De mooiere lugs en wijzerplaat van de Tudor Black Bay Black

Dacht ik toch dat de Rode en Zwarte Black Bay hetzelfde waren. Even afgezien van de kleur van de bezel insert en de ring om de kroon.

Maar wat blijkt? De Zwarte versie heeft toch echt wel andere lugs dan zijn blauwe en rode voorgangers. De lugs van de zwarte zijn slanker. Het facet is duidelijker aanwezig.

Ook is de wijzerplaat niet hetzelfde als de rode. De structuur van de zwarte is grover/ korreliger.

Dit maakt dat de black een meer vintage gevoel heeft.

Ik vond het een verrassende ontdekking wat volgens mij niet eerder opgemerkt is, of over geschreven is.

22 likes

Scherp Paul! En schitterende foto’s :thumbsup:

2 likes

Mooi hoor, de zwarte. Maar over dertig jaar niet huilen als een horlogenerd de rode prefereert omwille de dikkere, ongepolijste lugs…:stuck_out_tongue: en de jouwe voor minder over de kop gaat…

2 likes

Die zwarte is mooi :heart_eyes:

2 likes

Dacht je dat ik over dertig jaar deze nog heb? :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Op de rode vond ik de wijzerplaat maar zo zo. Dit korrelige moet ik es irl zien, maar lijkt idd wel n aparte uitstraling te hebben…

1 like

Goed opgemerkt!

Wat blijft het toch een mooi klokje hè…:blush:

1 like

ZOAB gebruikt?

4 likes

Zijn de macro opnames van de lugs dan van hetzelfde horloge? Daar zie ik geen verschil qua breedte namelijk.

1 like

Mooie klokjes hoor. Denk dat bij mij in het duiksegment de BB en dan vooral de BBB boven aan staat qua grails. heb zelf een sterke voorkeur voor de blauwe. Maar goed. ben een sucker voor blauw :slight_smile:

En zeer scherp @vierport

1 like

Wauw. Oké: heel persoonlijk, maar ik vind deze mooier dan een Rolex Submariner en zie dat Filipucci in Maastricht een lichtgebruikte voor 2900 levert met 2 jaar garantie ook nog. Echt indrukwekkende uitstraling.

2 likes

Cool.
Slanke(re) lugs altijd +1

1 like

Een opmerkelijke “ontdekking”, niet eerder opgemerkt of gehoord. Mooi gedaan Paul!

Ik heb mijn blauwe verkocht, ondermeer vanwege de kast en het draagcomfort.

Nu moet ik toch eens een zwarte gaan passen…

3 likes

Mogelijk een overgang van 29220 naar 29230.
De nieuwe modellen zijn gelijk denk ik.
https://www.tudorwatch.com/watches

1 like

Dat ze nu de kast nog wat smaller maken (en voor mij persoonlijk ook de Rolex-kroon terug erop), dan zou 'ie richting ultiem gaan.

Goeie ontdekking, nog geen groot blog als Hodinkee of ABTW dat hier over heeft geschreven?

2 likes

Mooi horloge en vooral mooie foto’s!

@vierport heb je ze beide?

1 like

@Bert1 De foto`s zijn van de Black.

@chung888. Ja, ik heb ze allebei. Ik zal vandaag of morgen de Red uit de kluis halen en proberen dezelfde macroshots te maken voor een beter vergelijk.

1 like

het kan door de positie van de camera komen maar de kroon lijkt ook wat platter / lager ?

1 like

hmmm, ik zie geen verschil in lugs, maar vind die zwarte plaat wel echt heel mooi. Beetje zoals de hittebestendige poeder coating op oude Ferrari motoren… :slight_smile:

1 like

Heel interessant @vierport! Ik heb een rode gehad en snel weg gedaan. Ik ga toch maar eens naar de zwarte kijken nu.

2 likes