It suffices to say that both the No. 1 and No. 4 possess a key trait of independent watchmaking — originality. While the quirky musical theme of the watches are an acquired taste, the attention to detail and finishing, especially since he is a one-man operation, is commendable.
In fact, Lin’s watches are amongst the most affordable examples made by a solo independent watchmaker, with the No. 4 priced at €7000, or about US$8300 — a price that can hardly be matched by any independents in the West. The No. 1, on the other hand, will retail at €80,000 (US$95,000) and is a limited edition of 17 pieces.
Een ronddraaiende wijzerplaat in de vorm van een grammofoonplaat met de naald als minutenwijzer is wel origineel gevonden moet ik zeggen. Verder heel erg voor de Aziatische markt dit, zou er niet mee gaan lopen iig.
Knap gemaakt maar de inspiratie komt van de opus 14 Harry winston? Of Harry Winston heef gekeken bij lin Yong Hua . Techniek van de horloges zijn overigens erg gaaf.
Blijft een erg mooi idee. Dit soort dingen zijn gewoon veel goedkoper te produceren in landen waar de lonen lager zijn. Alleen jammer van het design vind ik, niet mijn ding. Kudos voor deze man in ieder geval!