De Montblanc 1858 24H: Mooi, maar wel opnieuw leren klokkijken

De combinatie van Einzeiger en 24h maakt het nog lastiger om de tijd enigszins nauwkeurig af te lezen. Daarnaast, ik zou er bij een 24h horloge van uitgaan dat de dag begint op de top positie en dat de cijfers van 0-24 uur (dus middernacht tot middernacht) lopen. In dit geval gaat hij dus van middendag tot middendag. :face_with_raised_eyebrow::stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar ik vind hem wel mooi…

2 likes

Vind hem ook wel tof! Je hebt inderdaad gelijk; je zou denken dat hij halverwege het horloge ook halverwege de dag is.

Al met al wel tof horloge.

1 like

Je moet tegenwoordig toch iets verzinnen om origineel te zijn… Dit model maar dan met een “normale” tijdsverdeling zou ik wel wat vinden.

Mooi horloge, maar ik voel er niets voor om opnieuw te leren klokkijken. Hou het simpel, Montblanc!

Ik vind het juist heel gaaf! Heeft de dial nog enige functie met die wereldkaart?

Hier heb je toch gewoon je telefoon voor?

Voor de rest vind ik het best aardig eigenlijk. Jammer van het formaat van 42mm…

Vind het wel grappig, niet erg praktisch natuurlijk. Die rode wijzer knalt er wel uit zeg.

Precies!
Dat, in combinatie met het 1858 font, de kompas-look (hoewel volgens mij vrij nutteloos) en het klassiek goud, maakt het een opvallend en naar mijn idee stijlvol horloge.

Brons to be exact.

:point_up:

ja leuk ding, maar leuk genoeg om te hebben/kopen? Nee dat ook weer niet

Heel tof!

Als ik geinteresseerd ben in de tijd op 30 seconden nauwkeurig dan wel, maar ik denk dat het op dit horloge al lastig wordt de tijd op 30 minuten nauwkeurig af te lezen

Valt reuze mee hoor :wink:

Ik heb “einzeigers” (is daar een Nederlands woord voor?) gehad en dat is inderdaad wel te doen, maar de 24h rondgang maakt elke afwijking 2x zo groot…

1 like

Gedoe-Horloge :persevere:

1 like