Een kennis van mij is in het bezit van een vintage Fortis horloge.
Hier had hij wat vragen over zoals wat zou hij waard zijn.
Heb hier zelf helemaal geen verstand van maar had hem aangeboden eens te vragen bij iemand.
De vraag neergelegd bij Jaap (Ten2Two) en gelijk antwoord en een verwijzing naar volgens hem een grotere expert Hidde (JackW).
Deze heeft mij (mijn kennis) zeker verder kunnen helpen en verwees mij nog naar Marc (XXoF), deze ook maar een berichtje gestuurd en ook gelijk antwoord met de nodige info.
Zo blijkt maar weer hoeveel hulp en kennis er aanwezig is op dit forum. Top.
Dat is hartstikke gaaf en helemaal waar! Ik heb hier op het forum al heel veel nieuwe kennis opgedaan en ook al meerdere keren concreet hulp gekregen bij problemen tijdens het leren horlogemaken. Echt TOP! Hulde aan het forum!
Super dat dat gebeurd, ik vraag mij alleen af hoe de reacties waren als een nieuw iemand hier had gevraagd wat het horloge waard zou zijn. Hoop hf’ers die de zolderkamerrommelmarktvaneenoudopatjeeindbaas quote er weer bij pakken.
Mwah… Ik heb gewoon de hier opgedane kennis stukje bij beetje in de praktijk gebracht… meer niet…
Kijk… kleine onderdelen maken, dat is een specialiteit die ik vroeger in mijn functie als gereedschapmaker heb ontwikkeld, en nu ik me met horloges bezighoudt verder heb ontwikkeld…'k had vroeger op mijn werk echt geen freesjes van 0.5mm om wijzers uit te frezen… een 2 mm voor het uitfrezen van de binnenkant van een kroon… daar hield het wel mee op…
Bovenstaande lezende, kan ik jullie meningen alleen maar beamen. Ik heb me soms verbaasd over de mate waarin dit forum in staat is om de meest uiteenlopende vragen te beantwoorden maar ook de snelheid waarmee dat meestal gebeurd. Fantastisch!
Nu vind ik wat off topic communicatie ook niet erg, al was het maar omdat mijn eigen gerichte kennis nog niet zo heel ver gaat en dan kun je toch wat mee babbelen maar de hulpvaardigheid van menigeen is echt te prijzen! Dank!