De ‘Huisdealers’ van HF - Het overzicht

En dat is er bij een bod ook niet. Zoals Jurk zegt, of gewoon negeren of nee zeggen. Zo moeilijk is dat niet.

2 likes

Iemand aan de schandpaal nagelen omdat die ver onder jou prijs zit? Gewoon negeren, of je vraagprijs evalueren :slight_smile:

1 like

Het zal zijn dat ik een hekel aan lowballers heb, die overigens best dezelfden kunnen zijn die de hoofdprijs vragen.:thinking:

2 likes

Ik heb zelf best wel een hekel aan mensen die zich telkens met zogenaamd te hoge vraagprijzen bemoeien. Wat dat betreft, best wel fijn dat we niet mogen reageren op een advertentie. Scheelt een hoop werk voor @jur en de zijnen. Hoewel?!

Iedereen moet gewoon lekker vragen wat 'ie wil enne wil je 50% van de vraagprijs lowballen, ook gewoon doen. We leven in een vrij land! Wie weet is er wel een aanbieder met een verstandsverbijstering die ineens “Ja!” zegt, heb je toch mooi 50% korting gekregen. Kom daar maar eens om bij ‘de huisdealers’. :wink:

Great minds, … etc. :sunglasses:

2 likes

Als ik het goed begrepen heb willen sommige het afstruinen van het internet (naar mijn mening 1 van de leukste dingen van de hobby) vergemakkelijken door een lijst te maken van dealers? Dat terwijl handel hier op het forum niet toegestaan is maar toch gedoogd wordt… We hebben een toch ervaringengedeelte? Zijn sommige mensen dan echt zo lui? Ik vind het maar een waardeloos idee.

2 likes

Dit topic is een mooie afspiegeling vd huidige maatschappelijke situatie. Man man man😫

7 likes

Dan bekijk jij het lijstje niet?

Handelaren zijn wat anders dan horlogeverkopers. In het groene staan 1000+ ervaringen, daar ga ik niet tussen zoeken. Handel wordt niet aangeboden, de vindbaarheid van hun sites mag toch gewoon in een lijstje? Man man.

@Jur ik maak wel n lijst uit dit topic, zoek alle sites er bij. Dan mag dit topic op slot. :face_vomiting:

2 likes

Ik kan genieten van mijn hobby’s, o.a. mooie horloges bv … maar of ik omtrent veel van bovenstaande warm wordt … hmm niet echt :slight_smile:

Dank evenwel aan TS - daar heb of kan ik iets aan hebben

@ElChueco ik heb het lijstje klaar staan voor je. Kan het je wel doorsturen. Staan er nu 18 op.

Uiteindelijk was het jouw zoektocht.
Voor mij is het verder ook klaar

2 likes

Jij mag 'm ook prima naar Jur sturen. :+1:

Prima!

2 likes

Akkoord. Ik plaats morgen even bestand.

2 likes

Het idee van een horloge-consumentenraadgeving vind ik op zich niet raar. Maar wat zijn de criteria? Een keer een koop met een nette afwikkeling? De prijs? De levertijd? Een mooi site? Aftersales?

Juweliers met advies, voorraad en de mogelijkheid om te proeven/passen/vergelijken worden hier (volgens mij ten onrechte) gepasseerd of de koop bij hen wordt op zijn minst nog weer minder. Misschien vinden velen het op basis van de prijs niet erg; ik wel.

Volgens mij ga ik hem dan nu maar sluiten.
De initiële vraag was volgens of er onder de leden ook betrouwbare handelaren zijn.
En die zijn er.
Ze posten dan wel niets in het blauwe gedeelte, maar iedereen kent ze.
Ik denk dat het lijstje zo bedoeld is.
Meestal zijn ze hier ook begonnen. SuperC, Triplock etc maar ook Ko is een mooi voorbeeld.
Enfin, als de lijst er is, plaats ik hem.
Zonder reviews, want daar is het ervaringen-gedeelte voor.
En bijhouden doen we ook niet.
Stuur een pb naar betreffend lid en stel je vraag. That’s it.

16 likes