Die ervaring heb ik ook gehad in het verleden. En eerlijk gezegd, zou ik mij dan ook voelen zoals jij. Als de deal goed is, betaal je gewoon de vraagprijs, en desnoods de verzendkosten erbij. Pingelen op een vervelende manier vind ik nooit kunnen. En dat mag wat mij betreft linea recta in het “ervaringen met” gedeelte.
Ik vind overigens wel dat mocht je de handelaren willen weren, zul je ze allemaal moeten weren. Dus ook degene die er niet voor uitkomen. En dat blijkt in de praktijk niet haalbaar
Ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord opgegeven kan worden. Waarbij de één lyrisch is over een grijze handelaar, is er een ander die een mindere ervaring heeft.
Persoonlijk ben ik niet zo geïnteresseerd in die 10 goede ervaringen, maar juist in die ene slechte.
Ja sorry, op zich snap ik wel wat je wil maar daarvoor hebben we toch juist het ervaringen topic? Gaan we nou daarnaast nog een apart lijstje bijhouden. Mag hoor, maar is wel een beetje dubbel.
Als het alleen om ‘zoeken én vinden’ gaat kunnen we ook bij alle feedback handelaren even een #tag ‘huisdealer’ ofzo toevoegen (in de titel bijvoorbeeld). Heb je meteen een lijstje als je de zoekfunctie gebruikt. Is dat niet een idee?
Het lijstje is voor diegene die het interessant vinden, met name om voor zichzelf wat overzicht te bewaren. Zoals eerdere TS aangaf, ivm vergeten van namen.
Diegene die het niet interessant vinden, laten dit voor wat het is.
Oordeel zal zijn dat lijstje opvraagbaar is bij mij, en die ieder voor zichzelf kan aanvullen.
Ik heb geen idee of dit vanuit HF is toegestaan, maar ik koop graag bij een HF ‘gerelateerde’ dealer.
Een grijze dealer die affiniteit heeft met het forum.
Ik ben alleen bijzonder slecht in het onthouden van de namen ed.
De enige 3 die ik kan onthouden zijn:
ten2two
Triplock / candy
Vierport
en A’dam vintage uiteraard
Wie zijn nou de andere horloge dealers waar je ‘veilig’ een horloge kan kopen zonder dat je zelf veel research hoeft te doen.
Namen / sites? Ik vind het groene gedeelte niet makkelijk om deze ‘horloge handelaren’ eruit te filteren!
Niet bedoelt als reclame, maar meer als archief voor de HF’er die niet goed is in onthouden van namen.
Ik had @ElChueco ook al een bericht gestuurd dat het niet mijn bedoeling was om met de tekening het topic over te nemen. Ik besefte mij na het posten van de eerste en de reacties dat het een andere kant op zou gaan dan misschien door Erik bedoeld was.
Aan de andere kant ik geloof niet dat dit soort topics werken als wiki. Ik denk wel dat Erik antwoorden krijgt. Die hij dan zelf in een excel moet kwakken en dan misschien dan in 1 keer kan aanbieden.
Maw… dit topic zou sowieso uitmonden in iets anders. Maar wel input opleveren.