De hype rond de Casio DW-5000R..

Ik ben een Casio fan vanaf jongs af aan, en draag elke dag mijn 5610u. Echter probeer ik mezelf over te halen waarom ik deze nieuwe release zou moeten kopen. Het gaat van solar naar batterij, de caseback is gepolijst dus binnen een maand bekrast. Is het dan alleen de nostalgie naar 1983 ?

14 likes

Wat leuk dat je je 5610u al zo lang bij je draagt!

Aangezien je alleen maar redenen aandraagt om deze niet te vervangen zou ik hem lekker houden en koesteren.

12 likes

Ik ben bang van wel :sweat_smile: Ik vind em leuk om te zien maar dat ie de wowfactor heeft, nee, en dan blijft alleen het nostalgisch gevoel over en dat is bij mij onvoldoende om de trekker over te halen.

3 likes

Ik heb zelf de GW5610 ooit gehad. Fijne G-Shock. Ik zit ook al een tijdje sinds de release naar deze DW5000r te kijken. Denk dat de afwerking door o.a. de caseback wat hoogwaardiger is tov de GW5610. Nieuwprijs is 200 euro dus wel stukje duurder. Overigens (bijna) overal uitverkocht…

1 like

ja, voor 200 euro is dat een hoog prijskaartje. maar er zullen genoeg mensen zijn die de trekker toch overhalen :stuck_out_tongue: #limitededition

1 like

ja als je er nog geen hebt, dan is het denk ik een mooie aankoop. of je nou 129 of 200 betaald. Dan heb je wel een unieke gshock.

Mocht ik deze ooit alsnog aanschaffen dan zal het de 1e Gshock zijn die ik niet ga dragen omdat #tochgeenlimitededition :laughing::smile:

ja, ben erover aan het denken om er gewoon een te kopen, misschien geeft een gek er over 20 jaar heel wat voor.

Hmm, limited edition? Nee, toch?

‘Notably, though it celebrates the 50th anniversary of CASIO watches, this model will join the regular lineup rather than being a limited edition.’

ow ik las op reddit dat het maar beperkt te koop was … dan heb ik het fout. Daar gaat weer een reden om hem te kopen.

is voor mij een pre, iedere Solar square heeft hetzelfde probleem, en dat is dat je onder een minimale kijkhoek al snel alleen maar 8’jes in het LCD hebt staan.

Nee niet echt; de kast is van metaal, niet alleen de caseback. De gebruikte materialen van de bezel en de band zelf liggen op een veel hoger niveau. Daarnaast is het horloge Made in Japan wat ook echt wel een meerwaarde heeft, voor mij althans.
Ik vond het verschil met mijn 5600FF (5 tientjes!) niet groot genoeg om het te verantwoorden; ik ga dan liever voor een zwarte 5600 die de helft kost. Ook vond ik het formaat niet helemaal lekker ogen. Door de dikke caseback ligt dit horloge minder mooi op de pols, ondanks dat 'ie eigenlijk niet dikker is dan een 5600. Dus al met al was ik na een kwartiertje alweer om en heb de 5000R te koop gezet.

Het is geen limited. Als de 5000R tzt voor een wat leukere prijs (max 140) te koop komt dan hap ik vast wel weer opnieuw toe.

2 likes

Volgens mij is hij niet limited, maar gewoon hoge vraag net na de release en daarom uitverkocht overal.

1 like

Voor mij zou de rede het brick patroon zijn. Dat vind ik de mooiste.

2 likes

Leuke horloges, maar die primaire Nijntje kleuren vind ik niks…

1 like

Niet doen! Het is gewoon een hype…de GW5610 is veel beter en altijd de juiste tijd om de pols👌

Dit dus…ik heb wel 10x liever MB6 dan batterijen + het prijsverschil vindt ik persoonlijk enorm🤷‍♂️

Nee het is een gimmick. Mijn advies niet doen, sommige proberen op MP al €150 meer erop te verdienen…op een G-Shock draai je bijna altijd verlies maar goed dat mag de pret ook niet drukken. Heb zelf 4 G-shock’s en ben er weg van, haal net zoveel plezier uit mijn G-shock’s als uit mijn R of PP🙃

Succes met jou keuze🫡

2 likes

Daarom heb ik destijds voor de 5000u gekozen. Vond dat voor mijzelf echt een meerwaarde. En natuurlijk de geschroefde caseback.

13 likes

Nijntje kleuren :sweat_smile:

Bedankt voor je advies! Ik vind het ook een top horloge, hoef niet om te kijken of er een kras op komt en tegelijkertijd toch karakter.

1 like

Ik zou het ook niet doen. Dan kun je beter een 5000u halen zoals hierboven al door iemand anders aangegeven.

Die gaat toch lang mee? Uiteindelijk moet het horloge toch regelmatig op waterdichtheid getest worden, kun je meteen de batterij vervangen.

Zie je toch niet.

Het display vind ik tof omdat het een 100% “7 segment display” is en geen mix met dot matrix. Consistent.

Dat is inderdaad niet overeenkomstig het origineel uit 1983 als ik me goed herinner, ik heb de release van de eerste G-Shock bewust meegemaakt als 20 jarige.

Koop gewoon wat goed voelt, laat het een paar maanden bezinken, als je dan nog steeds wil is het geen impuls aankoop.

1 like