Mooi gevonden en opgeknapt!
Een mok is een meisje en een kop een hoofd in het Vlaams. Daaruit drinken klinkt lastig.
Weer een gave post met een prachtig resultaat.

Op goed geluk?
op goed geluk is er niets in de uurwerkmakerij De tang waarmee ik gerecht heb ligt naast de kast op de foto en dat doe ik gewoon ākoudā. Verwarmen doe ik niet, maar het vraagt enige ervaring en weten hoe en waar je moet buigen en vooral niet te veel kracht zetten en weten wanneer je moet stoppen, vooral bij de dunnere lugs. In geen geval recht je lugs in een bankschroef, nooit!
En dan tussen tang en lug een doekje, ik ga in het kort de tang voorzien van die tafel/stoelpoot plakkertjes want met een doekje tussen tang en kastlug zie je niet echt wat je aan het doen bent. Ik kom het echter zo weinig tegen dat ik nooit de moeite nam de tang aan te passen, doorgaans belanden de misvormde lug kasten hier in de onderdelenbak, maar ja ik had maar 1 lip gevonden op de rommelmarkt de afgelopen maanden, dus die moest het worden en dus moesten de lugs gerecht worden.
heel graag gedaan en zelfs zonder belofte had ik iets voor je klaar gemaakt want gaandeweg heb je ons beiden weten te raken met je bijdragen en reacties en dus moest er sowieso iets voor jou ergens in mijn schuifjes liggen
Met het afronden en enkel nog maar rommelmarkthorloges opscharrelen - al zijn er nog een 4 tal horloges die ik ooit graag zou hebben, maar t is geen echte must, de rommelmarktdingetjes maken ons ook erg blij - zijn er een aantal mensen die ons gaandeweg raakten en die we iets willen geven en aan die rit ben ik nu begonnen. Eerst Coos - moge hij een vipplek gekregen hebben in de horlogehemel - daarna nog wat anderen die niet op het forum actief zijn, nu jij en straks na het stofzuigen, afstoffen en met nat poetsen in huis, dat moet immers ook gebeuren - begin ik aan eentje voor een forumlid die dat nooit gaat zien aankomen
Voor jou was het wel even zoeken tot ik die lip gevonden had, ik weet niet meer precies hoe dat toentertijd ging, maar ik wist wel nog dat het een lip moest zijn met speciaal font en dat heeft na de belofte maanden geduurd voor ik eentje vond en dan duurde het nog eens maanden voor ik er aan begon
Wij kijken even zo veel uit naar jullie bezoek

Een mok is een meisje
bedoel je niet āmokkelā Ik heb nog nooit gehoord van een mok als schoewen wijf
en zo leren we elke dag bij
āE mokkeā, āmokskeā. āMokā moet er al rap gesproken worden maar bon
Zo hard ben ik ook niet meer thuis in dialect vrees ik. Ik begin hier intussen aan de lokale dialect-verschillen.
Leuk en hartverwarmend verslag. En mooi horloge!
Lang verhaal⦠prachtig resultaat! Ben altijd onder de indruk dat mensen zoiets fijn mechanisch kunnen restaureren, hulde!
En wat een leuk horloge!
Heerlijk om te zien en te lezen.
Knap werk, respect. Mooi dat jullie dit kunnen doen @Vintagewatchstuff en wat een schitterende verrassing voor @Lexaf