De mooiere lugs en wijzerplaat van de Tudor Black Bay Black

Sinds vandaag kan ik ook vergelijken.

De lugs van de zwarte zijn misschien iets slanker, ik weet het niet eens zeker. De facetten van de zwarte zijn duidelijk wat vetter.

1 like

Het was al schemer bij het maken van de foto`s. Daardoor zijn de kleuren niet exact hetzelfde.
Eerste foto is van de Rode. Tweede uiteraard van de Zwarte wijzerplaat

En hier de facet lijnen van de lugs. Eerste en Links is Zwart. Kronen zijn overigens identiek @Carpe_tempus

6 likes

Inderdaad erg schemerig. Kan t niet goed zien, maar vermoed dat de zwarte lugs slanker lijken doordat de facetten breder zijn. De geborstelde delen die meer opvallen zijn kleiner en de gepolijste facet randen vallen meer weg. Daardoor oogt ie denk ik smaller. Maar nogmaals, is slechts n vermoeden.

2 likes

Mooie foto’s, hoor!! Petje af!

1 like

:wheelchair::monkey_face::speak_no_evil:

Waar doel je op? De breedte van de facetten?

Waarom een oeverloze discussie: Meten is Weten

Yep… ff meten en het is duidelijk. Al denk ik dat het niets zegt over huidige productie

Prachtig☺️

We zijn niet allemaal Arie’s… Het verschil is subtiel en zit in tienden van milimeters. Maar het is er wel!

Is ook geen discussie. Ik heb de blauwe en rode gehad. Bij ontvangst van de zwarte viel het me gelijk op dat de lugs vanwege het facet anders zijn.
Daardoor nog eens beter gekeken en bleek dat de structuur/ verf van de wijzerplaat ook anders is.

Is die rechter van het type 79220N?

Dat denk ik wel. De nieuwe versie is 79230n

2 likes

Correct

1 like

Het nieuwe model heeft het nieuwe logo op de dial en rechte (deels andere, meer Rolex-like) teksten en tenslotte het in-house movement. Het lijkt erop dat de kroon ook een iets dunnere rand heeft gekregen?

Ik twijfel tussen deze twee. Advies?

• edit * referentienummers nu correct geplaatst

Ref nr moet net andersom zijn. Ik vind het roosje en de ronde tekst juist leuk. Volgens mij is de nieuw dikker vanwege het inhouse uurwerk.

1 like

sorry aangepast.

Ik zou voor de 220 gaan.

1 like

Als je heel goed kijkt zie je dat het glas ook anders is in vorm/bolling… :slight_smile:

ik zou voor de 230n gaan, die teksten op wijzerplaten blijft sowieso een dingetje maar dat Rotor Self winding :confused: jahoor dat weten we…dat hoeft er niet op te staan…

1 like