De late NA: de Bulova Super Seville

“Huh? Nu pas een NA topic?” Jazeker ik ben gewoon een traag persoon. Dat vindt mijn vrouw ook. Mag je het dan nog wel NA noemen? Geen idee, we doen het gewoon. Wel een longread! Pak de pils, wijn of cognac er maar bij…

Sinds een jaar ben ik actief op dit prachtige forum en is er een hele (horloge-) wereld voor me open gegaan. 10 horloges erbij in nauwelijks 12 maanden, ook al weer wat verkocht, maar mijn horlogesmaak heeft een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Al dat moois dat jullie collega-forumleden allemaal dragen, dat maakt hongerig voor meer. Maar nu ben ik iemand die graag (of nouja, bij overschot aan hobbies die ook geld kosten) ergens voor mag sparen. De grote droom op dit moment? Zo’n mooie Datejust als @Sebastiaan of een nieuwe OP. Maarja, je moet wat in de tussentijd…

Dankzij al het Rolex geweld hier en dat ik niet vies ben van een beetje goud(-kleurig) had ik al een Orient President daydate op de kop weten te tikken. Dat beviel wel, zo’n dagvenster bovenin, tof joh. 36mm, perfect. Maarja, mee naar de zaak met zo’n goudkleurig ding van die foute zirkonia-bling erin, beetje heftig op onze scheepswerf. En 10k+ euro’s is mij op dit punt van mijn leven nog wat enthousiast voor een Daydate. Gelukkig ontdekte ik al snel dat er een (wellicht gulden) middenweg bestond: de Bulova Super Seville.

En ja, dan wel gewoon origineel, 1979 met verse service. Niet opgepoetst, maar in een mooie vintage staat. Al snel in contact getreden met @rudiculous. Die had wel eea inkomend, dus afwachten. En ja hoor, bericht. Ik dacht: toch even overleggen met de vrouw… stom stom stom, want toen was ie al weg. Nooit meer doen dus. De eerstvolgende zou voor mij zijn en ja hoor, niet heel veel later kwam het goede nieuws en nog veel minder later stond er een bezorger op de stoep. En dan…

Om de pols…



In de hand. De sunburst, dagvenster, sjiekdefriemel.

In de doos.


Echt genieten! Ik vond via een zeer gewaardeerd forumlid @Watchbird nog extra schakels want mijn pols (ik bedoel mezelf) was toch wat dikker dan ik had doorgegeven. :sweat_smile: Kan gebeuren natuurlijk.

En nu zien jullie de Bulova geregeld voorbij komen in de diverse topics. Zo’n president band is enorm comfort dus krijgt veel draagtijd. Deze Bulova gaat ook niet meer weg en wordt een erfstuk voor mijn kids. Mijn vrouw heeft er inmiddels ook een, een two-tone SS Calendar, waarover jullie hebben kunnen lezen in het topic van @Lasalle die hem gerepareerd heeft.

Tot slot: dat doosje, is nog wel een verhaal apart, want die kwam vandaag binnen. Als verrassing van @rudiculous, want die zat er eerst niet bij. Heel erg tof, super service voor de Super Seville!

Bedankt voor het lezen!

66 likes

Heel erg mooi!Gefeliciteerd ermee.

1 like

Heel fraai, leuk geschreven ook. Geniet er van!

1 like

Hij is heel mooi hoor! :fire: Rolex komt wel, maar 't ‘kleinere spul’ is ook absoluut het genieten waard. Vooral niet te snel upgraden, maar lekker van genieten :+1:t2:

2 likes

Ben ook sinds kort een liefhebber van Bulova.

8 likes

Ja dit is lekker!

2 likes

Heerlijk hoor! Erg gaaf zon SS :slight_smile:

1 like

Nice! Geniet ervan :sunglasses:

1 like

Misschien moet dit dan toch maar de volgende worden :thinking: Geniet van je (belate) NA :partying_face:

1 like

Who needs een Rolex DD als je deze kunt krijgen. Fantastisch horloge Pim! Kom hem binnenkort maar even showen :wink:.

1 like

:beer: gaan we zeker doen :grin:

1 like

Gefeliciteerd, veel plezier ermee :slight_smile:

1 like

Ik begin de charme van dit horloge steeds meer te waarderen. Erg tof! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :ok_hand:

1 like

Eens

1 like

Mooi horloge. veel plezier met je NA.:+1::ok_hand:

1 like

Heel tof horloge, gefeliciteerd!

1 like

Mooi horloge, en zeker leuk geschreven! Geniet ervan.

1 like

Prachtige aanwinst. Heel veel plezier ermee.

2 likes

Van harte gefeliciteerd. Leuk verhaaltje er ook bij.
En nu, lekker genieten van deze prachtige Bulova

1 like

Haha, zo herkenbaar! Precies mijn eerste jaar op HF :sweat_smile:

Yup, nog meer overeenkomsten…

Ok, net of ik mezelf hoor praten….

Ok, nu wordt het griezelig… :see_no_evil::rofl::rofl:

Veel plezier ermee!! :wink::facepunch:t2:

6 likes