De jacht... en de vangst: Victorinox INOX

Wellicht komt het bekend voor: mijn shortlist wijzigt nogal eens qua volgorde,
afhankelijk van wisseling in stemming, smaak en budget.

Zo had ik mijn zinnen gezet op een Mako:

Dit in combinatie met mijn redenloze maar vaste voornemen mijn volgende aanschaf hier op het forum te doen,
liet me een topic plaatsen in het horlogemarkt-gezocht deel.

een kleine financiële meevaller liet mij gelijk mijn zinnen verzetten naar deze:

Stond voor een ‘te mooi om waar te zijn’ prijs nieuw te koop.
Aangezien het bij een bekende juweliersketen te koop stond vergat ik volledig mijn voornemen en plaatste ik vorige week dinsdag vol vertrouwen mijn bestelling. 3(!) dagen later kreeg ik het gevreesde bericht: men had hun uiterste best gedaan(?) maar helaas is het horloge niet meer leverbaar. :rage:

Balen. :unamused:

Tot ik afgelopen zondagavond een reminder van de baai kreeg dat een gevolg object bijna afliep. Het ‘object’ stond hoger op mijn shortlist, maar nieuw nogal buiten het huidige budget.

De stand van het bieden bleek nèt onder dit budget, dus ik plaatste een bod met het vaste voornemen er verder absoluut niet aan te komen. Degenen onder jullie die de baai kennen, weten dat de laatste 5 minuten de prijs heel snel op kan lopen, maar er gebeurde…
helemaal niets :smiley:

Binnen een uur had ik de aangepaste factuur met verzendkosten, gister de verzendbevestiging en vanochtend kon ik via Track&Trace zien dat de bestelling in Nederland is aangekomen.

Dus met een beetje mazzel morgen de vangst:

Ik ben zelf erg benieuwd of in dit geval de vangst mooier dan de jacht is, maar ik heb goede hoop en zal zeker eigen foto’s toevoegen.

Bedankt voor het lezen en wordt vervolgd…

Groet, Bert

Leuk verhaal we zien de foto’s graag tegemoet :smile:

Verandering van smaak ken ik wel, de laatste tijd heeft zich in mijn smaak ook wel wat gewijzigd.
Ik was al een tijdje aan het kijken naar een pilot/marine horloge, en sinds ik de gelukkige bezitter ben van een Glycine KMU48 ben ik om :grin:
Ik heb me nu voorgenomen om meer van dergelijke horloges te gaan verwerven mits de financiën hiervoor ruimte bieden. Maar ook de voorpret van modellen bekijken en kennis over het thema vergaren is al een plezier op zich !

1 like

Dat is zeker een mooie vondst , van harte met je nieuwe aanwinst . :ok_hand:

1 like

Leuk verhaal. Ik heb zelf pas mijn PRS516 verkocht om een I.N.O.X. terug te kopen. (Overigens precies de uitvoeringen zoals door jou afgebeeld).

Ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze! De I.N.O.X. heeft imho een erg gave kast en dial. De rubberen band past er vervolgens ook perfect bij.

Het is een quartz, maar in dit geval vind ik dat weer helemaal niet erg. Het is de bedoeling van victorinox een sterk horloge te leveren (forged to resist), en dan is quartz een betere keuze dan een mechanisch uurwerk.

Alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst!

1 like

Mooie aanwinst.
Heb zelf ook een INOX gehad en af en toe nog steeds spijt dat ik 'm verkocht heb.

2 likes

Ow, wat duurt wachten lang! Maar ik kreeg net deze foto van thuis:

… nog even een middagje werken en dan hopelijk/waarschijnlijk extra goed het weekend in :grinning:

3 likes

Ik ben erg blij dat je hem verkocht hebt :wink:

Ik heb hem vandaag weer om, echt een geweldig horloge!

3 likes

… kan niet wachten!

Binnen! En wat een geweldig apparaat!

Even snel op de foto:


Meer en betere foto’s zullen volgen :smiley:

Fijn weekend , Bert

4 likes

Veel plezier met deze fantastische klok!

1 like