan is het wel goed. Ik ga denk ik nog steeds voor plexi.

Wellicht een domme vraag en is het ergens anders besproken, maar de woorden “Swiss Made” staan er niet op. Is dat op de werkelijke versie ook zo?

1 like

lencoth Schreef:

Wellicht een domme vraag en is het ergens anders
besproken, maar de woorden “Swiss Made” staan er
niet op. Is dat op de werkelijke versie ook zo?

Zie hier,

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,291818,296399#msg-296399

1 like

@ LeenV

Mijn dank!

Bewust niet gestemd in afwachting of het deze zou worden.
Nu bedrag overgemaakt en voorkeurnr opgegeven.

Is het ook mogelijk om zo’n normaal Steinhart-deksel te krijgen welke op de Ocean One’s zit?

Ik weet het niet, hoe meer opties, hoe minder het een limited wordt.
Nog even dan heeft iedereen een uniek exemplaar (afgezien van het nummer) en is het idee achter het HFLE ter ziele.

sorcees Schreef:

Ik weet het niet, hoe meer opties, hoe minder het
een limited wordt.
Nog even dan heeft iedereen een uniek exemplaar
(afgezien van het nummer) en is het idee achter
het HFLE ter ziele.

Helemaal mee eens. Het is niet voor niets de Horlogeforum limited…
Straks hebben allemaal mensen een andere bezel, achterkant, glas. Dan is het enige wat er limited aan is het nummertje en de wijzerplaat. Ik zou het allemaal juist zo origineel mogelijk houden.

1 like

Is ook niet mogelijk om een andere deksel te krijgen op de Limited.

Erg fraai, ik heb er nog een besteld :smiley: