De manier van presenteren

Zo kwam hij 16 april jl., het plastic was er nog niet helemaal af toen ik deze foto maakte, prachtige presentatie vind ik😀.
(Opmerking van mijn liefste: dat kistje is nog duurder dan het horloge)

5 likes

Ik ben bij horloges ook altijd gek op de doos en papieren, maar vind dat de juist dat de laatste jaren er nogal een poppenkast van wordt gemaakt
 als je 5 moderne Omega boxen op elkaar zet komt het tot je middel


Doe maar mij maar mooi de strakke presentatie zoals het altijd was tot zeg even 2005

1 like

Bm ook mooi
Zal foto plaatsen

1 like

Het is soms mooi en soms niet, en ik mag er graag naar kijken. Maar dan bij anderen, of in een etalage. Ik hoef het niet mee te nemen als ik een horloge koop. Als er de keus is mét tegen meerprijs of zonder dan voor mij zonder graag.
Leuk, maar laat maar in de winkel:

Idem:

Lelijk
:

Je kunt wel een winkel thuis gaan nabouwen maar dat is niet mijn hobby:

Het enige wat ik een zwak voor heb is een kwalitatief goed maar eenvoudige kistje, dit is een fraaie:

Maar dat hoef ik niet eens voor elk horloge, een (goede kwaliteit) “multibox” voor de hele kerncollectie is uiteindelijk gewoon mooier en praktischer. Anders heb je zo’n kudde kistjes die door verschillende kleuren en houtsoorten niet bij elkaar passen.

2 likes

‘The best unboxing ever’

3 likes

Ik vind het vooral heel gaaf om hier plaatjes van te zien. Vaak erg mooi, maar wat moet ik ermee?

Iemand zei laatst tegen me: “ik vind het fijn dat jij bestaat”. Dat heb ik met zulke exorbitante verpakkingen eigenlijk ook.

3 likes

FC had dat ook met een Austin Healy meen ik.
Sommige zijn inderdaad erg mooi ja en het is zeker een kadootje om zo iets uit mogen pakken.
Mijn ouders hebben ook FC en voor de dames zit dat model in een leuk tasje, erg leuk en mooi.

Maar je betaald er dus ook voor wat logisch is. Het is een extraatje, de kers op de taart.
Al is het eigenlijk maar eenmalig want daarna verdwijnt de verpakking in de kast :joy:

1 like

Moest gelijk denken aan de twin turbo furios van Jacob & Co. Komt in een futuristische modelauto met eigen bediening. https://youtu.be/RY-UD3latUM
P.s. Niet het allermooiste horloge

2 likes

Vindt een boot als extra geen toegevoegde waarde als ik een horloge koop maar dat is mijn mening. Frederique Constant slaat daarin in mijn ogen te ver door.

1 like

Ik vind dit nog steeds de tofste ‘verpakking’. En in geen geval zonde van het geld, maar een echte meerwaarde!
image

9 likes

Zelf heb ik alleen maar Seiko’s op dit moment. Die zijn niet echt van het fancy presenteren.

Om toch een “nuttige” toevoeging te doen, draag ik graag Tim Cook voor. Steve Jobs was eigenlijk een beter voorbeeld, maar de beste man heeft helaas nooit de mogelijkheid gehad om een horloge te presenteren.

3 likes

Als Frederique Constant zijn horloges qua prijs of op een bijzondere (collectie) serie , zoals b.v. de Rally of Runabout, op een “eigen wijze” wil presenteren hopen zij daarmee kopers te trekken. Daarmee is de “verpakking” voor hen dus zeker wel een toegevoegde waarde !

Ik vind dat een horloge wat qua prijs een kleine auto evenaart, best wel een originele of luxe presentatie mag hebben. Twee voorbeelden op foto’s bijgesloten, waarbij het prijsverschil van de eigenlijke horloges ruim een factor 6 is. De presentatie laat wel zien welke de kostbaarste is, terwijl ze beiden de zelfde en juiste tijd kunnen aangeven
dus de presentatie geeft een stuk “smoel”.

3 likes

Ieder zijn mening natuurlijk. Ik koop een horloge, als ik een speelgoed auto wil hebben ga ik naar de Intertoys. Ik zie het meer als een wanhopige manier om je horloge verkocht te krijgen. En dat heb ik zeker bij Frederique Constant, een merk wat in mijn ogen zich graag wilt plaatsen in het hogere segment en daarvoor alles uit de kast trekt. Het horloge hoort voor zich zelf te spreken. En dat doet in dit geval het horloge niet.

2 likes

Heeft hij wel ooit een horloge gepresenteerd dan?

2 likes

haha ja goede packaging laat wel wat zien wat een merk in huis heeft naar mijn mening

apple watch hahaha nee grapje maar kijk is naar apple-verpakkingen op zichzelf: mileuvriendelijke verpakkingen die het product toch op een chique manier presenteren, het valt vooral op naast verpakkingen van andere merken die soms uit de jaren 90 lijken te komen

1 like

Ik vind dit ook een nette manier van presenteren, je koopt het horloge, en daar gaat het om.
Nou kan Seiko er ook wat van met nogal minimalistisch presenteren:

Nieuw en vrij duur horloge, kunstleer, hout en kartonnen doos.

Begin jaren '90 konden ze het ook erg goed


Het bandje is aftermarket, maar dit is wel de kunststof klepbak waarin het horloge door de juwelier geleverd is begin januari 1992.

Over de blikken van Casio gaan we het maar niet hebben :smiley:

1 like

Sommige Citizen duikers komen in een duikfles als verpakking:

4 likes

“Wertfracht” 
ik zal er morgen even wat plaatjes van plaatsen. In ieder geval een te grote doos, met een vliegtuigje enzo. Best leuk! :sunglasses:

Ps dit vliegtuigje:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/b/d/3/bd3ba89cd3b3e846ef865df120946e7fc3cab5ec.jpg

3 likes

Gaaf is dit hĂš? Blijft een retecool project!!

1 like