De kracht van het Horlogeforum

Een kennis van mij is in het bezit van een vintage Fortis horloge.
Hier had hij wat vragen over zoals wat zou hij waard zijn.
Heb hier zelf helemaal geen verstand van maar had hem aangeboden eens te vragen bij iemand.
De vraag neergelegd bij Jaap (Ten2Two) en gelijk antwoord en een verwijzing naar volgens hem een grotere expert Hidde (JackW).
Deze heeft mij (mijn kennis) zeker verder kunnen helpen en verwees mij nog naar Marc (XXoF), deze ook maar een berichtje gestuurd en ook gelijk antwoord met de nodige info.
Zo blijkt maar weer hoeveel hulp en kennis er aanwezig is op dit forum. Top.

mvg. Hans:

34 likes

Altijd fijn als je antwoord op je vragen krijgt. Daar is het forum voor, niet voor al dat slappe geouwehoer :upside_down:

1 like

Dat is hartstikke gaaf en helemaal waar! Ik heb hier op het forum al heel veel nieuwe kennis opgedaan en ook al meerdere keren concreet hulp gekregen bij problemen tijdens het leren horlogemaken. Echt TOP! :+1: :relaxed: Hulde aan het forum! :blush:

2 likes

Leuk om te lezen hoe behulpzaam mensen zijn op het forum!

1 like

Mijn beste,

Inderdaad!!
Wie goed doet, goed ontmoet!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

De diepgravende kennis waar sommige leden mee spreken dwingt veel respect af.

1 like

Super dat dat gebeurd, ik vraag mij alleen af hoe de reacties waren als een nieuw iemand hier had gevraagd wat het horloge waard zou zijn. Hoop hf’ers die de zolderkamerrommelmarktvaneenoudopatjeeindbaas quote er weer bij pakken.

Hulde voor de rest. :ok_hand:t2:

2 likes

:joy::joy::joy:

Ik moest het opzoeken in de van Daele.

2 likes

Ik denk dat het gemiddelde Forumlid zich amper realiseert wat de daadwerkelijke kracht van dit forum is…
'k was nog maar kort lid, of ik werd als introducee toegelaten tot een HF Meeting, en sindsdien is mijn kennissenkring flink uitgebreid, gelijkgestemden waarmee je heerlijk over horloges kan bomen onder het genot van een goed glas van het één of ander…
Ik kwam hier zelf terecht omdat ik info zocht omtrent het servicen van een uurwerk, dankzij het topic van @Morse kreeg ik alle info die ik nodig had op een presenteerblaadje, en sindsdien is mijn kennis van uurwerktechniek exponentieel gegroeid.
Daarnaast krijg ik ook veel vooral opbouwende kritiek op mijn eigen bouwsels, hetgeen er toe geleid heeft dat ik mijn eigen bedrijf aan het opzetten ben… allemaal dankzij het Horlogeforum!

4 likes

… en ook dankzij jezelf! :+1: :relaxed:

1 like

Mwah… Ik heb gewoon de hier opgedane kennis stukje bij beetje in de praktijk gebracht… meer niet… :slight_smile:

Kijk… kleine onderdelen maken, dat is een specialiteit die ik vroeger in mijn functie als gereedschapmaker heb ontwikkeld, en nu ik me met horloges bezighoudt verder heb ontwikkeld…'k had vroeger op mijn werk echt geen freesjes van 0.5mm om wijzers uit te frezen… een 2 mm voor het uitfrezen van de binnenkant van een kroon… daar hield het wel mee op… :smiley:

3 likes

Beste mensen,

Bovenstaande lezende, kan ik jullie meningen alleen maar beamen. Ik heb me soms verbaasd over de mate waarin dit forum in staat is om de meest uiteenlopende vragen te beantwoorden maar ook de snelheid waarmee dat meestal gebeurd. Fantastisch!

Nu vind ik wat off topic communicatie ook niet erg, al was het maar omdat mijn eigen gerichte kennis nog niet zo heel ver gaat en dan kun je toch wat mee babbelen maar de hulpvaardigheid van menigeen is echt te prijzen! Dank!

Wilde ik gewoon even kwijt…:blush:

3 likes