De limited 2008

Vandaag ben ik eigelijk voor het eerst met en daglicht en redelijk weer thuis sinds de limited uitreiking op 19 oktober, dus eindelijk in de gelegenheid wat plaatjes te schieten van de ltd 2008…






Ik ben de trotse bezitter van nr 18/… van alle horlogeforum ltd’s tot dusverre en was dus bijna verplicht om met deze serie ook mee te doen. Aanvankelijk had ik een beetje moeite met dit model maar in het echt is-ie zeer fraai, hier een portretje van de hele ltd familie, vanaf 2003 de Zeno tot 2008, de Aerowatch :


De uitreiking was gezellig, de Rikketik daaraan voorafgaand vond ik wat massaal,
maar 't was m’n eerste… Overigens wel goed om te weten dat er veeeel meer horloge-gekken rondlopen…
Als klap op de vuurpijl kreeg ik van de week een vriendelijke brief van het CJIB,
trajectcontrole bij Houten op de 19e oktober… aardige herinnering aan een leuke dag…
gr

klaas

Hij is toch wel erg mooi hoor (tu)
De mooiste van jouw limiteds vind ik de AR.

Indrukwekkend, deze Limiteds op een rij(tu) Ik heb de Limited 2008 aan me voorbij laten gaan, maar ik kan me goed voorstellen dat je ze compleet wilde hebben.

Wat! een Limited Fortis en Glycine? Ik ben net te laat lid geworden hier.

De Fortis is wel de mooiste zeg.

een erg mooie verzameling en allemaal nr 18 ik vind het super!!

dat is een mooi rijtje limiteds! Vandaag draag ik nr. 9…

Groet,
Arno.

de fortis en glycine lijken hetzelfde uurwerk te hebben of heb ik wat in mijn oog?
en ook de 1e en 6e lijken een onderling zelfde uurwerk te hebben,
zou iemand dit nog eens op een rijtje kunnen zettenof een linkje naar overzichtje van de limiteds.
als jullie volgend jaar een limited prince rolex oude model doen ga ik er zeker over denken. tegen die tijd zou het zomaar kunnen. haalbaarder is misschien een alpina die de oude gruen kasten nog moet kunnen terugvinden qua fabricage. die werden in europa gemaakt misschien wel door dezelfde firma als die de rolex kasten maakten. hier moet ergens op internet info over staan maar is allemaal moeilijk verifieerbaar.
lijkt dan wel een trendbreuk met deze7 horloges omdat die allemaal rond zijn, ongeveer dan, en een open achterzijde hebben.
dat laatste heeft natuurlijk zo zijn charme maar is volstrekt niet functioneel tegen een harige mannenpols.
:slight_smile:

Heel mooi rijtje lts’s en ik zie dat ik dit forum veel te laat ontdekt heb…

Bedankt voor de foto’s

Frank

ik heb duidelijk wat jaartjes gemist wel een heel mooie verzameling zo… bedankt voor het delen…

wat is die glycine gaaf zeg !!

leuk die hele reeks limiteds ! mooi om ze eens naast elkaar te zien.

Echt wel een rijtje mooie uurwerken. Ik ben pas lid sinds dit jaar en vond de limited 2008 niet meteen een wow uurwerk en daardoor liet ik em voor wat hij was. Als de limited 2009 echter in de orde is van de voorgaande jaren dan denk ik er over toch eens in te tekenen.
Al enig idee wat er voor volgend jaar gepland is trouwens?
Geweldig dat al je limiteds nr 18 dragen!

Dat is een mooi setje (understatement;)) Leuk dat je ook alle nummers hetzelfde hebt.
Apart dat alle handopwinders een lichte wijzerplaat hebben en de automaten een donkere:), louter toeval natuurlijk, maar toch…

Stoer dat je ze allemaal hebt. Dat was aanvankelijk ook mijn idee (de Zeno en Meistersinger waren een heel mooie start), maar de Fortis vond ik niet byzonder genoeg en sprak mij dus niet aan. Daarmee heb ik zelf al een breuk gecreerd in de limited-lijn :frowning: . De Glycine vond ik wel weer mooi en limited waardig. Vervolgens de AR qua kast en wijzerplaat weer niet, maar qua uurwerk (en afwerking hiervan) behoort hij wel weer tot de mooiere in de limited-lijn naar mijn idee B)- . De 2008 vind ik qua kast wel weer mooi en qua uurwerk weer minder byzonder. Was een twijfelaartje voor mij, maar het feit dat ik even een beetje op de centen moet letten, heeft de doorslag op een ‘nee’ gegeven. 2009 weer een nieuwe poging. Alpina zou inderdaad leuk zijn, ook omdat dit door een Nederlander enkele jaren geleden weer nieuw leven is ingeblazen. Mogelijkheden… ??

Overigens is het elk jaar wel weer erg lastig om voor het budget een merk te vinden die iets leuks en origineels kan en wil doen. Niet alleen qua kast en wijzerplaat, maar zeker ook qua uurwerk en verpakking! Op zich is het elk jaar toch weer een hele prestatie van de groep dat er eentje is! (tu) (tu).

Niels

ziet er erg goed uit, en erg leuk dat je de hele serie hebt (tu)

Een van de voorwaarden is dat het horloge maximaal 450 euro kost… :smiley:

Maar Henrik, ik mag dan aannemen dat jij ook de gehele serie hebt 01/** ?