De laatste 4 kandidaten (denk ik )

Heb inmiddels mijn zoektocht naar mijn 1e horloge in het wat duurdere segment verkleind tot 4 kans hebbers
namelijk:

  1. Breitling Navitimer World
  2. Breitling Super Avenger
  3. Omega Seamaster Chrono
  4. Tag Heuer Carrera Chrono

(ik weet het zijn redelijk verschillende horloges maar mijn droom klok (IWC Big Pilot) zal toch nog een tijdje buiten bereik zijn)
Nou dacht ik misschien kunnen jullie mij een klein beetje helpen in het maken van de uiteindelijke keuze.

Met vriendelijke groet

Wally

Ik zou kiezen voor de Seamaster. De Breitlings vind ik ietsje te druk en Tag Heuer vind ik nèt iets minder mooi (was voor mij wel een goeie tweede)

Succes met je keuze!

De Tag Heuer!

En op nr. 2 de Navitimer, al is die een beeeetje te druk.

De Super Avenger met zwarte plaat en stalen band (nieuw te koop voor 2350), of anders de Navitimer World zwarte plaat zwarte band met witte stiksels. Beide hebben een mooie afmeting, maar een heel ander ‘karakter’.

lastig , ze zijn allen mooi en de modellen lopen nogal uiteen.

als ik de keus zou moeten maken , dan zou ik ook kijken naar waterdichtheid.

Stoere klokken in iedergeval

persoonlijk :

1 - mooi maar inderdaad vaak wat druk en niet apart
2- te groot, te dik en teveel rvs
3 - echt een vrije tijd horloge, niet iets voor zakelijk. Ook zeer veel gezien
4- sportief en klassiek, tijdloze topper dus

of spaar iets door voor een IWC Aquatimer automatic of chrono ( beide met metalen band)

gr
Loek

De Seamaster, ongetwijfeld.

Wanneer je voor een IWC AquaTimer zou gaan, kun je ook nog voor een titanium AT gaan met een rubber band. Is een korter stukje sparen t.o.v. de metalen met dito band.

Mijn keuze uit je lijstje zal de Carrera zijn. Met stip! Breilings kunnen mij nooit bekoren met hun drukke design, de Seamaster eigenlijk alleen als het een mooie vintage betreft. Ik denk alleen dat je voor nieuw gaat.

Ik denk zelf meer aan een andere Tag chrono: de Monaco - de Steve McQueen versie. Een cult chronograph!

De Tag Heuer Carrera :

Mijn keuze zou zonder (veel) twijfel de Seamaster zijn. Blijft een prachtige klok, en ik vind hem rustiger dan de Navtimer.

ik zou in dit geval ( een van de weinige keren ) voor breitling gaan , en wel de navitimer.

De carrera… Maar dan eigenlijk een oudere uitvoering.

Beste Wally,

Mocht je besluiten om voor de Tag Heuer te kiezen, ik heb nog een nieuw exemplaar voor een aantrekkelijke prijs in de aanbieding.

Vr.Gr.,
Huib

als ik voor een tag heuer zou gaan dan werd het deze (tu)

In ieder geval aan iedereen die gereageerd heeft mijn hartelijke dank.
Maar na overweging van jullie argumenten en het live bekijken van de modellen (heb helaas nog niet gepast voel me altijd een beetje weggekeken in de meeste winkels) ben ik helemaal gevallen voor…
de Breitling Navitimer world met zwarte plaat en stalen band .
Dus ik hou de centjes nog even in de zak en spaar nog even door voor deze klok.
Wil wel binnenkort even gaan passen , misschien dat iemand nog suggesties heeft voor een goede zaak om dit te doen ben woonachtig in de buurt van schiphol.

met vriendelijke groet

Wally

schiphol :smiley:

zeker geen verkeerde keus

wally Schreef:

ben woonachtig in de buurt van

schiphol.

met vriendelijke groet

Wally

Op Schiphol heb je Gassan, weet alleen niet of die Breitling verkopen. Anders kan je ook door richting Amsterdam, daar ligt 'ie ongetwijfeld. :slight_smile:

Heb begin juni nog Breitling zien liggen bij de juwelier rechts om de hoek van de Douane-controle (vertrekhal). Weet alleen even niet, wat de naam is.