De klassieker van de toekomst ?

Lijkt me duidelijk.:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik denk niet dat re-issues een klassieker worden, tenzij het een opvolger is zoals bij de 5513 - 14060 enz. De 300 is gewoon meeliften op de vintage hype.

2 likes

Ik zie de Damasko DA36/38 ook nog wel een klassieker worden.

Alles klopt. Klassiek thema, perfecte maat, krasbestendige behuizing, superstrakke kleuren en afwerking op de wijzerplaat. Bandenswapper van jewelste.

5 likes

DA36 en Sinn 556i hebben alles in zich inderdaad, behalve een grote bekendheid.

Inderdaad de SKX007!

Mee eens !, beide zeer sympathieke merkenā€¦ Sinn U1 & U2 is mijn beleving ook een (aanstaande) klassiekerā€¦

agreed

Hoewel hij op bracelet met tegiment behuizing (meerprijs) rond de 1900 piek is. Dat is wel erg stevig, dan liggen er een nog wel wat concurrenten op de loer.

Liever niet, ik hoop dan deze :smile:

Maar Monaco heeft een punt, de klassieker Is er nl alā€¦ Het moet wel uniek genoeg zijn.

Ja, de SKX007. Eigenlijk is dit al een klassieker. Alleen wordt ie nog steeds geproduceerd. Maar ik lees hier en daar dat dit wel zā€™n laatste jaar wordt. Mag ook wel 'n keer. Meeste horloges blijven niet zo lang ongewijzigd in productie. Verder, zie ik ook voor het originele Monster wel een toekomst als klassieker. Nu al is het eerste zwarte Monster behoorlijk gewild.
En dan ja, PRS516 en PR516 zouden ook nog best wel 'ns kunnen. Las onlangs nog op dit toonaangevende forum dat de laatste in blauw al niet of nauwelijks meer te leveren is en er nog aardig wat vraag naar is. Maar kan dat de schrijver van dit bericht hier zelf enig belang bij heeft, natuurlijk. :grinning: Overigens denk ik dat vintage/klassieke Tissots straks toch wat betere prijzen gaan opeleveren. Nu merken als Omega, etc. zo enorm in prijs gestegen zijn, denk ik dat een Tissot hiervan gaat profiteren. Nette kwaliteit, leuk merk, mooi spul en nu nog wat ā€˜underratedā€™ als vintage. All the signs are there!
Wel fijn dat ik drie van de vier hier genoemde horloges heb. Ga ik maar extra zuinig op zijn. Kan ik straks mooi mā€™n niet bestaande pensioen misschien nog met een paar tientjes mee aanvullen! :wink:

2 likes

Qua prijsontwikkeling doet Sinn ook lekker meeā€¦ Volgens mij had de U1 rond 2003 een vanaf prijs ā‚¬ 1095,-

Ik denk deze, en morgen haal ik hem op :slight_smile:

6 likes

Ja Damasko en Sinn waren zelfs vijf jaar geleden nog flink goedkoper. Ik ben te laat begonnen met de hobby vrees ik :wink:

Dat is zonder gekheid echt een prachtig tijdloos model.

1 like

Geldt ook voor mijā€¦ Heb Sinn al heel lang in het vizier heb ooit ook een aantal oude Catalogussen gehad met prijslijsten
Kan me herinneren dat de 901 flieger ā‚¬1595,- koste

Alle klokjes in mijn verzameling :smile:

1 like

[quote=ā€œStefh1, post:12, topic:60997, full:trueā€] De Oris Aquis daarentegen vind ik een klassieker voor de toekomst.
[/quote]

Ik hoop het, heb er zojuist een besteld :laughing:

Deze Tissot:

3 likes

Iets kan een klassieker worden als het al iets bijzonders is wanneer het nieuw is. Dat kan iets vernieuwends zijn, iets exclusiefs, zijn tijd vooruit of iets dergelijks. Het heeft niet altijd met de prijs te maken al maakt een Patek een grotere kans dan een Breil. In de horlogewereld kan een legendarische drager ook een belangrijke rol spelen. Vandaar dat tegenwoordig veel horlogemerken wanhopig op zoek zijn naar bekende artiesten, of sporthelden die tegen betaling een horloge dragen. Was vroeger echt anders . Paul Newman moest zijn daytona gewoon zelf betalen, maar door hem werd deze Rolex een echte klassieker.

1 like

Ik ga hem nog meer koesteren. :slight_smile: