Ik vond het Grote Drie topic over het algemeen een leuke discussie hoewel sommigen dachten dat het hele verschijnsel mijn eigen mening was.
In de bergsport heb je een verschijnsel dat bekend staat als de Seven Summits. De hoogste bergen van de zeven continenten, hoewel daar ook nog wel een definitie discussie over gevoerd wordt zoals bv Mont Blanc of Elbroes. Maar naast de Seven Summits heb je ook de Seven Second Summits. De zeven op-één-na-hoogste bergen van alle continenten zoals natuurlijk de K2.
Terug naar horloges. Mijn volgende vraag is, wat is de Iets Minder Grote Drie na de Grote Drie?
Laten we voor wat betreft de discussie de Grote Drie laten voor wat ze zijn: PP, VC en AP. Wat is voor jullie de Iets Minder Grote Drie? Ik laat hier ook merken van buiten Zwitserland toe en ik sluit de hele kleine bijna éénpersoons merken zoals Philippe Dufour, Roger W. Smith of Konstantin Chaykin uit.
Ik krijg nu meteen een probleem want voor mij komen er vier in aanmerking. ALS, Breguet, JLC en mijn geliefde Blancpain. Maar toch:
- A. Lange & Sõhne
- Jaeger-LeCoultre
- Blancpain
Klaar… AF!