De kogel is door de kerk, droom horloge verkocht voor ''nieuw'' droom horloge

Op deze zaterdagnacht (of inmiddels zondagnacht) zit ik op het forum met gemixte gevoelens die ik graag onder de leden wil delen.

Ik heb op Chrono24 mijn droom horloge verkocht de Rado true Automatic, om zo weer ruimte in de horlogedoos te maken en natuurlijk budget om door te gaan naar het volgende droom horloge. ( Hier later meer over).

Maar nu de offerte is geaccepteerd en het horloge is betaald denk ik dan achteraf toch, tja het doet wel even zeer nu het zo plots heel snel gaat.

Goed even het verhaal samenvatten, ik heb hier via het forum van een vriendelijk lid een Rado True automatic gekocht. Nieuwstaat met doos en papieren, een horloge die al tijden op mijn lijstje stond en altijd vrij onrealistisch leek. En plots kwam ik hem tegen, in budget, nieuwstaat, en doos en papieren erbij. Op een mooie zomeravond een paar uur in de auto en ik was een Rado rijker! Hoera.

(De ‘‘nieuwe’’ True om de pols.)

Mijn tweede Rado, want ik heb daarnaast ook nog een Coupole Classic. Alleen de klik die ik had met de Coupole kreeg ik niet met de True, veel gedragen sinds ik hem heb maar eraan hechten leek nooit het geval. (Tot nu blijkbaar). De Coupole heb ik vorig jaar nieuw gekocht ter viering van het 1 jarige bestaan van mijn zaak. Die heeft misschien ook extra plus punten door de emotionele waarde.

(Foto’tje van de Coupole ben zelf ook altijd gek op foto’s.)

Affin, hij is nu verkocht en dan moet ik maar niet gaan mekkeren zullen we maar zeggen zeker? Maar het doet wel even zeer nu afscheid te nemen. En misschien volgt er later wel spijt? Wie zal het zeggen maar dan ga ik weer lekker zoeken naar een mooie gebruikte True automatic want hij beviel zeker wel hele fijne kwaliteit en zit lekker licht om de pols. Ik vind Rado en ook de keramische modellen echt puik spul.

Ik ga morgen mijn middag lekker invullen door nog wat foto’s te schieten van de True, mooi voor in het boekje zullen we dan maar zeggen.

En voor nu, ga ik mezelf troosten met naar het kijken van mijn (hopelijk) volgende droom horloge die wel iets langer moet blijven namelijk een: Omega Speedmaster Reduced of een Rado Captain Cook

De True gaan we waarschijnlijk nooit meer tegenkomen, deze gaat richting tsjechië.
Bedankt voor het lezen, zover het verhaal over de Rado en ik mijn ei weer kwijt. :smile:

66 likes

Ik herken die gevoelens maar al te goed. Bij de jacht naar weer een ander horloge moeten er weer andere sneuvelen uit de collectie om de nieuwe aanwinst te bekostigen.
Succes met de jacht :+1:

1 like

Mag ik vragen waarom de reduced en niet deze?

Heeft een onderhoudsvriendelijker uurwerk en heb gelezen dat deze eigenlijk de opvolger is van de reduced.

2 likes

Pascal goed dat jij je verhaal hebt gedeeld. De True zal je binnenkort niet meer missen. Goede stap richting de CC

9 likes

Ik ken dat gevoel. Het doet even pijn en dat het ineens zo snel gaat, daar wen je nooit aan, maar het is altijd beter om die pleister er snel af te rukken ipv langzaam :grin:

Zodra je nieuwe horloge binnen is, ben je de pijn heel snel vergeten!

Succes met de jacht!

1 like

Heb je al op de site van juwelier van de kerkhof in Eindhoven gekeken?

Daar staan wat Rado’s met korting

4 likes

Gefeliciteerd

1 like

Soms moet een offer worden gebracht om een hoger doel te behalen. Ik denk dat je straks hoogstens nog af en toe met plezier terugdenkt aan de Rado, terwijl je geniet van een mooie Speedy reduced of Captain Cook om je pols.

1 like

Geniet van de jacht en de Captain Cook is toch echt prachtig….

1 like

Ik neig inderdaad ook meer naar de Rado Captian, al zal ik Omega ook niet zomaar uit het hoofd zetten. Een vintage zou het ook zomaar eens kunnen worden.

Ik ga lekker hier in het blauw kijken de komende periode, rustig wat op het internet af surfen.

1 like

Ik ga binnenkort eens informeren waar deze op voorraad is. Prachtig horloge met een mooie rode dial😍

3 likes

Dat is toch ook gewoon heerlijk! Lekker de tijd nemen en rustig rondkijken!

1 like

Zou ook de Radio CC kiezen :ok_hand:

1 like

Inderdaad een heel leuk onderdeel van het zoeken naar, avonden weg kwijlen bij heel veel prachtige exemplaren. En zo doe ik ook weer vaak extra kennis op.

1 like

Ook prachtig, deze met de rode dail had ik zelf nog niet eerder gespot ik vind het zeker wel wat hebben.

Laat meer weten als je er ergens eentje hebt gepast, altijd leuk!

1 like

Succes en rústig zoeken en dan vind je weer een mooie Rado!
Zoals ik in 2014 mijn “blijver” vond:afbeelding

2 likes

Van de twee door jou genoemde, zou ik het wel weten!

8 likes

Deze is ook prachtig! Wat een kleur.

1 like

Even een korte update:

Veel problemen helaas, PostNL heeft het pakket gemankeerd als bezorgd, maar ontvanger ontkent dat hij het horloge heeft ontvangen.

Morgen maar eens bellen naar PostNL… Chrono24 doet helaas weinig en wilt koper zijn geld terug geven.

Oh, da’s balen, zeg! :slightly_frowning_face:
Echt een beetje mijn nachtmerrie… :racehorse: :fearful:
Hoop dat 't toch nog goedkomt, somehow… :crossed_fingers:

1 like