Ondertussen heb ik een bescheiden collectie duikers opgebouwd. Ik merk dat eigenlijk vooral mijn monster draagtijd krijgt, de rest moet ik me af en toe bewust dwingen om ook eens wat polstijd te gunnen. Ik kan me dus best voorstellen dat de rest in de loop van de tijd het veld moet ruimen. Dit ten koste van een, op termijn, nog aan te schaffen blauwe duiker. Maar welke duiker moet het dan worden? Mocht de rest het veld ruimen lijkt een meer dressy duiker een logische stap, maar zoals gezegd hoeft de collectie niet uitgedund te worden. Ik ben dus op zoek naar een blauwe duiker die bij veel gelegenheden kan (en ik ben geen purist, dus een duiker mag bij mij op een pak )
Ik was verkocht toen ik blauwe blauwe Oris Aquis zag, maar ook de Squale 1521 vind ik prachtig. Een Seastar vind ik mooi op de plaatjes maar zou ik op mijn bescheiden pols (16,7 cm) moeten zien. De Hydroconquest valt voor mij af, mooi horloge maar geen click mee. Een Tudor BB vind ik mooi, maar valt ruim boven budget (van ongeveer €1000, nieuw/gebruikt).
Hebben jullie nog suggesties? Microbrand mag, maar ben ik eigenlijk niet naar op zoek (wel naar een automaat met saffier).
De Oris heb ik eens gepast (op staal) en dat ging prima, ondanks mijn kleine pols maar dat was wel maar heel kort. Voordat ik 'm zou aanschaffen zou ik deze nog eens gaan passen. Ik heb de Sumo nog nooit om gehad maar lees overal dat ie nogal groot valt (mocht ik 'm eens kunnen passen ergens in Zuid-Limburg, ik hou me aanbevolen). De PADI vind ik mooi en kan ik ondanks z’n ruime afmetingen wel hebben maar hij is net te “licht” voor wat ik zoek.
Staat momenteel een mooie full-size Seamaster (253180.00) op marktplaats met mooi gepatineerde hourmarkers (nog tritium). Denk dat je 'm voor 900 pop meeneemt. Kan denk ik wel een beurtje gebruiken op basis van de summiere omschrijving van de verkoper. Beurtje maakt natuurlijk dat ie over je budget gaat, maar bij het kopen van tweehands spul moet je een beurtje eigenlijk altijd inrekenen (imho)