De Horlogeforum.nl Limited Edition 2011 – uitslag

Met dankzegging aan de inzenders die niet hebben gewonnen, kan de Werkgroep u mededelen dat de winnaar van de verkiezing voor de Horlogeforum.nl is geworden… de Steinhart Ocean 1 GMT Blue Red “Horlogeforum.nl” Limited Edition! Dit prachtige horloge kreeg van de drie kandidaten (zie: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,291817) de meeste stemmen en de meeste toezeggingen het horloge aan te zullen schaffen.

Steinhart maakt voor het forum een fraaie witte uitvoering van hun zwarte GMT en het horloge heeft daarnaast met opzet een vintage uitstraling meegekregen door de wijzers en indexen te vullen met “Old Radium” lichtgevende (niet radioactieve) pasta en het gebruik van “vintage saffier” als glaasje (licht gebold, geen loep, van binnen dubbel ontspiegeld). Het horloge heeft een extra (GMT) urenwijzer die via de 24-uurs schaal op de rood/blauwe bezelinlay zorgt voor een tweede (24 uurs) tijdsaanduiding. De Steinhart Ocean 1 GMT Blue Red “Horlogeforum.nl” Limited Edition heeft een 42 mm brede stalen kast, een stalen band en daarbij een zwarte NATO band.

De specificaties van het horloge op een rijtje (inclusief aanpassingen voor het forum t.o.v. het origineel):
Steinhart Ocean 1 GMT Blue Red “Horlogeforum.nl
Kast: staal met een diameter van 42 mm, 300 meter waterdicht
Glas: “vintage saffier” (licht gebold, geen loep, van binnen dubbel ontspiegeld)
Wijzerplaat: wit (ipv zwart)
Indexen en wijzers: gevuld met “Old Radium” Superluminova (ipv wit)
Band: staal plus extra zwarte NATO
Uurwerk: 2893-2 automaat, GMT
Verpakking: nog niet bekend (later op deze plek meer info)
Verder: op de achterzijde Horlogeforum.nl in “Pan Am” bodemgravure, limitering (bv: 01/99) in rand kastbodem, Limited Edition 2011 op de wijzerplaat
Limitering: tussen 25 en 99 stuks

Prijs: € 390,- inclusief alles.

Extra opties:

  • Het is mogelijk de GMT af-fabriek van gewoon saffier glas (met loep) te voorzien, of van plexiglas (zonder loep). Zonder meerkosten. Geef dit bij bestelling op als opmerking.
  • Het is mogelijkheid tegen meerprijs (informeer hiervoor via pb bij forumlid Zoltar) bezelinlays in andere kleuren te bestellen, die later als vervanging zouden kunnen dienen (vervangen en bestellen op eigen initiatief).

Meer informatie over Steinhart: http://www.steinhartwatches.de

Hoe kunt u deze prachtige Horlogeforum.nl Limited Edition 2011 in uw bezit krijgen? Niet meer, de inschrijfperiode is verstreken!

Oplage en de nummers!
We gaan in eerste instantie zoals altijd uit van een oplage van 25 stuks. Een echte Limited dus! Mocht de interesse echter groter zijn zullen we de oplage per 5 verhogen (tot uiteindelijk maximaal 99 stuks). Hoeveel het er ook worden: een unieke kans om in het bezit te komen van een zeer gelimiteerd horloge van een internationaal zeer geliefd merk! Uit het verleden is gebleken dat onze Limiteds wel eens meer waard zijn geworden, dus ook als belegging misschien geen slechte investering (maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst).

Deelnemers aan eerdere Limiteds hebben voorrang in keuze van een nummer. Iemand die in 2010 al heeft meegedaan, kan hetzelfde nummer krijgen als hij of zij in 2010 ook al had. Deelnemers aan de limited 2009 die niet meededen in 2010 kunnen, als degene die dat nummer in 2010 had het niet wil, met voorrang hetzelfde nummer krijgen als in 2009. Enzovoorts met terugwerkende kracht tot en met 2003. Heeft u in 2010 (of eerder) niet meegedaan, geef dan voor de zekerheid een top drie van favoriete nummers op – we kunnen u wel geen nummer garanderen, maar wie weet… Heeft u geen voorkeur, laat dat dan ook weten, dat is voor ons erg makkelijk!

Uitreiking en verzenden!
De Limiteds zullen na levering aan ons worden uitgereikt op de jaarlijkse horlogemeeting die, afhankelijk van de leverdatum, naar verwachting ergens tussen augustus en november zal zijn (dus in ieder geval ruim op tijd voor Sinterklaas en kerst) op een locatie centraal in Nederland. Zodra we meer weten over de levertijd zullen wij u natuurlijk via dit forum op de hoogte houden.

Kunt u niet naar de uitreiking komen, kunnen wij het horloge de dag na de uitreiking aangetekend naar u toesturen of kunt u het vanaf de dag na de uitreiking op werkdagen komen halen in Rotterdam. Weet u al of u wel of niet kunt komen, laat dit dan ook in uw mail weten. Als u nu al weet dat u het horloge opgestuurd wilt krijgen kunt u gelijk € 7,- extra overmaken (voor aangetekende verzending), weet u het niet zeker vertrouwen wij er op dat u dit later alsnog voldoet. Aangetekende verzending gebeurt overigens op eigen risico!

Bestellen kon tot eind juni, de bestelperiode is voorbij.

De Werkgroep wil alle inzenders hartelijk dank voor de genomen moeite en alle leden van het forum voor het stemmen en/of het geven van de meningen. Voor 2012 kunt u alvast uw voorstel gaan voorbereiden – het zal de 10e limited worden!

Alle Ocean GMT stemmers gefeliciteerd met het feit dat jullie in de meerderheid zijn en jullie voorkeur (waarschijnlijk) gemaakt gaat worden. Spijtig dat de Flieger (mijn keus) er nu niet komt maar 'nieuwe ronde nieuwe kansen’voor volgend jaar. Nieuwe Pellikaan limited een ideetje?

Yes, mijn keus! Ik zal zeker tot bestelling overgaan, reserveer nummer 4 maar vast weer voor me, Henrik. :wink:

Gefeliciteerd, niet mijn eerste keuze, maar hoe langer ik er naar kijk, des te meer ik er interesse in krijg, maar eerst even informeren naar de bezelinsert opties (kleuren).
Wellicht dat ik hem toch bestel.

Yes!! Ik vreesde door 't enthousiasme over de flieger dat het niet meer de Pan Am zou worden. Maar nu heb ik er een mooie rood-wit-blauw horloge voor bij m’n r-w-b overhemd :stuck_out_tongue:

@Henrik, indien mogelijk zou ik graag een nummer met een 8 in willen. Liefst een ‘lage 8’ (voorkeur voor 8 ipv 18 of 28). Geen 4 erin svp.
Ik vraag nog even na bij Zoltar hoe het zit met een los saffierglaasje (ben toch wat huiverig voor dat plexi) en de bezelinlays.

Dit wordt een hele mooie hoor. Jammer dat ik zelf al een zwarte heb. Nou ja eigenlijk niet want ik heb er momenteel ook geen budget voor. :frowning:

Gefeliciteerd voor diegene die op deze gestemd hebben.
Voor mij gaat het hem dit jaar niet worden.

Maar ik ben niet zielig hoor, heb een andere mooie duikert en een Flieger on the way.

Nogmaals bedankt voor de tijd en moeite die iedereen er ingestoken heeft. Blijft toch leuk om de limited verkiezing te volgen, elk jaar weer spannend.

Dit was naar mijn mening de mooiste.
Heb zelf niet gestemd, en ben ook niet van plan hem aan te schaffen, maar ik blijf de duiker gaaf vinden.

Ik kijk al uit naar de volgende limited (tu)

Niet mijn keuze, maar ja-stemmers voor deze, gefeliciteerd!
Gelukkig ben ik inmiddels al voorzien van een blauwe sunburst flieger! :smiley:

Gefeliciteerd ocean 1 limited liefhebbers. Jullie kunnen je wensklok gaan bestellen.

Kan de stemverdeling over de drie limiteds ook gepubliceerd worden?

Groetjes DR

Misschien handig om het mailadres van de werkgroep nog even in de TS te vermelden :slight_smile:

Helemaal TOP dat deze het is geworden!!!

Ik heb het geld al overgemaakt :slight_smile:

Het zat er een beetje aan te komen… en een goede winnaar is het geworden! Mijn bestelling komt er aan!

Voor de Prometheus stemmers, dank voor jullie stem. De Recon is overigens binnenkort leverbaar in de niet limited uitvoering!

Wat doen de genen die hem bestellen qua glas?

Ik zit erg te twijfelen. Aan de ene kant zou ik hem met plexi willen, omdat ik nog geen horloge met plexi heb, en het het ‘originele’ limited voorstel is. Aan de andere kant heb ik een hekel aan krasjes op het glas, en ben ik geneigd saffier te kiezen. Erg moeilijke keuze wat mij betreft.

Wat kiezen jullie?

@maardein: Ik ga zeker voor saffier kiezen. Hoe sexy plexi ook is, ik vind saffier gewoon veel praktischer. Maar een keuze voor plexi is natuurlijk alleszins te rechtvaardigen voor dat echte vintage-gevoel. Prima dat deze keuze geboden wordt! (tu)

@marnix.moed: Je kan de voorkeur voor je nummer opgeven in je bestellingsmail, zoals in de openingspost staat.

ik heb 'm ook met saffier besteld :wink:

maardein Schreef:

Wat doen de genen die hem bestellen qua glas?

Ik zit erg te twijfelen. Aan de ene kant zou ik
hem met plexi willen, omdat ik nog geen horloge
met plexi heb, en het het ‘originele’ limited
voorstel is. Aan de andere kant heb ik een hekel
aan krasjes op het glas, en ben ik geneigd saffier
te kiezen. Erg moeilijke keuze wat mij betreft.

Wat kiezen jullie?

Ik haal hem niet, maar als ik hem zou bestellen zou ik dat met de Plexi doen.
Vind het erg mooi, maar het krast inderdaad wel. Als je een hekel aan krasjes hebt dan moet je gewoon voor het saffier gaan :wink:

Even voor wat betreft een extra bezelinlay: Die zijn te bestellen in de kleuren zwart en zwart-rood. Per bezel inlay kost dit 25 euro incl. btw en verzendkosten. Bestellen kan via mij, onder vermelding van de NAW gegevens en de betaling kan naar rekening 5097177 tnv Aramar Uurwerken te Almere.

1 like

Mooi Zoltar!

Zijn die bezelinlays eigenlijk simpel te verwisselen? Kun je dat zelf, zonder horlogemaker te zijn? Heb je daar speciale tool(s) voor nodig? Heeft het gevolgen voor de waterdichtheid?

1 like

Snooker Schreef:

Mooi Zoltar!

Zijn die bezelinlays eigenlijk simpel te
verwisselen? Kun je dat zelf, zonder horlogemaker
te zijn? Heb je daar speciale tool(s) voor nodig?
Heeft het gevolgen voor de waterdichtheid?

Hier kun je zien hoe dit gaat.
Ik raad dit mensen alleen aan wanneer ze perse geen pepsi bezel willen. Het is niet zo dat je dit even erop en eraf haalt. Goed uitlijnen is ook belangrijk. Ik vind het persoonlijk erg zonde om het horloge te voorzien van een andere inlay. Het karakter van het model gaat dan gewoon weg. Even de url kopieeren want ik krijg hem niet als link in mijn post.