De klassieker van de toekomst is een horloge dat iets echt vernieuwends is, zoals de Ressence Type 3, met olie gevuld maar volledig mechanisch
Een ander niet zo vernieuwend maar wel vanuit technisch perspectief imposant klokje is de Piaget Altiplano 900P, het dunste horloge ooit
En vlak onze eigen Christiaan van der Klauw niet uit, zijn planetarium was tamelijk uniek en volgens mij universeel aansprekend
Als je het over het goedkopere segment hebt dan zou ik de bijzondere G-shocks eens wat beter bekijken maar dan moet je wel op zoek naar een model dat niemand wil kopen omdat het eigenlijk te duur is, die zijn straks natuurlijk gewild en zeldzaam. Bijvoorbeeld de MRG-G1000B.
Voor mij is een toekomstige klassieker een horloge wat begeerd wordt door een groot aantal mensen in de periode dat het horloge in produktie is. Ook moet het model bij upgrades een continuiteit in voorkomen laten zien. Voorbeelden hiervan zijn de Submariner en Speedmaster. Naar voren kijkend denk ik aan de Omega Seamaster Bond 2531 en de zwarte versie 2254, en eventueel de Seiko MM300. Natuurlijk zijn er ook de oddballs die niemand wilde hebben ten tijde van produktie die nu wel gewild zijn (originele Milgauss), maar dat is moeilijker te voorspellen. Voor quartzhorloges zie ik het somber in alhoewel sommigen wel een stijging laten zien (Rolex Oysterquartz, Omega Marine Chronometer).
Haha, ja daar zit wat in. Heb een aantal keer getwijfeld maar door de rechthoekige kastvorm/lugs, bandaanzet en de gepolijste midden links toch telkens niet de trekker overgehaald.