De moeite waard?

Jaja, alweer eentje van mij… Na mijn ‘eerste’ mechanische horloge gekocht te hebben bedacht ik dat ik er ergens nog eentje moest hebben. En inderdaad, het (destijds) stoere horloge dat ik voor mijn communie kreeg van mijn ouders.

ik weet dan ook niet of dit eigenlijk hoort bij het onderwerp ‘eerste horloge’ (of zoiets, heb ik hier ooit gezien) of bij het onderwerp over het Lincoln horloge (http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,39571,39571#msg-39571), die lijkt nl precies op deze, alleen is de mijne zonder datum.

Ik heb het horloge dus nog uit een donkere lade weten op te vissen, even opdraaien, en ja hoor, hij loopt al 3 dagen prima.

Nu de vraag: het ding is behoorlijk gehavend: glas is stuk, die ring die je ziet draait niet meer, behoorlijk gebruikt… zou het de moeite waard zijn om hem op te laten knappen? Ik heb de achterkant eraf geschoefd om het uurwerk te bekijken, maar ja, ik ben echt leek op dit gebied. Hier dus een plaatje daarvan, ziet er goedkoop uit, maarja, het werkt nu na ongeveer 25 jaar wel weer prima, dus zeg het maar.

Ben benieuwd naar jullie reacties, vooral over of het dus de moeite waard is om hem op te laten knappen!

alvast bedankt, Basko

He wat leuk, voor zover ik het kan zien is dit een Ancre horloge. Zelf heb ik ook zoiets bij de horlogemaker liggen! :smiley:

Ik geloof dat het kwa merk niet super speciaal is, maar voor toendertijd toch nog behoorlijke horloge’s maakte. Betaalbare mechanische horloge’s met een goede prijs/kwaliteit verhouding, zoiets was het geloof ik.

Maar omdat je dit horloge toch hebt gekregen zal het denk ik (voor mij althans) toch wel en bepaalde ‘emotionele’ waarde hebben. Daarnaast ziet 'ie er best prima uit en als je 'm dus wat op laat knappen is 'ie prima om weer te gaan dragen!! Je zegt het zelf al, na 25 jaar weer opwinden en hij loopt. Ikzelf zou er dus wel ff achterheen gaan 'm weer wat op te knappen, al was het alleen maar vanwege het feit dat het iets is dat je van je ouders hebt gehad!