De huid van de beer verkopen...

… voordat hij geschoten is, is niet slim.
Maar toch, de Planet Ocean staat in het blauw. Op basis van de specs leek het mij het ideale sportieve horloge. Licht, een innovatief en nauwkeurig uurwerk, bijzondere styling.
Maar in de praktijk? Ergens pakt ie me toch niet. Wellicht dat de grijze plaat toch iets onbestemdst heeft.

Dus op zoek naar the next real best thing.
Ik ben er wel achter dat een Seiko Kinetic chrono op titanium band en een Tudor gmt met stalen/leren/rubber band voldoende is voor het dagelijkse werk. Dit naast wat divers vintage spul wat ik heb.
Dus de Zoektocht gaat naar een netter horloge.

De wensen:
:white_check_mark: leren band
:white_check_mark:automaat of handopwinder
:white_check_mark:lumen als het kan, maar geen vereiste
:white_check_mark:doorsnede 38-42mm
:white_check_mark:budget 7500.-

:no_entry:Geen Panerai, Romeinse cijfers, vierkant vorm a la TH Monaco
:no_entry:Geen pure dresser zonder secondewijzer

Jongens (en meiden) help me eens op weg…

3 likes

15 likes

12 likes

Misschien een mooie nomos als je de lange lugs kan hebben en kan waarderen.

Ik denk wel even een gebruikte zoeken.

12 likes

Ik negeer even de lederenband, en ik kan natuurlijk niet beoordelen of je zoveel badass aankan… Maar dit is de shit :tada:

8 likes

Deze is heel mooi! Had deze bijna gekocht, door een krasje in het glas laten schieten en een 16570 gekocht

1 like

Kan volgens mij wel iets korting op bedongen worden, dus dat moet redelijk richting je Max prijs gaan

Edit:

Deze valt zonder datumcomplicatie met z’n 6800,- sowieso binnen budget en de wijzerplaat heb ik eens in t echt gezien en is echt heel gaaf

4 likes

IWC is hier niet heel populair, maar heb zelf toch wel een zwak voor de portugieser

3 likes

Carrera?
Calibre 18 Glassbox
Netjes genoeg, met klassieke sporty vibes.

JLC Master Chronograph?
image

7 likes

Ergens tussen rond en vierkant?

6 likes

1 like

Yup, dit is wel de ultieme combo vind ik:

4 likes

Erg mooie Zenith’s hiervoor.

Ik weet niet hoe jij naar historische modellen kijkt? Anders zou een King Seiko KSK reissue ook een optie zijn.

Bij lange na geen 7500 (dus je houdt zo’n 4500-5000 over voor iets ruigers), maar deze tikt toch al de doosjes?

Ik kom net dat budget zelf ook uit bij zenith :star_struck: kies maar. Zelf vind ik de Espada ook echt :drooling_face:

95.9000.670_51.m9000_zenith_defy_classic_41mm

Of toch weer een Omega :thinking: ook heeeeuuul mooi

omega_constellation_globemaster_omega_co-axial_master_chronometer_39mm_130.30.39.21.03.001

Echt iets ‘anders’… Lekker sportief

Of als je alsnog budget wil overhouden en toch iets heel gaaf wil :ok_hand:

images

Succes met de zoektocht in ieder geval. Met dit prachtige budget wordt het een mooier zoektocht :wink:

3 likes

Geen idee of een Chronograph iets is voor je, maar dacht ook gelijk aan een el
Primero. Zenith.

Nb. Overigens vraag ik mij af of je het juiste spreekwoord gebruikt.
Bedoel je niet geen oude schoenen weggooien voordat te nieuwe hebt?

De beer en de huid gebruik je meer als je al aan het genieten bent of over iets vertelt terwijl je het nog niet hebt :sunglasses:

Nb 2 de polaris date zoals hierboven is ook een topper.

.

6 likes

Kijk! Op die foto’s komt die Polaris Date een beetje tot zijn recht. Wat mij betreft een van de mooiste horloges (in het sportievere segment) te koop op dit moment.

1 like

Ik heb het horloge een keer in mijn handen gehad en hij is echt prachtig. Haast iedere foto doet m tekort. Alleen al die originele rubber band van de Polaris is echt fenomenaal :ok_hand: zo comfortabel, nog te zwijgen over de afwerking van de horlogekast.

1 like