De manier van presenteren

Goedenmiddag,

Bij een aantal horloges die ik in mijn zoektocht tegen kwam, werd er heel veel aandacht bestaat aan de presentatie van het horloge.

Zoals bij dese Frederique Constant;

En deze Omega;

Ik persoonlijk vind dit echt een toegevoegde waarde hebben. Een mooie kist doet mij meer dan een doosje.
Zijn er nog meerdere merken en/of type horloges die dit ook hebben? Zo ja, show ze! Ik ben erg benieuwd.

9 likes

Alpina bijvoorbeeld…

16

3 likes

Persoonlijk vond ik de Oris Coltrane als full set wel tof.

3 likes

Als ik geld kan besparen op een horlogeaankoop door te kiezen voor een karige doos in plaats van al die poespas, dan zal ik dat 100% van de keren doen. Het is wel cool maar je zet het in een kast en vanaf dan staat het te verstoffen. Daarnaast betaal je er uiteraard zelf voor.

16 likes

Cuervos y Sobrinos met humidor…

6 likes

Leuk topic! :+1: Heb zelf niet zo snel voorbeelden, maar ben benieuwd wat er nog volgt…

Ps @junior kom er maar in met jouw 857 Testaf :ok_hand:

1 like

Wat is dat gaaf.

1 like

Als je je horloges in bijvoorbeeld een vitrine kast showt dan ben ik het met je eens is presentatie toegevoegde waarde. Zoek je een horloge om lekker te dragen en de kist in de kast te gooien betaal je teveel :rofl:

1 like

Heel leuk om te zien! Gaat wel 9 van de 10 keer kort na openen box weer op zolder.

Jammer dat Omega het als excuus ging gebruiken de prijs flink op te hogen.

1 like

Mooi bootje inderdaad :heart_eyes: Geen Action kwaliteit…:ok_hand:
( horloge vind ik dan weer minder, maar das bijzaak :grin: )

2 likes

Zoals ik ernaar kijk: Omega doet gewoon aan winkelnering. Je MOET de duurdere accessoires kopen, want de prijs ging omhoog. Feitelijk verkopen ze dus niet alleen horloges, maar tegelijk ook accessoires :wink:

1 like

Geef dan twee opties. Met en zonder poespas :v:

2 likes

Dat is mijn punt ook. Helemaal niet slecht. Een “deluxe” en “normale” versie.

2 likes

Ik zou absoluut bij 94% van de horloge aanschaffen voor de duurdere complete optie kiezen.
Wat gaaf en compleet qua beleving ook. Ik hou ervan.

Bizar GAAF! Wauw

1 like

Haha my thoughts exactly, maar de presentatie is top.

1 like

Het merk opzich heb ik niet veel mee, maar de presentatie van sommige modellen vind ik geweldig.

1 like

Omdat ik dit een leuk topic vind heb ik er nog een paar opgezocht…

2 likes

Ik koop een horloge, geen loep, medaillon of speelgoedbootje. Dat zijn allemaal dingen die de kostprijs van het horloge ongewenst omhoog stuwen, en ik zou er dan ook voor pleiten om horloges gewoon in 't plastic zakske met een garantiekaartje te verkopen.

Dan kunnen ze al die baarlijke flauwekul achterwege laten. Ik was blij met mijn Nomos. Die kwam in een simpel plat doosje. Prachtig. Geen opsmuk, geen kosten.

Die rare modelvliegtuigjes, bootjes, speelgoedjes… Dan moet je die meuk ook nog gaan bewaren, zeg.

14 likes

Zo verschillen de smaken van een mens, ik zou juist meer betalen voor een wat luxere verpakking. Misschien niet omdat het het waard is maar omdat ik het leuk vind.

1 like

Ik heb een prachtige doos in de kast staan van mijn Omega. Solide, mooi afgewerkt en hij staat al anderhalf jaar te verstoffen in de kast.
Ik betaal liever 50 euro minder voor een horloge in een kartonnen doos.

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met gecremeerd worden in een kist van 5000 euro. Prachtig, maar het voegt weinig toe.

5 likes