De hype rond de Casio DW-5000R..

Deze vat ik niet helemaal aangezien de caseback beschermd wordt door je pols.

De casebacks van mijn 3 full metal squares voelen iig allemaal nog ‘glad aan de pols’ na een paar jaar dragen. :slightly_smiling_face:

Ik zou zeker ook kijken naar een full metal (square) G-Shock :wink:

1 like

Die beslissing kan ik niet voor je maken, wel een leuk ding.

1 like

Niet. Kopen.
Check reviews op YouTube ed.
Scherm is minder goed af te lezen.
Zelfde geldt voor de G-Shock GW-B5600-2
Bluetooth valt daarvan regelmatig weg.
(Valt hij terug wel naar Multiband6)

https://www.reddit.com/r/gshock/comments/1b474xi/problem_with_bluetooth/

Je 5610U is perfect. Zoals anderen ook al zeggen, je kan gaan voor de GW5000U.
Officieel €299, maar zakt weleens tot €225.
Via Supersales kan je dan een price alert instellen.
Ik heb ze allebei, eerst de 5610U maar daarna wil je de 5000U, als je m hebt, weet je waarom dat is. Maar aub niet de 5000R, die is €100 te duur!

1 like

Welke hype?

1 like

Die is er wel hoor, het wordt breed uitgemeten op watch fanatics sites. Ik dacht ook ho wow! Totdat ik zag dat die 5000R net zoveel opties heeft als een DW5600. Die is gek voor €200.

1 like

Goed beschreven en dat zijn nou net de versies die een van mijn zonen en ik hebben…

2 likes

Ik ook, maar ik vind G-shocks afgrijselijk. Vintage serie & F91W for the win.

En nee, als ik de jouwe had zou ik de nieuwe niet kopen. Niet dat ik ooit een G-shock ga dragen, want ik vind de banden en de maat niet fijn. Had ik de F91W al genoemd?

Dit zou mijn keuze van dit moment zijn als ik een Casio zou gaan scoren. Misschien een alternatief. :slight_smile:

• Comfortabele rammelband :white_check_mark:
  • Vintage serie retro goodness :white_check_mark:
  • Metalen kast :white_check_mark:
  • “Gewoon” LCD display en dus afleesbaar :white_check_mark:
3 likes

Zit wel te kijken naar een G-Shockmet Multiband. Puur als horloge die altijd correct loopt. Mij leek dat icm Solar een mooie combi, maar ik begrijp dat de Solar variant nogal beroerde kijkhoeken heeft?

Bedankt, ik denk inderdaad dat die van 299 er wel gaat komen. Ik zal een alert instellen!

Haha zo zijn we allemaal anders, ik snap wat je bedoelt g shocks zijn niet allemaal de mooiste. Maar deze 5610 is niet irritant in mijn ogen. Ziet er gewoon netjes uit en je kan er alles mee. Ik gebruik timer en alarm toch vaker dan ik dacht en ik hoef niet om te kijken naar een krasje.

Ik snap voor de snobs dat het inderdaad niet perfect is maar ik heb me er nog geen enkele keer aan geirriteerd. Het is voor vele hier een hobby om de minpunten te vinden, in plaats van te genieten van wat het wel is…een leuke toolwatch voor weinig geld.
Ik hoef mijn pols niet te draaien om de tijd te kunnen lezen in ieder geval…

Hij is op zich wel tof, als ik geen GW-5000U zou hebben had ik er wel voor kunnen gaan.

1 like

Naja dat is het dus een beetje.
De ene reviewer benoemt het niet, de ander vind de kijkhoeken beroerd. Wat is het nou?
Niemand zal ontkennen dat het een top horloge is voor het geld, maar als het solar gedeelte één van de belangrijkste functies van een horloge (afleesbaarheid) flink moeilijker maakt… tsja.
Eens in levender lijve passen denk ik.

1 like

Er zijn duidelijk twee kampen. Laten we het daar maar bij houden.

Gelukkig kunnen we hier geen minnetjes krijgen als op Reddit, want de mening dat de solar een ontwerpfout van kijkhoeken heeft is geen populaire bij de solar-fans.

Like me

Het schijnt wel (weer gelezen bij onze oosterburen) dat Casio gezegd zou hebben dat het een ‘one shot production’ betreft. Echter hoeveel dat er zijn weet niemand. Uiteindelijk zou je dus kunnen zeggen (als dit klopt) op = op. Dus eigenlijk een soort ongelimiteerde limited :sweat_smile:.
In maart wordt wel de volgende batch verwacht.
Volgens mij is Amerika al geweest en stond deze alweer heel snel op uitverkocht.

Je kan altijd nog voor de nieuwe 100€ goedkopere 5600RL gaan. Bijna hetzelfde maar geen brick patroon. Nu zelfs €89,-

1 like

Kan prima naast elkaar hoor!

Haarscherp die display trouwens…

6 likes

Al eens een Baby-G overwogen? Draagt een stuk kleiner maar wel solar en mb6.

Ik wel, en spijt dat ik deze heb verkocht. :disappointed_relieved:

De DW5000R zou een meer premium gevoel hebben tov de GW5610

3 likes

Iemand inmiddels ergens een update gelezen over een nieuw moment van release bij Casio van de 5000R?