De inlay maakt de klok

Ik ben nog steeds heel blij met m’n Tudor:

De inlay is geen “fat font” maar heeft wel een tritium parel:

Maar stel nou dat je er een blauwige inlay opdoet met een gelere parel en “fat font”… wat vinden jullie daar dan van???

En wat als je er een 5512 inlay, Fat font, kneiter gele parel en faded opknalt…

Zucht… Bedankt Bulli… dit gaat weer geld kosten… >X:D

En hier nog een paar mooie beelden… :wink:

Gr. Roel

Heel erg mooi, this is a keeper!

Gr,

Vncnt

Mooi, net alsof je een mooie vrouw telkens op een paar andere hakken zet…
Ik vind zelf de combi met de blauwige inlay opdoet met een gelere parel en “fat font” het mooist.

grt

John

Mooie klok…maruh "what the f*uck are you talking about ???
Ik kom effe niet meer mee, ben maar een gewoon Seiko duikertje gewend :smiley:

Nog een uurtje over vanavond ?

Beste Roel,

De eerste inlay past het beste bij het horloge.
De streepjes zijn niet zo dik en dat past het beste bij de streepjes op de wijzerplaat.
Maar ja, das mijn mening:D

tjvreeken Schreef:

Beste Roel,

De streepjes zijn niet zo dik en dat past het
beste bij de streepjes op de wijzerplaat.

+1; dus smalle font, maar de parel mag geel (just my 2 cents) :slight_smile:

@Lucien; dit is “zoek de verschillen” in optima forma! (tu)

Aguja Schreef:

tjvreeken Schreef:

Beste Roel,

De streepjes zijn niet zo dik en dat past het
beste bij de streepjes op de wijzerplaat.

+1; dus smalle font, maar de parel mag geel (just
my 2 cents) :slight_smile:

@Lucien; dit is “zoek de verschillen” in optima
forma! (tu)

Verrek ja… (tu)

Ik heb een smal font nodig met gelere parel… en faded want dat vind ik echt cool!

Nou… het is makkelijker om een hypotheek af te sluiten dan zo’n inlay vinden… maar goed; ik heb weer een doelstelling voor 2010… :smiley:

gr. Roel

@Lucien:

Ook met Seiko duikers kun je grote problemen :smiley: hebben om de juiste inlay te vinden bij de juiste patina…

Of zou dit specifieke Krabong problematiek zijn?

gr. Roel

Krabong Schreef:

Verrek ja… (tu)

Ik heb een smal font nodig met gelere parel… en
faded want dat vind ik echt cool!

Nou… het is makkelijker om een hypotheek af te
sluiten dan zo’n inlay vinden… maar goed; ik heb
weer een doelstelling voor 2010… :smiley:

gr. Roel

@Lucien:

Ook met Seiko duikers kun je grote problemen :smiley:
hebben om de juiste inlay te vinden bij de juiste
patina…

Of zou dit specifieke Krabong problematiek zijn?

gr. Roel

Je koopt gewoon de “verkeerde” horloges:D:D:D

Er is momenteel een berg onrust over de faded inlays op de internationale rolexfora. Er wordt natuurlijk een heleboel aangerotzooid om winst te maken…

Mij zal het een zorg zijn, natuurlijk verkleurd of gemanipuleerd…ik heb er lol mee…

gr. Roel

In elk geval een knettergele parel, dat is buiten kijf.
En dan een zwarte inlay, niks faded.
En doe dan alsjeblieft dat Hema-perlonbandje weg!
Dat is een beschamende vertoning op zo’n mooi horloge.
Of staat je Audi ook soms op HanKook banden?

Je heb het over de inlay maakt de klok, maar wat zou je zeggen van een mooie band…zo’n nylon bandje kan echt niet bij dit horloge!!

grootmokum Schreef:

In elk geval een knettergele parel, dat is buiten
kijf.
En dan een zwarte inlay, niks faded.
En doe dan alsjeblieft dat Hema-perlonbandje weg!
Dat is een beschamende vertoning op zo’n mooi
horloge.
Of staat je Audi ook soms op HanKook banden?

Behoorlijk laag niveau om mij op gebiedende wijs aan te geven dat het Hema bandje weg zou moeten. Zeer laag niveau om te stellen dat het een beschamende vertoning is, het is slechts jouw mening die mij verder volkomen koud laat.
Nog lager niveau van je om te denken dat ik Audi zou rijden…

Ik heb liever niet meer dat je in m’n topics reageert, ik doe dat ook niet bij jouw.

Schockman Schreef:

Je heb het over de inlay maakt de klok, maar wat
zou je zeggen van een mooie band…zo’n nylon
bandje kan echt niet bij dit horloge!!

Hoezo niet?

Er is geen documentatie bekend maar een hele berg van deze 94010’s zijn zeer waarschijnlijk door de Canadese marine gebruikt (aldus Morgan van tudorcollector.com)… op stoffen bandjes…

Maar goed…

Mijn persoonlijke mening is dat staal dit horloge een harde kille uitstraling geeft. Mede ook door de patina… dus ik draag het klokje het liefst op grijs leer:

Terwijl ik m’n 7928 juist minder vind op nato…

Want die draagt het mooiste aan staal:

gr. Roel

Getverderrie, wat blijft het toch een onwijs gaaf horloge. Top man!!! (tu)

Vraagje,

Ik zie vaker dat horloges met de schroefkroon losgedraaid op de foto worden gezet. Is daar een reden voor??

Waarom anderen het doen weet ik niet maar ik heb het bij dit kaliber 2776 (hack movement) gedaan zodat ik de vale wijzers kon fotograferen bij de vale indexen op 7-8 en 9 uur…

Geloven jullie in deze purple / ghost / enz. inlays of is het allemaal door chemicalien gemanipuleerd?

gr. Roel

Gheghe Krabong goes K1 style :wink: Ik heb nog twee Perlon bandjes over, wil je ze hebben? :slight_smile: :slight_smile: Eentje is wel van de Hema en de ander van de markt…

Ik vindt het Perlon bandje juist wel wat hebben… maar ik heb er dan ook geen verstand van :+
Die faded inlays vindt ik niet echt wat, te veel faded IMHO enne, zo te horen wordt er weinig waarde aan origineel gehecht want er wordt wat af gemodificeerd zo te lezen. Hoe zit dat precies? Ik vindt de compleet originele staat het mooist, daar streef ik bij mijn horloges tenminste wel naar.

malus65 Schreef:

Ik vindt het Perlon bandje juist wel wat hebben…
maar ik heb er dan ook geen verstand van :+
Die faded inlays vindt ik niet echt wat, te veel
faded IMHO enne, zo te horen wordt er weinig
waarde aan origineel gehecht want er wordt wat af
gemodificeerd zo te lezen. Hoe zit dat precies? Ik
vindt de compleet originele staat het mooist, daar
streef ik bij mijn horloges tenminste wel naar.

Waarde aan origineel of authenticiteit? Voor mij hoeft een oude Rolex (of Tudor :wink: ) niet a la fabriek om mijn pols te zitten. Ik ben wel vies van aftermarket onderdelen…

In de Rolex scene betekent faded gewoon… een (door tijd en klimaat invloed) vervaagde inlay. Verder gewoon 100% origineel uit de Rolexfabriek…`

Er worden extreme bedragen betaald, zeker als het fat font is en als de verklering bijzonder is. En daar lijkt nu een tegen beweging in te komen op VRF e.d.

Dit is een gmt bezel die ik heb en ik denk dat deze handmatig (met chloor of zout) verkleurd is. Aan de spatie 18 kun je zien dat het wel origineel Rolex is:

Deze, uit 1978 is denk ik door de zon vervaagd:

En hier zie je een NOS 1675 bezel samen met een exemplaar van een klokje uit midden jaren 60:

Op de 94010 hoort volgens mij ook een fat font maar ik heb het klokje gekocht met thin font. Ooit vervangen bij een Rolex service? Of door iemand die z’n inlay mooi vond en die niet kwijt wilde?

In elk geval denk ik dat het fat font op de 7928 wel authentiek is. Het lijkt door de tijd verkleurd te zijn en het is verder periode correct. De wijzerplaat heeft enkele oneffenheden en mij lijkt het juist raar om er een fonkel nieuw zwart inlay op te zetten:

gr. Roel

Ik vind het prachtig dat je het laat zien in je posts. Het enthousiasme springt er af, en je laat dingen zien die ik nooit geweten heb van over fat en thin fonts (ik moet ze zelfs bestuderen om het te zien) en zeker je kennis er over kan ik bewonderen. Het maakt me alleen bang om ooit zo’n ding aan te schaffen. Ondertussen zijn er zoveel valkuilen die je laat zien dat ik bij twijfel zou kiezen voor niet kopen. Het gaat bij deze ‘oudjes’ toch ook nog steeds om (in mijn portemenee) aanzienlijke bedragen.

Eigenlijk ben ik het verhaal begonnen om te vragen of er niet ergens een website is (of gemaakt moet worden) waar al dit soort verschillen word uitgelegd.

Hallo Hent:

Doubleredseadweller.com en vintagerolexforum.com

Als je daar klaar bent is het 2011 en dan kijken we wel eens opnieuw…

Voor wat betreft mijn kennis… geloof me, ik ben een groentje. Voordat ik zelf iets koop hebben er echte experts meegekeken!

gr. Roel

Hent Schreef:

Ik vind het prachtig dat je het laat zien in je
posts. Het enthousiasme springt er af, en je laat
dingen zien die ik nooit geweten heb van over fat
en thin fonts (ik moet ze zelfs bestuderen om het
te zien) en zeker je kennis er over kan ik
bewonderen. Het maakt me alleen bang om ooit zo’n
ding aan te schaffen. Ondertussen zijn er zoveel
valkuilen die je laat zien dat ik bij twijfel zou
kiezen voor niet kopen. Het gaat bij deze 'oudjes’
toch ook nog steeds om (in mijn portemenee)
aanzienlijke bedragen.

+1
Boeiend en leerzaam Roel! Succes met je verdere speurtochten, en hopelijk blijf je ons op de hoogte houden!