De ‘Huisdealers’ van HF - Het overzicht

ik zie dit niet compleet??? en op zijn profiel ook niet???
waar gaat dit over?

Jij ziet wel vaker iets niet. :joy:
Topic is inmiddels op slot.

1 like

Hahaha Burn…

1 like

Op Slot? Not. Off topic. Not

:thinking:

Dit zou een mooi gebaar zijn. Als je het mij vraagt zou ik alle handelaren uit het blauw weren - en pas toelaten als diegene mee gaat in jouw suggestie. Alleen is de korting niet afhankelijk van de vraag of het horloge hier wordt aangeboden. Niet alleen halen, ook brengen. Quid pro quo sir.

Deze discussie heb ik op RF (Rolexforum) ook meegemaakt. Gevolg, het is daar inmiddels een reclamezuil geworden. Fout die daar o.a. gemaakt is om adverteerders (… we noemen het wat vriendelijker ‘forumsponsoren’. :wink:) te laten adverteren tussen het privé-aanbod door. Puinhoop!

Waarschijnlijk niet voor de inkomsten, wel voor de forummers die er niet meer tussen komen met hun incidentele klokkie. Vind het juist de charme van HF dat handelaren niet echt actief zijn.

Behalve natuurlijk die enkeling die bijvoorbeeld zijn eigen insta plugt als een verkoopkanaal, “néé, ik ben geen handelaar”. Ach ja, alle grijzaarts zijn ook ooit begonnen vanuit het idee dat ze het de liefhebbers vooral heel erg gunnen vanuit een passie enzo. “Winst? Bah!” mooi om telkens weer te lezen als er weer eens iemand de maat genomen … oeps, ik dwaal af.

Huisdealers van HF? Ik weet het niet hoor. Betreft het niet gewoon een lijstje handelaren waar één of meerdere wel eens gekocht hebben (zie het ervaringen topic)? Om ze nou direct te linken aan HF. :thinking:

6 likes

Misschien lijstje in excel “pinnen” bovenaan “ervaringen met” topic???

Dat is nu al zo. Het blauwe gedeelte is niet bedoeld voor commerciële verkoop.

Ik vind die term ook ongelukkig. Als mensen mij als hun huisdealer bestempelen, prima. Maar dat maakt mij niet een HF huisdealer. Ja, ik ben 10 jaar lid van HF en ik heb van mijn hobby mijn beroep kunnen maken, mede dankzij de leden van HF. Maar een verdere link dan dat is er eigenlijk niet.

Grappig dat dat idee heerst, want ik heb dat totaal niet. Ik heb het even teruggekeken, het afgelopen jaar heb ik welgeteld drie horloges uit het blauwe gedeelte gekocht. Zo goed zijn de deals over het algemeen niet. En als ze goed zijn, dan durven lowballers, undercover handelaartjes, of gewoonweg onbeschofte leden nog een belachelijk bod te doen, hun grasmaaier willen inruilen of een iemand aan het lijntje houden om uiteindelijk af te haken.

Daarom komen mensen graag bij een eerlijke handelaar, omdat ze gemerkt hebben dat verkoop op HF een hoop gezeur en frustratie met zich meebrengt. Snelheid, gemak en comfort. Dat dat dan iets kost, nemen de meesten op de koop toe.

20 likes

Ah, die meneer ken ik

2 likes

En je zit om de hoek, dat helpt ook… :wink:

1 like

Dat ligt dan ook een beetje aan de locatie vd koper :joy:

Ik zou het ook niet zo bestempelen en ik weet zeker dat de ‘directie’ het hier ook niet mee eens is.

Ik koop echter wel graag bij mensen/handelaren die hier bekend zijn en die HF leden gunstig gezind zijn en andersom.

Maar een ‘positief’ lijstje is altijd arbitrair.

Ik wil wel graag, zoals eerder gezegd, een lijstje waar ik het beste terecht kan voor iets. Dus bij wie voor een Seiko etc.

Dan kijk ik zelf wel bij ‘Ervaringen’ of ik er ook wil kopen.

2 likes

Dank voor je nette response. Wat ik bedoelde is om handelaren geen toegang te geven tot het blauwe gedeelte full-stop. Dus ook niet bekijken. Dit is geen kritiek op jou persoonlijk - maar er zijn handelaren die er als de kippen bij zijn om als eerste contact op te nemen met aanbieders en zo de betere aanbiedingen weg te kapen. Uiteraard met het doel om er daarna 500-1000 euro bovenop te gooien. En dan de gebruikelijke trucs als eerst de aanbieder zijn uiterste vraagprijs laten noemen (“om te zien of we eruit kunnen komen”) om daarna alsnog te gaan afdingen. Ook ik heb deze ervaring hier. Ik gun eenieder een mazzeltje maar ik zie niet wat het forum met dit soort praktijken opschiet, juist omdat het altijd om de courante modellen gaat die zonder tussenkomst van een handelaar en voor minder geld ook een goed thuis hadden gevonden.

3 likes

Een vrijblijvend informatief lijstje prima.
Maar verder geen " HF keurmerk" er aan verbinden. Dat geeft alleen maar gedoe. En de mensen cq bedrijven dan opeens als privé persoon weren uit het Blauwe gedeelte? Hoe zou dat dan moeten?

1 like

Kan prima. Desnoods werk je met een nieuw trustlevel. En als handelaren zich dan met een alias opnieuw aanmelden val je rap door de mand als 1 keer een horloge uit het blauw hier op een website komt te staan.

Onhaalbaar. Of liever gezegd, dagtaak!

En de korting dan ?!

Dan ga je ervan uit dat de handelaren per definitie de regels willen omzeilen en de trukendoos opentrekken. Daar ga ik niet van uit. Je kunt prima toegang van de accounts van de personen op het handelarenlijstje beperken. Die beperking wordt opgeheven indien de handelaar akkoord gaat met de suggestie van @lasteraar om in ruil voor toegang tot het blauwe deel korting te geven op hun aanbod, ongeacht of dat hier aangeboden wordt of niet. Lijkt me niks mis mee om iets terug te verlangen voor ettelijke duizenden euros extra winst op jaarbasis.

2 likes

Wel handig overzicht. De vraag rijst dan niet waarom zij wel, maar waarom anderen niet? Of mis ik iets?

1 like

Oké. Let’s agree to disagree.

1 like