Dacht ik toch dat de Rode en Zwarte Black Bay hetzelfde waren. Even afgezien van de kleur van de bezel insert en de ring om de kroon.
Maar wat blijkt? De Zwarte versie heeft toch echt wel andere lugs dan zijn blauwe en rode voorgangers. De lugs van de zwarte zijn slanker. Het facet is duidelijker aanwezig.
Ook is de wijzerplaat niet hetzelfde als de rode. De structuur van de zwarte is grover/ korreliger.
Dit maakt dat de black een meer vintage gevoel heeft.
Ik vond het een verrassende ontdekking wat volgens mij niet eerder opgemerkt is, of over geschreven is.
Mooi hoor, de zwarte. Maar over dertig jaar niet huilen als een horlogenerd de rode prefereert omwille de dikkere, ongepolijste lugs… en de jouwe voor minder over de kop gaat…
Mooie klokjes hoor. Denk dat bij mij in het duiksegment de BB en dan vooral de BBB boven aan staat qua grails. heb zelf een sterke voorkeur voor de blauwe. Maar goed. ben een sucker voor blauw
@chung888. Ja, ik heb ze allebei. Ik zal vandaag of morgen de Red uit de kluis halen en proberen dezelfde macroshots te maken voor een beter vergelijk.
hmmm, ik zie geen verschil in lugs, maar vind die zwarte plaat wel echt heel mooi. Beetje zoals de hittebestendige poeder coating op oude Ferrari motoren…