De kast gaat verder open.......😊

Zoals ergens anders al gemeld, ben ik bezig met het opruimen van mijn horlogekast. Kast? Ja, kast.
Al een jaar of dertig ben ik nu “into” horloges, nooit met grote budgetten, en dus heeft de mens de neiging de kwantiteit te zoeken in plaats van de kwaliteit. Niet dat ik een kast vol Luigi Lucardi heb, maar echte topstukken uit het hogere segment zitten er niet of nauwelijks tussen.
Nu ben ik niet zo van de vintageklokken, maar je begrijpt, als ik er al dertig jaar mee bezig ben, zijn de eerste bemachtigde klokjes langzamerhand vintage te noemen.
Wees niet bang, ik ga niet foto’s platsen van alles wat ik tegenkwam. Overigens, veel negentigerjaren horloges zijn ( vanwege het formaat) naar mijn echtgenote verhuisd.
Toch kwam ik vandaag nog wel aan paar aardige dingen tegen, waarvan hieronder fotoverslag…een stukje ijsberg, meer niet (en zeker geen topje…)
Wordt wellicht vervolgd…




Dick

15 likes

Nou dat zijn 4 héle leuke…:ok_hand:

Leuk inderdaad, goede keuze toen al! :+1:

Vind die Omega anders een aardig topstuk hoor!
Mooie horloges!

Mooi hoor moet een kleine reis door de tijd zijn.

Ook zeker niet de minste klokjes hoor, veer plezier met de verdere ontdekkingsreis. :wink:

Nee, oké, ik ben er ook blij mee, maar verwacht hier geen Rolex uit 1930 of allerlei klokken met komplicaties. Vanaf het prilste begin heb ik die verafschuwd…Voor mij geen metertjes en alarm, stopwatch etc alleen maar “omdat het kan…” Maar de kast is nog lang niet leeg, dus…
Wordt vervolgd…:wink:

Dick

Overigens, dit is geen verkapte advertentie hoor, ze zijn in principe gewoon niet te koop. Ik flipper maar weinig…

4 likes

Mooie kast! Vanaf het begin al smaak zie ik.

Ik ben ook wel benieuwd naar de kast zelf eigenlijk, hoe moet ik mij dat voorstellen?
Kast met allemaal klokjes op een grote berg?

1 like

Ja, ik wil die kast ook wel eens zien!

1 like

Nee, zeker niet op een hoop in de kast gegooid😱.
Nee hoor, keurige laden, overigens de onderste lade van de kast herbergt geen horloges, maar ‘andere dingen’…sokken etc.
De laadjes boven zijn voor losse bandjes, gespjes en andere rommel. Alles bij elkaar niet erg indrukwekkend, maar genoeg om eens in de zeven of acht jaar eens grote schoonmaak en herverkaveling te houden…:wink:

Dick

8 likes

Mooi hoor, na 30 jaar… waar laat je t allemaal. Die Omega is misschien iets voor @Jeffreyh1984

Denk dat je de verkeerde hebt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Leuke klokjes hoor. Met name die omega inderdaad!

Hallo, dit is al een leuk " stukje ijsberg" :slight_smile: ik vind die Edox heel mooi. Ben benieuwd naar de rest. groetjes

Geen topstukken zeg je, maar het viertal dat je ons laat zien mag er al zijn :thumbsup:

Mooi hoor en dat geeft uit de kast komen wel een heel andere dimensie :grinning:

1 like

Zo’n kast (eigenlijk de inhoud) zou ik wel willen hebben.
Prachtige exemplaren laat je zien…:smiley:

Mooie klassiekers laat je zien. Die ontbreken zeker nog in mijn kast :slight_smile:

Dat ziet er erg leuk uit!
Ik heb overigens exact dezelfde Omega, gekregen van mijn vader die hem zelf nieuw gekocht had…